۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۱۵

گزارش خبری:

نگرانی‌های مردم شیراز در بحث مسکن مهر/ تکذیب تعطیلی پروژه‌های مسکن مهر

نگرانی‌های مردم شیراز در بحث مسکن مهر/  تکذیب تعطیلی پروژه‌های مسکن مهر

شیراز – خبرگزاری مهر: وضعیت مسکن مهر شیراز مردم را گرفتار شایعات و نگرانی های مختلف کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسکن مهر از جمله طرح هایی در دولت گذشته بود که با تغییر دولت، نگرانی های مختلفی را برای افرادیکه چندین سال در انتظار به سر انجام رسیدن این پروژه بوده اند به همراه داشت.

در شهر شیراز مسکن مهر شهرک امام رضا(ع) که از همان ابتدا در بحث مکانیابی با مشکلات زیادی همراه بود و به دلیل فاصله زیاد از شهر شیراز و نبود زیر ساختهای حمل و نقل باعث نگرانی ثبت نام کنندگان شده بود  امروز با شایعاتی جدید بحث تعطیلی پروژه ها را به همراه خود یدک می کشد.

شایعه تعطیل شدن تکمیل مسکن مهر امام رضا(ع) از جمله مواردی است که دیگر از توان و تحمل ثبت نام کنندگان دور است زیرا طی چند سال گذشته این افراد مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتند و وعده های زیادی را تحمل کردند تا به آنها مسکن تحویل داده شود.

از طرفی دیگر مسکن های شهر صدرا در فاصله نزدیک به شهر شیراز نیز مطرح است که این شایعه به این پروژه ها نیز رسیده و در کل نگرانی هایی را برای مردم به همراه داشته است.

شایعات مختلفی در خصوص تعطیل شدن پروژه ها به دلیل عدم پرداخت تسهیلات و یا تغییر نرخ های ساخت و ساز باعث نگرانی مردم شده در حالیکه اینگونه باید برداشت کرد که این شایعات از جانب افراد سود جو مطرح می شود تا از این وضعیت بتوانند برای خود سودی کسب کنند.

قرار بود سال گذشته صاحب خانه شویم

اما یکی از مالکین مسکن مهر در شهرک امام رضا(ع) در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه قرار بود سال گذشته واحد های مسکن مهر در این محل را تحویل دهند، گفت: طی سه سال گذشته مشکلات زیادی را تحمل کردیم تا صاحب خانه شویم اما امروز شاهد کند شدن فعالیت در این پروژه هستیم.

غلامرضا زارع پور افزود: آنچه که وعده داده بودند انجام نشده و امروز همچنان باید در انتظار مسکن مهر باشیم در حالیکه سال گذشته شرکت تعاونی به ما قول تحویل داده بود.

وی با بیان اینکه ترس از عدم تحویل مسکن مهر وجود دارد، گفت: با تغییر دولت ترس ما نیز به دلیل عدم اجرای تعهدات برای ساخت مسکن مهر بیشتر شد و امروز هم بحث تعطیلی پروژه ها دهان به دهان در حال چرخیدن است.

این مالک مسکن مهر تصریح کرد: طی دو هفته گذشته افراد مختلفی در محل پروژه ها حضور پیدا کرده اند و از مالکین تقاضای فروش مسکن مهر خود را دارند که به طور حتم اینگونه سخنان در بحث تعطیلی پروژه ها اگر واقعیت نداشته باشد ساخته همین دلالان است.

مسکن مهر در استان فارس هیچگونه مشکلی ندارد

اما مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهر سازی فارس در گفتگو با خبرنگار مهر، با تکذیب خبر تعطیلی پروژه های مسکن مهر در فارس گفت: چنین بحثی تنها یک شایعه است و پروژه های مسکن مهر فارس فعال است.

ابراهیم بهاروند تاکید کرد: تمامی پروژه هایی که در مرحله دریافت وام قرار داشته تسهیلات خود را دریافت کرده اند و هیچگونه مشکلی نیز در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن مهر جدید در استان فارس و شهر شیراز آغاز نشده است، گفت: با تغییر دولت بحث مسکن حمایت اجتماعی از جانب دولت مطرح شده که تاکنون هیچگونه ابلاغ و یا برنامه به دست ما نرسیده است.

مسکن مهر فارس تا سال 93 تحویل می شود

مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی فارس در خصوص وضعیت پیشرفت پروژه های مسکن مهر در استان فارس، گفت: 110 هزار واحد مسکن مهر در استان فارس مصوب شد که تاکنون 55 هزار واحد آن آماده شده است.

بهاروند افزود: 50 درصد باقی مانده نیز طبق برنامه ریزی انجام شده تا سال 93 تحویل داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشرفت پروژه های باقی مانده مسکن مهر حدود 80 درصد است، تاکید کرد: فعالیت در تمامی پروژه های نیمه تمام در حال انجام است و هیچکدام از این پروژه ها در استان فارس و شهر شیراز تعطیل نیست.

........................

گزارش: هادی فتحی

کد خبر 2185646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فریبا کشاورز ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
      0 0
      با سلام به مسئولین زحمت کش. بخدا قبول داریم که کار بزرگی است اما تحمل ما هم برای پرداخت اجاره خانه تمام شده. اگر مسئولین همتی کنند هر چه زودتر خانه ها رو تحویل بدهند حتی با نبود امکانات حاضرم نقل مکان کنیم. چون کمرمان زیر بار کرایه های 500 یا 700 هزارتومن خم شده.
    • جواد زارعی ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
      0 0
      باسلام و عرض ادب ازسال 89تاحالا برا مسکن مهر ثبت نام کردم ومبلغ دومیلیون تومان هم تو بانک مسکن واریز کردم اما هنوزهیچ خبری نشد ایا دیگه خبری از ساخت مسکن نیست لطفا منو راهنمایی کنید از وضعیت مسکن مهر با تشکر