۱۴ آذر ۱۳۹۲، ۹:۱۹

بهزیستی و رفاه در 7 روز؛

ماجرای هدایای میلیاردی مدیریت قبلی تامین اجتماعی/ نامه به رئیس جمهور برای ادغام بیمه ها

ماجرای هدایای میلیاردی مدیریت قبلی تامین اجتماعی/ نامه به رئیس جمهور برای ادغام بیمه ها

هشدار درباره روند رو به افزایش رفتارهای پرخطر جنسی، تعیین قیمت واقعی خدمات سلامت تا یکماه آینده، ارسال نامه به رئیس جمهور برای ادغام بیمه‌ها، واگذاری 35 هزار واحد مسکونی تا پایان سال به مددجویان، کارت هدیه‌های میلیاردی سازمان تامین اجتماعی به مقامات دولتی و نمایندگان، افزایش سالانه 40 هزار نفر به جمعیت معلولان کشور و... از جمله مهمترین اخبار حوزه رفاه و بهزیستی در هفته جاری بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته جاری اخبار و رویدادهای زیادی در حوزه بهزیستی و وزارت رفاه رخ داد که به مهمترین آنها اشاره می کنیم.

هشدار درباره روند رو به افزایش رفتارهای پرخطر جنسی

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در این هفته در روز جهانی ایدز از افزایش 13 برابری آمار مبتلایان به ایدز از سال 80 تا کنون خبر داد و گفت: در سال 80 ، 403 نفر به ایدز مبتلا بودند این درحالی است که در سال جاری تعداد افرادی که وارد مرحله بیماری شده اند به 5 هزار و 411 نفر رسیده است.

سید حسن موسوی چلک  ایدز گفت: از سال 1988 اول دسامبر مصادف با دهم آذر ماه به عنوان روزجهانی ایدز نامگذاری شده است و هر سال شعاری برای آن تعیین می شود که در سال 2012 میلادی شعار آن بر محور "پیشگیری وکنترل ایدز در نوجوانان و جوانان" در دنیا اعلام شد.

وی در باره آمار ایدز گفت: طبق آمار اعلام شده در دنیا حدود 75 میلیون نفر افراد مبتلا به اچ.آی.وی و ایدز شناسایی شدند. در حالیکه این آمار در سال 2000 میلادی (سال 1380) حدود40 میلیون نفر بود. در حال حاضر در ایران تعداد این افراد به 27041 نفر می رسد. آماری که اگر حداقل با  ضریب4 محاسبه شود به بیش از 100 هزارنفر می رسد در حالیکه آمار  این افراد در سال 1380 تعداد3688 نفر بود.

تعیین قیمت واقعی خدمات سلامت تا یکماه آینده

دومین جلسه شورای عالی بیمه خدمات درمانی در دولت جدید در این هفته برگزار شد که وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: یکی از مصوبات شورای عالی بیمه تعیین نرخ واقعی خدمات در بخش سلامت است که با استفاده از نظر کارشناسان تا یک ماه آینده مشخص می شود.

علی ربیعی افزود: در جلسه شورای عالی بیمه که با حضور وزیر بهداشت، نماینده سازمان نظام پزشکی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت و نمایندگانی از نیروهای مسلح، کمیته امداد، سازمان نظام پزشکی، وزارت امور اقتصادی و دارایی حضور داشتند در خصوص یکپارچگی عملکرد سازمان های بیمه گر پایه مصوباتی به تصویب رسید.

وی گفت: استقرار پایگاه اطلاعات بیمه ای ایرانیان و پوشش فراگیر و رفع همپوشانی بیمه ای در سطح کشور از جمله این مصوبات بود که مقرر شد ظرف مدت 3 ماه در این خصوص اقدام شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در مورد تعیین قیمت واقعی خدمات سلامت نیز گفت: تاکنون در هیچ زمانی قیمت واقعی خدمات به شکل علمی محاسبه و اعلام نشده و 18 سال است که این تکلیف برعهده دولت و سازمان های متولی گذاشته شده اما متاسفانه طی این مدت تلاشی برای واقعی کردن قیمت خدمات انجام نشده است.

ارسال نامه به رئیس جمهور برای ادغام بیمه‌ها

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در هفته جاری از ارسال نامه به رئیس جمهور برای ادغام 17 صندوق بیمه ای طی سه ماه خبر داد و گفت: به وزرای تعاون، کار ور فاه اجتماعی و همچنین بهداشت و درمان نیز این موضوع اطلاع داده شده که طی مهلت قانونی باید نسبت به ادغام سازمانهای بیمه ای اقدام کنند در غیر اینصورت با آنان برخورد قانونی می شود.

عبدالرضا عزیزی با اشاره به مهلت سه ماه به سازمان بیمه سلامت برای ادغام صندوق های بیمه ای گفت: حدود دو هفته از زمان در نظر گرفته شده گذشته است و این سازمان فقط تا دو ماه و نیم آینده فرصت دارد نسبت به ادغام 17 صندوق بیمه ای اقدام کند در غیر اینصورت اقدامات قانونی در این خصوص انجام می شود.

وی گفت: به منظور ادغام صندوق های بیمه ای مانند تامین اجتماعی، خدمات درمانی، شرکت نفت و غیره به رئیس جمهور نامه ای نوشته ایم و مهلت سه ماهه به آن ها اطلاع داده شده است و همچنین به وزرا مربوطه نیز این موضوع اعلام شده و دیگر جای هیچ گله و کوتاهی وجود ندارد.

واگذاری 35 هزار واحد مسکونی تا پایان سال به مددجویان

رئیس سازمان بهزیستی نیز در هفته جاری در روز جهانی معلول از واگذاری 35 هزار واحد مسکونی به مددجویان و معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: طی 100 روز گذشته بیش از 4 هزار و 100 واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده شده است.

دکتر همایون هاشمی افزود: سازمان بهزیستی بر اساس قانون به تعهدات خود عمل کرده به طوریکه مستمری مددجویان از 32 هزار تومان به 48 هزار تومان در حال حاضر رسیده است.

وی گفت: سازمان بهزیستی به مددجویان خود حقوق نمی دهد، بلکه بسته خدمتی شامل مسکن، اشتغال و وسایل کمک توانبخشی، بیمه عمر و حوادث و... را پرداخت می کند که سالیانه بر اساس بعد خانوار آنها به سه تا پنج میلیون تومان می رسد و بر همین اساس مستعمری یکی از موارد بسته خدمتی است.

دستور وزیر رفاه مبنی بر لغو پاداشهای میلیاردی درتامین اجتماعی

در این هفته ماجرای پاداشهای مدیران تامین اجتماعی به رسانه ها کشیده شد و در همین رابطه وزیر تعاون ، کارورفاه اجتماعی درنامه ای خطاب به دکتراحمد میدری دبیر هیات امنای سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد دراولین جلسه هیات امنا، نظام پرداخت به مدیران تامین اجتماعی بررسی شود .

در نامه علی ربیعی آمده است: متاسفانه با بررسی های صورت گرفته ساختارهای صندوق ها دچارمشکلات اساسی است که هم انجام کاراداری و نظام تصمیم گیری را با مشکل مواجه ساخته و از سویی هزینه های غیر متعارف درصندوق ها به چشم می خورد که یکی از این موارد اختلاف سطح حقوق بین مدیران  ارشد درصندوق ها و سایر مشاغل مشابه می باشد.

علاوه بر این با توجه به این که این صندوق ها امانتی است از سوی صاحبان آنان  اعم از کارگران و کارفرمایان ، روستاییان و ... از جنابعالی می خواهم دراسرع وقت بررسی ساختار صندوق ها و نظام پرداخت جهت بررسی   دراولین جلسه هیات امنای تامین اجتماعی  در دستور کار قرار گیرد.اینجانب خواهانم نظام پرداخت پاداش منطقی و متعادل تنظیم گردد.

افزایش سالانه 40 هزار نفر به جمعیت معلولان کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این هفته با اشاره به اینکه سالانه 40 هزار نفر به جمعیت معلولان کشور افزوده می شود، گفت: باید معلولیت به بخشی از دغدغه سیاسیون تبدیل شود و بدون عزم جدی سیاسی تلاشها ثمر چندانی نخواهد داشت.

علی ربیعی افزود: در حال حاضر بیش از یک میلیارد نفر از جمعیت جهان با معلولیت زندگی می کنند و 200 میلیون نفر نیز در انجام امور حسی و حرکتی خود با مشکل مواجه هستند. بر اساس آمارهای جهانی 10 درصد از مردم دنیا را نیز می توان معلول به حساب آورد.

وی گفت: معلولیت 60 درصد در زنان بیشتر از مردان است و همچنین حدود 80 درصد معلولان در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند کشورهایی که بنیانهای مادی لازم برای حمایت از معلولان را نیز ندارد.

کارت هدیه‌های میلیاردی تامین اجتماعی به مقامات دولتی و نمایندگان

کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در آخرین روز هفته جاری با انتشار گزارش 83 صفحه ای به تشریح تخلفات سازمان تامین اجتماعی در واگذاری 138 شرکت انحصاری به ارزش 4 میلیارد یورو به بابک زنجانی و همچنین پرداخت کارت هدیه های میلیاردی به 37 نفر از نمایندگان مجلس و برخی مقامات دولتی از جمله معاون اول سابق رئیس جمهور پرداخته است.

در جلسه علنی روز چهارشنبه  مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی و شرکت های تابعه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

این  تفاهمنامه بین سازمان تامین اجتماعی و شرکت هولدینگ سورینت قشم به مدیریت بابک زنجانی منعقد گردیده و تا سقف 4 میلیارد یورو  معادل 138 شرکت متعلق به سازمان تامین اجتماعی به شرکت مذکور واگذار گردیده است که شامل هواپیمایی جمهوری اسلامی، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه اصفهان، بانک صادرات، هتل های هما، پتروشیمی غدیر، پتروشیمی تبریز، شرکت ملی نفتکش، چوب و کاغذ ایران، شرکت های مختلف بیمه ای (ملت، میهن، دانا، پارسیان)، کشتیرانی جمهوری اسلامی، بانک های مختلف از جمله پاسارگاد، تات، پارسیان، دی و ... بوده است.

ارسال اسامی متخلفان گزارش تحقیق از تامین اجتماعی به قوه قضائیه

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پس از پایان قرائت گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: طبق ماده 216 آئین نامه داخلی مجلس اسامی متخلفان در این گزارش توسط هیات رئیسه مجلس برای رسیدگی به قوه قضائیه اعلام می شود.

کد خبر 2188948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha