۱۴ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۰

آیت الله سبحانی:

علامه طباطبایی مورد عنایت آیت الله بروجردی بود

علامه طباطبایی مورد عنایت آیت الله بروجردی بود

قم - خبرگزاری مهر: مرجع تقلید شیعیان جهان بر عنایت و توجه آیت الله بروجردی نسبت به مرحوم علامه طباطبایی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی جعفرسبحانی شامگاه چهارشنبه در نهمین همایش اساتید تفسیر قرآن سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد با بیان اینکه روش تفسیر مرحوم علامه طباطبایی مورد تائید قرآن و سنت است بیان کرد: روش علامه طباطبایی روشی است که نافی روشهای دیگر تفسیری نیست.

وی در ادامه با اشاره به بیان علی(ع) در نهج البلاغه بیان کرد:‌ در نهج البلاغه آمده است که اگر بخواهیم قرآن را به سخن درآوریم آیاتی از قرآن می تواند ایات دیگر را روشن کند و قرآن می تواند ابهامات خود را رفع کند.

این مرجع تقلید در ادامه به روش تفسیر قرآن به قرآن اشاره و با بیان اینکه  این روش مورد تایید قرآن و سنت است بیان داشت: گاهی نسبت به مرحوم علامه طباطبایی بی مهری می شود و یکی از این بی مهری ها در این است که آیت الله العظمی بروجردی با وی همراه و هم سو نبوده است.

وی بیان کرد:‌ من خود شاهداین ماجرابودم که در سال 1339  که یک روز در بیت آیت الله بروجردی بودیم در حاشیه دیداری ایشان عنوان کرد که مرحوم سیدمحمد حسین طباطبایی از علمای اسلام است و تفسیری خوب دارند .

‌آیت الله سبحانی به عنایت و توجه آیت الله العظمی بروجری نسبت به مرحوم علامه طباطبایی تاکید و ادامه داد: هر کس خلاف آن را بگوید حاضر به مباهله با او هستم.
 

کد خبر 2189204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha