۱۴ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۳

نهمین همایش اساتید تفسیر قرآن در قم آغاز به کار کرد

نهمین همایش اساتید تفسیر قرآن در قم آغاز به کار کرد

قم - خبرگزاری مهر: نهمین همایش اساتید تفسیر قرآن همزمان با سی و سومین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی در قم آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نهمین همایش اساتید تفسیر قرآن شامگاه چهارشنبه همزمان با سی و سومین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی با حضور اساتید برجسته حوزه و با سخنرانی  آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی در دارالقرآن مرحوم علامه طباطبایی برگزار شد.

این همایش که طی دو روز برگزار می شود  فردا با سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی  به کار خود پایان خواهد داد.

دبیر همایش اساتید تفسیرحوزه طی سخنانی در این همایش گفت: مجمع اساتید تفسیر قرآن کریم به منظور ساماندهی و جهت دهی اساتید سطح عالی در حوزه علمیه  به سوی قرآن کریم تشکیل شده است.

حجت الاسلام حسن معلمی عرضه معارف قرآنی به جهان را از جمله اهداف تشکیل این مجمع برشمرد و بیان داشت: این مجمع اساس نامه ای را تنظیم کرده  که این اساس نامه به محضر مراجع تقلید رسیده است.

دبیرهمایش اساتید تفسیرحوزه به تشکیل اتاق فکر در مجمع اساتید تفسیر قرآن اشاره و عنوان کرد: این اتاق فکر برای تفسیر ترتیبی، موضوعی و علوم قرآن تشکیل شده و تاکنون 180 نفر از اساتید تشکیل پرونده داده اند.

وی در ادامه به تنظیم درسنامه تفسیر قرآن برای اولین بار اشاره و گفت: این درسنامه با تدریس 233 استادآغاز شده است و این روند نیز افزایش خواهد یافت.

معلمی با تاکید بر اینکه تشکیل مجمع عالی تفسیر قرآن مورد تائید مراجع عظام تقلید است گفت: گسترش این مجمع با مشارکت بیشتر اساتید محقق خواهد شد.

کد خبر 2189222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha