۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۰۱

ثبت نام آزمون سراسری 93 آغاز شد/ تاثیر 25 درصدی معدل در کنکور

ثبت نام آزمون سراسری 93 آغاز شد/ تاثیر 25 درصدی معدل در کنکور

ثبت نام برای شرکت در آزمون سراسری سال 93 به منظور پذیرش دانشجو در دور های روزانه، نوبت دوم، نیمه حضوری، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، دانشگاههای پیام نور همچنین غیردولتی غیرانتفاعی و فرهنگیان از امروز شنبه 16 آذرماه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام داوطلبان از طریق سامانه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام می گیرد و تا 23 ماه جاری ادامه خواهد داشت.

بر اساس اولين مصوبه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو (مورخ 6 آذرماه 92) ثبت نام و پذيرش رشته محل هاي آزموني دانشگاه آزاد اسلامي براي سال تحصيلي 94 - 93 از طريق سازمان سنجش آموزش كشور انجام خواهد گرفت و دانشگاه آزاد اسلامي براي اين سال تحصيلي ثبت نام و آزمون مجزايي نخواهد داشت. لذا داوطلبان علاقه مند به تحصيل در رشته هاي دانشگاه آزاد اسلامي، لازم است در آزمون سراسري سال 1393 ثبت نام و در تاريخ مقرر در آزمون شركت کنند.

دارا بودن مدرك پيش دانشگاهي و يا اخذ مدرك پيش دانشگاهي حداكثر تا تاريخ 31 شهریور 93 و یا دارا بودن ديپلم نظام قديم و يا مدرك كارداني (فوق ديپلم ) براي كليه داوطلبان الزامي است.

دارندگان ديپلم فني و حرفه اي و كاردانش كه فاقد مدرك پيش دانشگاهي و يا مدرك كارداني هستند حق ثبت نام و شركت در آزمون سراسري سال 1393 را ندارند و در صورت شركت در آزمون بعنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

آن دسته از ديپلمه هاي رياضي فيزيك، علوم تجربي، علوم انساني و علوم و معارف اسلامي كه ديپلم خود را طي سال هاي 1384 لغايت 1392 اخذ کرده اند و يك يا چند درس آنها بصورت نهايي و سراسري برگزار شده، مشمول سوابق تحصيلي بوده و سوابق تحصيلي موجود به ميزان 25 درصد و بصورت تأثير قطعي لحاظ خواهد شد.

ثبت نام آن دسته از داوطلباني كه ديپلم خود را در سال 1384 و بعد از آن اخذ کرده اند و اطلاعات آنان در فايل آموزش و پرورش وجود نداشته و يا ناقص بوده است 3 تا 6 اسفندماه 92 انجام می گیرد.

آزمون سراسري سال 1393  در روزهای پنجم، ششم و هفتم تیرماه 93 برگزار می شود. 

کد خبر 2190371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha