۱۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۰۵

در پنجمین نشست تخصصی تاریخ مجلس؛

ساختار و کارکرد مجالس دوره نوزدهم و بیستم مجلس شورای ملی بررسی می‌شود

ساختار و کارکرد مجالس دوره نوزدهم و بیستم مجلس شورای ملی بررسی می‌شود

دبیرخانه علمی پنجمین نشست تخصصی تاریخ مجلس آغاز به کار کرده است. بررسی ساختار و کارکرد مجالس دوره نوزدهم و بیستم مجلس شورای ملی، موضوع این نشست است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ططری مدیر مرکز اسناد کتابخانه مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: کتابخانه مجلس پس از برگزاری چهار دوره نشست تخصصی تاریخ مجلس، پنجمین نشست را با موضوع بررسی ساختار و کارکرد مجالس دوره نوزدهم و بیستم مجلس شورای ملی برگزار می‌کند.

ططری افزود: دوره بیستم مجلس شورای ملی حیات چندانی نداشته و افتتاحیه آن 2 اسفند ماه سال 1339 و اختتامیه آن در تاریخ 19 اردیبهشت ماه سال 1340 بوده است که به دستور محمدرضا شاه پهلوی منحل شد و منهای چند مصوبه و قانون، کارکرد مشخص و مهمی نداشته است.

دبیر علمی پنجمین نشست تخصصی تاریخ مجلس همچنین گفت: نشست پنجم در حقیقت بر عملکرد مجلس ملی در دوره نوزدهم تمرکز دارد که این دوره دارای چند ویژگی است، از جمله اینکه برای نخستین بار در طول تاریخ مجلس، دوره نوزدهم چهار سال حیات داشته است،‌ یعنی از تاریخ 10 خرداد ماه 1335 تا 29 خرداد 1339 این مجلس پابرجا بوده و در واقع از این دوره، ادوار مجلس چهار ساله شد.

وی اضافه کرد: ریاست این مجلس بر عهده سردار فاخر (رضا حکمت) بوده است و با توجه به اینکه این دوره نشست تخصصی تاریخ مجلس بر دوره نوزدهم متمرکز است، امیدواریم بتوانیم به صورت کیفی‌تر و تخصصی‌تر از چهار نشست پیشین، عملکرد تاریخ پارلمان در ایران را بررسی کنیم.

مدیر مرکز اسناد کتابخانه مجلس شورای اسلامی همچنین از کلیه علاقه‌مندان به تاریخ مجلس درخواست کرد کلیه سوالات و پیشنهادات خود را با دبیرخانه این نشست اعلام کنند.

به گفته ططری، به زودی هیئت علمی، محورهای نشست و تاریخ ارسال چکیده و اصل مقالات به دبیرخانه اعلام خواهد شد.

ططری همچنین درباره انتشار مجموعه مقالات چهارمین نشست تخصصی تاریخ مجلس گفت: مجموعه مقالات نشست چهارم کامل داوری شده و در مرحله ویرایش است و تلاش ما و همکارانمان بر آن است تا قبل از انتهای سال 92 مجموعه مقالات چهارمین نشست تخصصی تاریخ مجلس را منتشر کنیم.

کد خبر 2191299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha