۲۷ آذر ۱۳۹۲، ۸:۵۹

خسروبیگی:

22 متن و طرح به جشنواره تئاتر "خیابان انقلاب" ارسال شد/ بازخوانی متون رسیده از امروز

22 متن و طرح به جشنواره تئاتر "خیابان انقلاب" ارسال شد/ بازخوانی متون رسیده از امروز

اراک - خبرگزای مهر: مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان مرکزی از ارسال 22 متن و طرح نمایشی به دبیرخانه نخستین جشنواره خیابانی " خیابان انقلاب" خبر داد.

خلیل الله خسروبیگی به خبرنگار مهر گفت: پس از استقبال هنرمندان استان مرکزی و درخواست ها مبنی بر تمدید مهلت ارائه آثار به دبیرخانه، مهلت ارسال آثار تا 25 آذرماه تمدید شد و تعداد 22 اثر از سراسر استان به دبیرخانه رسید.

وی با بیان اینکه بازخوانی متون رسیده از امروز چهارشنبه (27 آذر) آغاز می شود، اظهار کرد: پس از ارزیابی متون توسط  خداداد خدام، محمد صمدیان و خلیل الله خسروبیگی، متون انتخابی روز شنبه 30 آذر ماه اعلام می شود.

خسروبیگی ادامه داد: گروه های نمایشی انتخاب شده تا 20 دی ماه فرصت دارند تا متون خود را برای ارائه و بازبینی جشنواره آماده نمایند.

وی در خصوص نخستین جشنواره " خیابان انقلاب" گفت: نخستین همایش نمایش خیابان انقلاب در راستای اهداف حوزه هنری همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود.

گروه های نمایشی انتخاب شده تا 20 دی ماه فرصت دارند

وی ادامه داد: فراهم آوردن زمینه رشد و شکوفایی و گسترش هنرِ مبتنی بر معرفت اسلامی و متعهد به ارزش های انقلاب اسلامی از اهداف کلان حوزه هنری است.

خسروبیگی در خصوص اولویت های موضوعی این همایش گفت: ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی وفاق و انسجام اجتماعی و خودباوری ملی از جمله محورهای این همایش است.

وی با بیان اینکه هنر نمایش مجالی برای ارتباط بی واسطه و صمیمی با مخاطب را فراهم می آورد، اظهار کرد: این ویژگی ها در تئاتر خیابانی دوچندان است.

خسروبیگی با اشاره به وجوه مستند و اجتماعی نمایش خیابانی توضیح داد: این نوع نمایش در مورد مسائل روز مردم اظهار نظر می کند و مردم را نسبت به مسائل بیشتر آگاه می کند.

این نوع نمایش در مورد مسائل روز مردم اظهار نظر می کند

وی با تاکید بر ایحاد حس هنرمندانه، دلسوزانه و متعهدانه هنرمند در این نوع نمایش گفت: در تئاتر خیابانی گیشه حذف می شود چون قرار نیست بده و بستان بین هنرمندان و مردم صورت بگیرد.

خسروبیگی با بیان اینکه این نوع نمایش در بالا بردن اگاهی اجتماعی موثر است، اظهار کرد: نمایش خیابانی مخاطب را وادار می کند درباره خودش و مسائلش بیشتر فکر کند.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری ادامه داد: اثرات اجتماعی، درمانی تربیتی، آموزشی تفریحی این نوع نمایش به حدی است که اساتید برجسته این هنر در کشورهای مختلف جهان هر روز به دنبال ابداع و خلق شیوهای جدی و سبک های نوینی در ارتقا و تعالی کارکرد این مقوله فرهنگی و اجتماعی هستند و هر روزه مکان های تازه مختلفی برای برخورد مخاطب با این هنر انتخاب و ازمون می شود.

خسروبیگی گفت: از هر گروه نمایشی فقط یک اثر در همایش پذیرفته می شود و پس از اعلام نهایی آثار در اول بهمن همایش از 12 تا 16 بهمن ماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 2197956

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha