۱۴ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۵۵

ضرورت وقف در حوزه دفاع از دین اسلام/ از 14 بانوی فعال در ترویج فرهنگ وقف تجلیل شد

ضرورت وقف در حوزه دفاع از دین اسلام/ از 14 بانوی فعال در ترویج فرهنگ وقف تجلیل شد

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به نقش بانوان در ترویج فرهنگ وقف تصریح کرد: امروز در برخی از موضوعات وقفی خلأ داریم که یکی از آنها با توجه به فعالیت شبکه های مختلف ضد اسلامی، راه اندازی شبکه های دفاع از اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی در سومین همایش «نقش زنان در توسعه و ترویج فرهنگ وقف» که روز شنبه 14دی ماه در تالار وحدت برگزار شد، با اشاره به نقش مؤثر زنان در توسعه و ترویج فرهنگ وقف در تاریخ ایران اسلامی اظهار داشت: فرهنگ وقف به معنی روحیه تعاون، انفاق و ایثار و پرهیز از خودخواهی و خودمحوری است.

محمدی با اشاره به ماندگاری وقف گفت: واقف بخشی از سرمایه خود را برای کمک به دیگران در عرصه علم و دانش، مساعدت، حمایت از بیماران و تشکیل زندگی وقف می کند.

وی خواستار بهره گیری از راهکارهای نوین برای گسترش فرهنگ وقف در جامعه شد و گفت: بانوان نیز باید برای گسترش فرهنگ وقف به بحث، گفتگو و تحقیق بپردازند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برخی از تبلیغات مغرضان درباره موقوفات خاطرنشان کرد: اگر حضرت امام(ره) نبود، موقوفات در جمهوری اسلامی احیاء نمی شد. برخی می گویند "بهتر است که سازمان اوقاف از کارهای خیر و وقف تان آگاه نشود"، این حرف بی انصافی است چراکه با وقوع انقلاب اسلامی، بسیاری از موقوفات احیا شد و سازمان اوقاف متولی امور موقوفات است و در سراسر کشور موقوفاتی را که متولی ندارد یا متولی شرایطش را از دست داده است و یا موقفاتی که مجهول المتولی هستند را اداره می کند.

وی یادآور شد: در سطح کشور بیش از 8 هزار متولی وجود دارد که خود موقوفاتشان را اداره می کنند و سازمان اوقاف حامی موقوفات و متولیان آن است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: اگر موقوفه ای ثبت نشود، سرمایه واقف دچار آسیب های سختی در گذر زمان خواهد شد. هنگامی که موقوفه ای ثبت می شود کسی نمی تواند آن را حیف و میل کند و سازمان اوقاف وظیفه حراست از آن را برعهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به شعار هفته وقف با عنوان«همه واقف باشیم» گفت: هرکس که مختصر تمکنی داشته باشد می تواند واقف باشد، حتی این وقف می تواند یک جلد کلام الله مجید یا یک کتاب مفید باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، وقف مشارکتی را به عنوان بهترین نوع از انواع وقف برای رفع مشکلات و معضلات جامعه دانست و افزود: مثلاً گروهی از بانوان می توانند سرمایه های خود را روی هم بگذارند و با نیت مشخص آن را وقف کنند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با توجه به تبلیغات مسموم دشمنان علیه دین مبین اسلام گفت: دشمنان می خواهند ما از هویت و دینمان دست برداریم بنابراین داشتن موقوفاتی برای حمایت و تبلیغ از دین در جامعه ضروری بنظر می رسد. امروز می توان در عرصه سلامت، بهداشت، تولید علم و گسترش دین و دانش وقف کرد. امروز نیاز جامعه اسلامی به وقف در فرهنگ و علم بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی در پایان با اشاره به تأثیرگذاری بانوان در جامعه از آنان خواست با حضور گسترده در عرصه وقف نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

تجلیل از 14 بانوی واقف و تاثیرگذار در امر تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف

به گزارش مهر، در بخشی این مراسم از 14 بانوی واقف و فعال در امر ترویج فرهنگ وقف با اهدای لوح تقدیر و هزینه سفر به عتبات عالیات تجلیل شد. افسر لشنی از لرستان به عنوان خیر بقعه ساز ، فاطمه صبرکن از گیلان به عنوان واقف ، حلیمه معینی از اصفهان به عنوان واقف ، نیر دیوانیانی از کرمانشاه به عنوان واقف ، فاطمه نخعی نژاد از خراسان جنوبی به عنوان واقف ، معصومه قناتی از مرکزی به عنوان واقف ، مهیندخت معتمد از کردستان به عنوان واقف ، فاطمه انفعالی از فارس به عنوان واقف ، مرضیه حدیده چی دباغ(قائم مقام جمعیت زنان جمهوری اسلامی) از تهران به عنوان واقف ، دکتر فائزه عظیم زاده اردبیلی(معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) واحد پردیس خواهران) از تهران به عنوان پژوهشگر ، سکینه صالحی از گیلان به عنوان پژوهشگر ، مهری سویزی (معاون سابق وزیر آموزش و پرورش) به عنوان مبلغ و مروج ، فاطمه گنجی از تهران به عنوان خادم وقف و ستاره شاکرمی از لرستان به عنوان واقف مورد تقدیر قرار گرفتند.

کد خبر 2207236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha