۱۴ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۲۵

امیری در گفتگو با مهر:

لایحه اصلاح قانون احزاب با طرح مجلس قابل جمع است/ آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات خانه احزاب 

لایحه اصلاح قانون احزاب با طرح مجلس قابل جمع است/ آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات خانه احزاب 

قائم مقام وزیر کشور با بیان این که لایحه اصلاح قانون احزاب وزارت کشور با طرح مجلس در این زمینه قابل جمع است، گفت: زمانی که لایحه دولت به مجلس رفت در کمیسیون این دو مطلب باهم جمع خواهد شد.

حسینعلی امیری در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که استاندار خراسان رضوی چه زمانی معرفی خواهد شد، گفت: گزینه های مختلفی برای استانداری این استان مطرح هستند که از آنان مصاحبه گرفته می شود و در حال ارزیابی هستند.

وی افزود: در حال بررسی این گزینه ها هستیم و هر وقت به جمع بندی رسیدیم آخرین استاندار نیز معرفی خواهد شد.

امیری همچنین در مورد لایحه وزارت کشور در مورد اصلاح قانون احزاب و در پاسخ به این سوال که مجلس نیز طرح مشابهی را در این زمینه تصویب کرده است آیا این لایحه با طرح مجلس تداخل ندارد گفت: مجلس نیز چنین طرحی را تصویب کرده و ما نیز در وزارت کشور نقطه نظراتمان تهیه شده است و کار ما با کاری که مجلس انجام داده قابل جمع است.

وی افزود: قائم مقام وزیر کشور تاکید کرد: این طرحی که در وزارت کشور مطرح شده به صورت لایحه به دولت می رود و لایحه دولت نیز به مجلس خواهد رفت و در کمیسیون این دو طرح با هم تلفیق خواهند شد.

قائم مقام وزیر کشور در ادامه در خصوص خانه احزاب و در پاسخ به این سوال که چرا تکلیف خانه احزاب در این جلسه هم نامشخص ماند گفت: بخشی از فعالیت مجدد خانه احزاب که مربوط به وزارت کشور باشد ما از آن حمایت و آن را پیگیری خواهیم کرد اما در ابتدا خود احزاب باید اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: خانه احزاب هیچ مشکلی در فعالیت مجدد ندارد و وزارت کشور نیز آمادگی دارد انتخابات خانه احزاب را برگزار کند اما به شکلی که همه احزاب در آن شریک باشند.

کد خبر 2207444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha