۱۵ دی ۱۳۹۲، ۸:۵۳

عبدلی در گفتگو با مهر:

استالینِ سریال "معمای شاه" می‌شوم/ بازگشت به کارگردانی تئاتر

استالینِ سریال "معمای شاه" می‌شوم/ بازگشت به کارگردانی تئاتر

شهرام عبدلی با حضور در سریال "معمای شاه" به کارگردانی محمدرضا ورزی در دو نقش یکی بلند و دیگری کوتاه بازی می‌کند.

شهرام عبدلی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که این روزها مشغول بازی در سریال "معمای شاه" به کارگردانی محمدرضا ورزی است به خبرنگار مهر گفت: در این سریال تاریخی در دو نقش بازی می‌کنم که یکی از آنها کوتاه و دیگری بلندتر است.

بازیگر سریال "پروانه" به کارگردانی جلیل سامان ادامه داد: نقش کوتاه‌تر مربوط به استالین است و نقش بلندتر که معاصرتر است شخصیتی به نام منوچهر است.

وی با اشاره به اینکه آشنایی با سبک کار محمدرضا ورزی و دوستی بین آنها بزرگترین انگیزه برای پیوستن وی به پروژه "معمای شاه" بوده است، بیان کرد: گرچه بازی در این پروژه وقت زیادی می‌طلبد ولی بزرگترین انگیزه‌ام برای حضور در این سریال کارگردانی ورزی است.

عبدلی درباره دیگر فعالیت‌های هنری‌اش اینگونه توضیح داد: در نمایش "مرگ و دوشیزه" نوشته آریل دورفمان هم بازی می‌کنم هم در کنار مجید طباطبایی کارگردانی کار را برعهده دارم. این نمایش در حال تمرین است و آن را برای اجرا در 15 بهمن آماده می‌کنیم.

این بازیگر که پس از سال‌ها دوری از کارگردانی تئاتر این عرصه را دوباره تجربه می‌کند، گفت: همچنین نمایش "ازدواج‌های مرده" را کارگردانی می‌کنم که آنهم در نیمه بهمن‌ماه در سالن "سه نقطه" اجرا خواهد شد. شیوا خسرومهر، علیرضا مهران، فرانک ترابی و مجتبی طباطبایی بازیگران این اثر هستند.

به گفته وی، این نمایش نوشته آزیاسرنچ تودوروویچ نویسنده کروات است که این روزها تمرین آن انجام می‌گیرد.

عبدلی در پایان گفت: این اثر کاملا مدرن است و من بعد از بیش از یک دهه دوری از کارگردانی تئاتر با این آثار تجربه جدیدی را پشت سر می‌گذارم به ویژه که فضای کار در تئاتر و با بازیگران جوان خیلی نسبت به گذشته تغییر کرده و این نیروهای جوان نگاه و شرایط خاص خود را در کار دارند که با دهه‌های قبل متفاوت است.

"معمای شاه" عنوان مجموعه تلویزیونی با ژانر تاریخی به کارگردانی محمدرضا ورزی است. این سریال داستان زندگی محمدرضا پهلوی را از زمان بازگشت وی از سوئیس در سال ۱۳۱۵ تا زمان مرگ به تصویر می‌کشد. در این مجموعه تعداد زیادی بازیگر حضور دارند. مجموعه "معمای شاه" درباره جریانات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در دوره سلطنت محمدرضا پهلوی است.

کد خبر 2207541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha