۱۵ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۴۶

صدیق‌شریف در گفتگو با مهر:

هنوز درگیر "معمای شاه" هستم/ نمره کمتر "شاهگوش" نسبت به "مختارنامه"

هنوز درگیر "معمای شاه" هستم/ نمره کمتر "شاهگوش" نسبت به "مختارنامه"

فخرالدین صدیق‌شریف که بیشتر بخش‌های مربوط به وی در سریال "معمای شاه" ضبط شده است از باقی ماندن ضبط چند پلان رابط مربوط به نقش‌هایی که برعهده دارد خبر داد.

فخرالدین صدیق‌شریف بازیگر سینما و تلویزیون که مدتی است مشغول بازی در سریال "معمای شاه" به کارگردانی محمدرضا ورزی است به خبرنگار مهر گفت: من در این سریال که به تاریخ معاصر ایران می‌پردازد در دو نقش با گریم‌های مختلف بازی کرده‌ام؛ یکی "بولارد" که در زمان رضاشاه سفیر انگلستان در ایران بود و دیگری "شریف امامی" نخست وزیر پهلوی. البته بیشتر سکانس‌های اصلی مربوط به این نقش‌ها را ضبط کرده‌ایم و تنها چند پلان رابط باقی مانده است.

وی ادامه داد:"معمای شاه" هم مانند برخی دیگر از پروژه‌های تلویزیون با مسایل مالی روبه‌رو شده و همین امر روند کار را کند و حتی در مقاطعی با توقف مواجه کرده است. به هر حال من تا وقتی که تکلیف این سریال کاملا مشخص نشود و ایفای نقش‌هایم به طور کامل تمام نشود وارد پروژه دیگری نمی‌شود در نتیجه فعلا در کار دیگر مشغول بازی نیستم.

بازیگر فیلم "اخراجی‌ها" با اشاره به اینکه در این فاصله پیشنهادهایی برای بازی داشته است، بیان کرد: در این فاصله چند پیشنهاد داشتم که چندان مناسب نبودند و به دلیل فیلمنامه‌های ضعیف حضور در این کارها به ویژه یک تله‌فیلم را که وقت کمتری می‌گرفت، نپذیرفتم.

صدیق شریف در پاسخ به اینکه در این فرصت که وقت آزاد بیشتری دارید به چه کارهایی مشغول هستید؟ عنوان کرد: مدام در حال دیدن آثار مختلف هنری و تصویری و خواندن کتاب هستم. مطالعه متون تخصصی در زمینه بازیگری از جمله کتاب "لی استراسبرگ" برای یادآوری آنچه آموخته‌ام و همچنین به‌روز شدن اطلاعاتم یک ضرورت است که همیشه آن را مدنظر قرار می‌دهم.

وی ادامه داد: از سریال‌هایی که این اواخر به تماشای آنها می‌نشستم "بی‌قرار" و "بچه‌های نسبتا بد" بود که هرکدام مضمون و ویژگی های خاص خود را داشتند. گرچه کمتر پیش می‌آید که رادیو گوش کنم ولی اگر در ماشین باشم حتما رادیو آوا را گوش می‌کنم. البته در این فرصت مجموعه "شاهگوش" به کارگردانی داوود میرباقری را هم می‌بینم که به اعتقادم جای بحث دارد.

بازیگر فیلم "روز واقعه" در توضیح دیدگاه خود درباره اثر جدید میرباقری اینگونه بیان کرد: اگر این اثر را به‌طور مستقل و بدون در نظر گرفتن سابقه آقای میرباقری بررسی کنیم می‌توان گفت کار خوبی است ولی اگر بخواهیم سابقه ایشان به ویژه "مختارنامه" را در نظر بگیریم آنگاه باید به‌گونه دیگری آن را قضاوت کرد و گفت از آقای میرباقری انتظار بیشتری می‌رفت.

صدیق‌شریف در بخش دیگری از صحبت‌هایش به برنامه "هفت" که جمعه‌شب‌ها از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود و مسایل سینمای ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد، اشاره کرد و گفت: در برخی قسمت‌های برنامه "هفت" و به‌طور نمونه برنامه اخیر، افراد بی‌محابا به سینما حمله می‌کنند. حرف من این است که ما بهتر است وارد مسیری بشویم که مسیر ساختن است نه مسیر تخریب. از مسیر تخریب یک بخش از سینما به چیزی دست نمی‌یابیم و بخش دیگر سینما تقویت نمی‌شود.

بازیگر فیلم "مریم مقدس" ادامه داد: ما در سینمای دفاع مقدس کارگردانان خوبی مانند ابراهیم حاتمی کیا و احمدرضا درویش داریم و همچنین فیلم‌های خوبی در این زمینه داریم ولی باید بدانیم که کارهای کمدی و اجتماعی نافی سینمای دفاع مقدس نیستند بلکه این عرصه‌ها لازم و ملزوم همدیگر در سینما هستند و من واقعا از مباحثی که در برنامه اخیر "هفت" مطرح شد تعجب کردم و فکر می‌کنم مسایلی را غیرعادلانه طرح کردند.

وی در پایان تاکید کرد: من در فیلم‌های مختلفی در حوزه دفاع مقدس بازی کرده‌ام ولی دلیل نمی‌شود عرصه‌های دیگر را زمین بزنم. زمین خوردن سینما از هر طرف که باشد به ضرر همه سینما است. اگر سینما جان بگیرد و متعادل شود برای همه اهالی این هنر و مخاطبان آن خوب است. بهتر است به جای تخریب همدیگر و بخشی از سینما به دنبال تقویت همه بخش‌های آن باشیم.

 

کد خبر 2207874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha