۱۸ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۰۸

استمرار پیگیری مهر/

فرودگاه خرم آباد در حسرت پرواز نجف/ آرزوی 70 ساله چشم به استقبال مردم دارد

فرودگاه خرم آباد در حسرت پرواز نجف/ آرزوی 70 ساله چشم به استقبال مردم دارد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: فرودگاه 70 ساله خرم آباد که سالهاست حسرت به دل یک سفر خارجی و عتبات عالیات باقی مانده حال با چراغ سبز شرکت های هواپیمایی برای دایر کردن این پرواز چشم به راه استقبال مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از پیگیریهای مسئولان استان برای راه اندازی پرواز عتبات عالیات در فرودگاه خرم آباد، فراخوانی به منظور ثبت نام مردم در دفاتر مجاز زیارتی سطح استان داده شد تا برقراری این پرواز چشم به استقبال مردم بدوزد.

این در حالیست که مدیر کل حج و زیارت استان لرستان میزان استقبال مردم تاکنون از این پرواز را چندان مطلوب ندانسته و امیدوار است با تبلیغات بیشتر افراد زیادتری با حضور در دفاتر مجاز زیارتی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

تاکنون 200 نفر برای پرواز نجف اشرف ثبت نام کرده اند

سید حمید الیاسی که با خبرنگار مهر سخن می گفت در این رابطه می گوید: در مرحله نخست فراخوان برای ثبت نام پرواز نجف اشرف استقبال چندانی صورت نگرفت.

وی عنوان می کند: در این مرحله تنها نزدیک به 200 نفر از سراسر استان برای استفاده از این پرواز ثبت نام کرده اند.

مدیر کل حج و زیارت استان لرستان یادآور می شود که با توجه به عدم استقبال مردم در مرحله اول بنا داریم در نشست مشترکی با دفاتر مجاز زیارتی سطح استان نسبت به اطلاع رسانی و تبلیغات بهتر در راستای آگاهی مردم از برقراری این پرواز اقدام کنیم.

کاز ثبت نام در دفاتر مجاز زیارتی لرستان صورت می گیرد

الیاسی با بیان اینکه در حال حاضر کار ثبت نام پرواز نجف اشرف در همه دفاتر مجاز زیارتی زیر نظر سازمان حج و زیارت استان صورت می گیرد، ادامه می دهد: این دفاتر در شهرستانهای خرم آباد، بروجرد، دورود، الیگودرز، نورآباد، سلسله و کوهدشت آماده ثبت نام از متقاضیان هستند.

وی با بیان اینکه فراخوان ثبت نام پرواز نجف از طریق صدا و سیما و خبرگزاریها به مردم اطلاع رسانی شده است، اضافه کرد: همچنین در مرحله بعد پیشنهاداتی برای استفاده از امکانات استانی به منظور افزایش تبلیغات و اطلاع رسانی در این زمینه به استاندار لرستان ارائه شده است.

راه اندازی پرواز نجف اشرف نیازمند دست کم دو هزار متقاضی

مدیر کل حج و زیارت استان لرستان یادآور می شود که برای راه اندازی این پرواز باید حداقل بین سه تا شش ماه زائر داشته باشیم و برای شروع به کار این پرواز پیش بینی شده است تا دست کم دو هزار نفر زائر آماده برای اعزام به نجف اشرف ثبت نامی داشته باشیم.

این سخنان مدیر کل حج و زیارت استان لرستان در حالی مطرح می شود که مدیر فرودگاه خرم آباد از آمادگی این فرودگاه برای راه اندازی پرواز نجف اشرف خبر داده است.

فرودگاه هیچ گونه مشکلی برای برگزاری پرواز نجف ندارد

اسفندیار کیانی مدیر فرودگاه خرم آباد نیز در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه فرودگاه هیچ گونه مشکلی برای برگزاری پرواز نجف ندارد می گوید: قرار بر این بود که سازمان حج و زیارت در صورت وجود متقاضی برای استفاده از این پرواز مراتب را به استانداری اعلام کند.

وی با بیان اینکه کار ثبت نام از متقاضیان استفاده از پرواز نجف از طریق دفاتر هواپیمایی سطح استان نیز صورت می گیرد افزود: اگر این دفاتر لیست افراد متقاضی را به ما معرفی کنند به طور حتم ما آمادگی کامل را برای برگزاری این پرواز را در فرودگاه خرم آباد داریم.

مدیر فرودگاه خرم آباد با تاکید بر اینکه این فرودگاه همه امکانات لازم را برای برقراری این پرواز دارد افزود: با توجه به اینکه لرستان دارای مجوز مرز هوایی و پرواز خارجی است این فرودگاه آمادگی دارد که پرواز نجف را برگزار کند.

کیانی با اشاره به امکانات ایجاد شده در فرودگاه خرم آباد برای برگزاری این پرواز تصریح کرد: هم اکنون همه ارگانها و سازمانهایی مرتبط مانند اداره گذرنامه، بانک ملی، قرنطینه پزشکی و ... امکانات خود را در فرودگاه خرم آباد برای راه اندازی این پرواز مستقر کرده اند.

تحقق آرزوی 70 ساله در گرو استقبال مردم

بنابر این گزارش سنگ بنای فرودگاه خرم‌آباد در سال 1322 گذاشته شد تا این فرودگاه 70 سالگی خود را در حالی پشت سر بگذارد که علی رغم داشتن مجوز و امکانات برقراری پروازهای برون مرزی حسرت به دل برقراری این پروازها باقی بماند.

در این راستا اولین زمزمه ها برای برقراری پرواز عتبات عالیات در فرودگاه خرم آباد با حضور استاندار جدید لرستان به گوش رسید تا هوشنگ بازوند در گام نخست تطویل باند فرودگاه خرم‌آباد برای برقراری پرواز حج و در گام بعدی فراهم آوردن شرایط برای راه اندازی پرواز عتبات عالیات را در دستور کارش قرار دهند.

به هر روی تا فراهم آمدن شرایط در فرودگاه خرم آباد برای پذیرش هواپیماهای پهن پیکر و برقراری پرواز حج، مسئولان به این فکر افتادند تا پای پروازهای عتبات عالیات را به فرودگاه خرم آباد باز کنند تا پایانی بر 70 سال حسرت به دلی این فرودگاه باشد.

در این راستا فراخوان ثبت نام متقاضیان برای استفاده از این پرواز داده شده است تا برقراری نخستین پرواز برون مرزی فرودگاه خرم آباد بعد از 70 سال چشم به راه استقبال مردم باقی بماند.

.....................

گزارش: فاطمه حسینی

کد خبر 2210426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha