۱۸ دی ۱۳۹۲، ۱۶:۳۵

حجت الاسلام صفی یاری:

برگزاری 5000 گفتمان دینی در کردستان/منطقه مرزی بانه آسیب شناسی فرهنگی می شود

برگزاری 5000 گفتمان دینی در کردستان/منطقه مرزی بانه آسیب شناسی فرهنگی می شود

سنندج - خبرگزاری مهر: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان از برگزاری پنج هزار گفتمان دینی با موضوعات مختلف در مدارس سطح استان کردستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود صفی یاری بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان در سنندج اظهار داشت: از سال 85 تاکنون پنج هزار گفتمان دینی در محورهای مختلف در کردستان برگزار شده که گفتمان های امسال نسبت به سال های گذشته متفاوت بوده است.

وی افزود: گفتمان های دینی در سال جاری به جای گفتمام محور به مدرسه محور تبدیل شده اند و با هماهنگی های انجام شده با آموزش و پرورش 60 مدرسه هدف شناسایی شده که در هر کدام از آنها 10 گفتمان با موضوعات متفاوت برگزار می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان در بخش ديگري از سخنان خود در اين نشست ادامه داد: همچنین این سازمان در حوزه های مختلف دینی و فرهنگی پژوهش هایی را انجام داده که می توان از آنها به قمه زنی سریش آباد و گل گیران بیجار اشاره کرد.

حجت الاسلام صفی یاری یادآور شد: امسال آسیب شناسی منطقه مرزی بانه نیز در دستور کار قرار گرفت و با یک کار پژوهشی و علمی مشکلات و آسیب هایی که ممکن است یک منطقه مرزی در کشور با آن مواجه شود رصد و شناسایی شد.

وی با اشاره به اينكه طرح آسيب شناسي شهرستان هاي مختلف استان كردستان در دستور كار قرار گرفته است، بیان کرد: کار عملیاتی این پژوهش چند ماهی است که با حمایت های سازمان تبلیغات اسلامی کشور و تخصیص اعتبارات مورد نیاز آغاز شده و طی چند هفته آینده نتیجه آن اعلام می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان به حوزه بانوان فرهیخته نیز اشاره کرد و گفت: در این حوزه 50 نفر شناسایی شده اند و تا کنون 78 جلسه در این حوزه با حضور بانوانی که در عرصه های مختلف فرهنگی و دینی موفقیت هایی داشته اند، برگزار شده است.

حجت الاسلام صفی یاری افزود: در حوزه مجازی نیز نگاه ویژه ای بر سیستم مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی حاکم است و به طبع آن تبلیغات اسلامی کردستان نیز اقدامات موثری انجام داده و به زودی دهمین پایگاه اطلاع رسانی دینی و فرهنگی خود را راه اندازی می کند.

وی اظهار داشت: تبیان کردستان، تبیان کردی، تبیان نیوز، پایگاه اطلاع رسانی IDO، بانوان فرهیخته، ستایشگران نور، سفیران نور، دارالقرآن الکریم و گفتمان دینی سایت هایی هستند که در حوزه مجازی در تبلیغ و انتشار اخبار دینی و فرهنگی منطقه کردستان فعالیت می کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه علاوه بر این سایت ها 50 وبلاگ نیز در حوزه های قرآنی و هیئت های مذهبی در حال فعالیت هستند، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در کنار رسانه های مکتوب و مجازی سطح استان کردستان گام موثری در ترویج و نشر ارزش های دینی و فرهنگی منطقه برداریم.

حجت الاسلام صفی یاری یادآور شد: استان کردستان اگر به عنوان استان فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری نام گرفته اند، یکی از دلایل آن فعالیت مطلوب رسانه های جمعی در این حوزه بوده که خوشبختانه تعامل دوستانه ای نیز با تبلیغات اسلامی کردستان دارند.

کد خبر 2210602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha