۲۲ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۱۸

در گفتگو با مهر عنوان شد:

قضاوت در مورد صحنه گل دوم فولاد سخت است/ برخورد توپ به دست افشین هند نبود

قضاوت در مورد صحنه گل دوم فولاد سخت است/ برخورد توپ به دست افشین هند نبود

کارشناس داوری اعلام کرد به راحتی نمی‌توان گفت توپی که بدست آرش افشین برخورد کرد، هند بوده یا نه. وی همچنین گفت: به نظرم آن صحنه هند نبود زیرا اگر در آن شرایط توپ به دست مدافع می‌خورد، داور پنالتی نمی‌گرفت.

علی خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص صحنه به ثمر رسیدن گل دوم تیم فولاد خوزستان که پرسپولیسی‌‎ها معتقدند داور باید خطای هند مهاجم فولاد را اعلام می‌کرد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: این اتفاق یکی از صحنه‌های بحث برانگیز داوری بود، اتفاقی که برای من هم در سال 82 در بازی سپاهان با پرسپولیس در اصفهان رخ داد. توپی که توسط "کمیل سوسکو" اسپک شد، به دست افشین پیروانی برخورد کرد و وارد دروازه شد که من تشخیص هند ندادم. حتی سخندان کمک داور دوم بازی گل را تایید و به مرکز زمین حرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه تنها یک کارشناس داوری اعلام کرد آن توپ هند بوده و سایر داوران و کارشناسان تصمیم من را درست دانستند، اضافه کرد: بعد از آن مسابقه نشستی در فدراسیون فوتبال با حضور دادکان رئیس وقت فدراسیون، صالحی ناظر داوری و نظری رئیس کمیته داوران برگزار شد که نظری به من گفت اگر توپ به دست مدافع سپاهان برخورد می‌کرد، پنالتی می‌گرفتی که من هم گفتم نه و در نهایت تصمیم من در آن نشست مورد تایید قرار گرفت.

کارشناس داوری کشورمان در مورد توپی که به دست آرش افشین برخورد کرد و پس از آن اتفاق، مهاجم فوتبال توپ را وارد دروازه پرسپولیس کرد، افزود: آقایان رودنیل و دزفولی اعلام کردند گل صحیح بوده اما نصیرزاده با هند دانستن آن صحنه، گل را مردود دانسته است. وقتی چنین اتفاقی رخ می‌دهد و چند کارشناس داوری روی یک صحنه نظرات مختلفی می‌دهند، باید به کلاس‌های پیشرفته داوری و نظارت رجوع کرد.

وی ادامه داد: داوری زمانیکه روی یک صحنه اعلام هند، پنالتی و یا اخراج می‌کند و بین کارشناسان و ناظران در صحت تصمیم داور اختلاف بوجود می‌آید، باید گفت داور مقصر نیست. باید بگویم این تصمیمی انسانی است زیرا اگر توپ به دست مدافع پرسپولیس هم برخورد می‌کرد، داور پنالتی نمی‌گرفت و حالا که به مهاجم برخورد کرده، نباید هند می‌گرفت.

خسروی در ادامه یادآور شد: داور برای گرفتن هند، باید سه فاکتور را داشته باشد. ابتدا اینکه توپ را دیده است یا نه، دوم اینکه آیا زمانیکه تماس را دیده، مغزش تصمیم گرفته توپ به کجای بدن بازیکن برخورد کرده است و سوم اینکه آیا دست مانع حرکت توپ شده و یا سهوا با آن برخورد کرده است. همه قبول دارند این صحنه سختی بود و به راحتی نمی‌توان گفت هند هست یا نه اما به نظر من، هند نیست زیرا اگر در آن شرایط توپ به دست مدافع می‌خورد، نمی‌توان اعلام پنالتی کرد.

وی همچنین به نکته جالبی اشاره کرد: اگر باشگاه پرسپولیس مشاور داوری دارد، حاضریم در این خصوص با او بحث کنیم اما اگر آنها مشاور داوری ندارند و از روی احساس صحبت می‌کنند، باید بگویم اصلا کار درستی انجام نمی‌دهند. یک مشاور داوری وظیفه دارد حقایق را به مسئولان باشگاه بگوید و به فکر منافع خود نباشد زیرا دیده شده مشاوران داوری باشگاه‌ها، مجددا در فدراسیون فوتبال به عنوان نماینده فدراسیون یا ناظر داوری فعالیت کرده‌اند.

کارشناس داوری کشورمان در پایان گفت: اهالی فوتبال در چنین مواقعی باید خویشتن‌دار باشند زیرا تصمیمات داوری تعمدی نیست، ضمن اینکه یدالله جهانبازی هم از داوران باشرف فوتبال ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، گل دوم تیم فوتبال فولاد خوزستان در دیدار روز شنبه برابر پرسپولیس در حالی در دقایق پایانی به ثمر رسید که توپ ارسالی از جناح راست ابتدا به دست آرش افشین برخورد کرد و سپس این بازیکن توپ را وارد دروازه سرخپوشان تهرانی کرد.

کد خبر 2212792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha