۲۲ دی ۱۳۹۲، ۱۷:۳۶

گزارش خبری/

حاشيه‌های جلسه تودیع و معارفه معاونان استانداری همدان/ علل برکناری و انتصابات جدید از زبان استاندار

حاشيه‌های جلسه تودیع و معارفه معاونان استانداری همدان/ علل برکناری و انتصابات جدید از زبان استاندار

همدان - خبرگزاري مهر: با گذشت سه ماه از آغاز كار استاندار جديد همدان وي در مراسمی با تغيير همه معاونان خود با ابلاغ رسمي حكم وزير كشور، مجموعه كاري خود را هماهنگ تر كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدناصر نیکبخت كه در آغاز به كار خود وعده استفاده از مديران بدون خط و مشي حزبي و جرياني را داده بود و در سخنان خود از عدم پذيرش توصيه ها در ماهاي اخير سخن مي راند، در راستاي  تحقق شعار هاي خود براي توسعه استان همه معاونان اين نهاد را تغيير داد تا كابينه اي هماهنگ تر از پيش را براي عملي كردن وعده هاي خود به همراه داشته باشد.

اما انتصابات معاونان استانداري همدان كه از روزهاي آغازين كاري وي با انتصاب سرپرست آغاز شده بود پيش از ظهر امروز با ابلاغ رسمي حكم وزير كشور  در شوراي اداري استان همدان رنگ و بوي رسميت گرفت و به طور رسمي معاونان سياسي وامنيتي، عمراني و پيشتيباني و نيروي انساني وسرپرستي معاونت برنامه ريزي معرفي شدند که خواندن حواشي اين مراسم خالي از لطف نيست.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان كه اولين سخنران اين مراسم بود با دعوت همه مسئولان براي محاسبه اعمال خود از انتصاب معاونان جديد استاندار تشكر كرد.

آيت الله غیاث الدین طه محمدي با اشاره اینکه معاون سابق سياسي – امنيتي استاندار همدان يك آزاده انقلابي است، عنوان كرد: الهي تبار نيز از خانواده هاي متدين در شهر همدان است و براي انتخاب خوب استاندار در اين خصوص تشكر مي كنم.

وي ادامه داد: مديران تا زماني كه مسئوليت دارند در حد متوسط آنان را احترام مي كنم و وقتي از مسئوليت فراغت پيدا كردند در حد اعلي آنان را احترام مي گذارم چرا كه اين گونه مشخص مي شود براي شخصيت آنان احترام قائلم و در چند روز اخير در زمان حضور استاندار سابق همدان وي را تا دروازه دفتر بدرقه كردم.

برق مقام و مسئوليت مرا فرانگرفته است

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان گفت: شكر خدا برق مقام و مسئوليت من را فرانگرفته بلكه به تقوای مسئولان چشم دوخته ام.

*نكته جالب توجه اين است كه در اين شورا طي ياداشتي به نماينده ولي فقيه در استان ياد آوري شد كه در اين مراسم تنها معاون سياسي معارفه و توديع نمي شود بلكه تعداد ديگري از معاونان نيز معارفه خواهند شد.

*استاندار همدان نيز  در اين شورا به بیان شفاف علت بركناری و انتصابات خود در حوزه معاونت هاي اين نهاد پرداخت كه در نوع خود در ميان فرهنگ مديران استان اين اقدام بي نظير است.

نيكبخت با اشاره به اينكه از مجموع 460 فرماندار كشور 160فرماندار از بدنه وزارت كشور نيستند، عنوان كرد: به همين دليل از سوي وزارت كشور به همه استانداري ها ابلاغ شد اين افراد بايد به سازمان هايي كه از آنها مامور به خدمت شده اند برگردند و حضور اين افراد شرايط را براي كار سخت مي كند.

وي ادامه داد: در روزهاي اخير از جاهاي مختلف مي شنوم كه گفته مي شود در عزل ونصب ها كند عمل  مي كنم، اما تغييرات بايد با اطلاع وبررسي از عملكرد مديران انجام شود و كار مردم امانتي در دست ما است و نمي توانم باسليقه حق مردم را پايمال كنم.

قاسمي فرزاد لياقت فرمانداري پاكدشت را دارد

نيكبخت اذعان داشت: قبل از اينكه به استان همدان بيايم براي استانداري استان هرمزگان مطرح بودم كه در آن زمان با الهي تبار در خصوص آمدن به آنجا به نتيجه رسيده بوديم و تازماني كه به استان همدان نيامده بودم عليرضا قاسمي فرزاد را نديده بودم اما تعريف وي را شنيده بودم وخيلي علاقه مند بودم از او در يكي ديگر از معاونت ها استفاده كنم اما وي با توجه به شرايط خود علاقه داشت در تهران خدمت كند و در همان زمان با صحبت با استاندار تهران وي به همان مكاني كه علاقه به خدمت داشت رفت، وي آزاده سرافراري است كه لياقت فرمانداري پاكدشت را دارد.

وي ادامه داد: براي معاونت عمراني با توجه به اينكه محمود رضا عراقي را از سالهاي قبل  مي شناختم و با توجه به اینکه مهم ترين مشكل استان مشكل آب است و به علت شناخت وي از اين حوزه و رابطه مناسب او با وزارت نيرو پيبشنهاد اين معاونت را به وي دادم.

استاندار همدان اذعان داشت: وزير نيرو مخالف انتقال وي بود و بايد بيش از پيش در اين حوزه به بحث مجتمع هاي آبرساني توجه شود.

وي با اشاره به اينكه خسرو سامري نيز از دوستان خوب من است و يكي از مشكلاتي كه با آن در همدان مواجه شده ام اين است كه اكثر مديراني كه مشغول بكارند از دوستان من هستند و برايم جابجايي ها آنها سخت بود، گفت: سامري در  سازمان صنايع  و معادن سابق، شهرداري و حوزه برنامه ريزي داراي سوابق خوبي است و با توجه به اينكه همچنان وضعيت معاونت برنامه ريزي در هاله اي از ابهام است بهترين نيرويي كه مي توانستم در آنجا بکار گیرم سامري است.

معاونت پشتيباني سهم جانبازان است

نيكبخت با اشاره به انتخاب معاون پشتيباني ونيروي انساني خود، عنوان كرد: اين معاونت سهم جانبازان و آزادگان است و كريم مطهري زحمات زيادي در اين بخش كشيد اما كار هاي اين معاونت داراي نمود عيني نيست.

*معاون سياسي سابق استاندار همدان نيز كه اكنون به عنوان فرماندار پاكداشت مشغول فعاليت است در اين مراسم از راهنمايي هاي نماينده ولي فقيه در استان تشكر كرد.

عليرضا قاسمي فرزاد با  اشاره به اينكه آيت الله محمدي يكي از استوانه ها و شخصيت هاي علمي برجسته كشور است و با نگاهي روشن، آگاه وبا بصيرت به امور مي نگرد، افزود: استاندار سابق همدان نيز  دست مرا در مديريت باز گذاشته بود و هيچ مانع تراشي و اشكال تراشي نكرد.

وي با تقدير از عملكرد دو خبرگزاري استان همدان در پوشش اخبار انتخابات، اذعان داشت: استاندار جديد پس از ورود به استان همدان پيشنهاد دادند كه  در هر مسئوليت ديگري كه مايل هستم مشغول به فعاليت باشم اما با توجه به اينكه خانواده من در تهران زندگي مي كنند و فرزندان در آنجا مشغول به تحصيلند ترجیح دادم در تهران به خدمت رساني مشغول باشم.

*معاون سابق امور پشتيباني و منابع نيروي انساني نیز كه اكنون در حال تحصيل در مقطع دكترا است در اين مراسم  هدف خود را در خدمت معامله با اهل بيت(ع) عنوان كرد.

وي با اشاره به اينكه وقتي پيريايي استاندار سابق همدان پيشنهاد اين پست را به من داد و اصرار بر اين موضع داشت در سفر به كربلا با اهل بيت(ع) و حضرت ابوالفضل در اين خصوص معامله كردم و اكنون كه مي روم نيز با آنان معامله مي كنم، گفت: قبول مسئوليت من را ذوق زده نكرد و رفتن از آن نيز همينطور و در زماني كه استاندر جديد نيز منصوب شدند در ديدار با وي  گفتم كه  "اتاق را آب و جارو كردم و فقط  منتظر ساعت رفتم هستم" و در هر كجا كه مسئوليتي به من سپرده شود از هيچ كاري فرو گذار نمي كنم.

*خسرو سامري تنها فردي در اين مراسم بود كه از سمت خود به عنوان معاون عمراني توديع و به سرپرستي معاونت برنامه ريزي معارفه گرديد.

* در پايان اين مراسم محمد ابراهيم الهي تبار پس از يك ماه ونيم سرپرستي به عنوان معاون سياسي وامنيتي استاندار همدان، محمود رضا عراقي  به عنوان معاون عمراني و رضا قياسي به عنوان معاون پشتيباني و امور انساني استانداري و خسرو سامري به عنوان سرپرست معاونت برنامه ريزي منصوب و از خدمات عليرضا قاسمي فرزاد ، خسرو سامري و كريم مطهري مويد تقدير شد.

کد خبر 2213106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha