۲۳ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۰۲

کهزادی عنوان کرد:

ورود 2100 تن گوشت قرمز به بازار توسط عشایر دشتی/ خسارت به 120 کیلومتر راه عشایری

ورود 2100 تن گوشت قرمز به بازار توسط عشایر دشتی/ خسارت به 120 کیلومتر راه عشایری

دشتی - خبرگزاری مهر:رئیس اداره امور عشایر شهرستان دشتی گفت: عشایر شهرستان دشتی سالانه حدود دو هزار و100 تن گوشت قرمز را به بازار عرضه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول کهزادی ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از راههای عشایری شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک‌هزار و500 خانوارعشایری از شهرستان‌های دشتی، تنگستان، دیر و جم تحت حمایت‌های این اداره قرار دارند که حدود پنج هزارجمعیت را شامل می شوند.

وی افزود: تعدادی از این عشایر کوچ‌رو و تعدادی هم نیمه‌کوچ‌رو هستند و اوایل مهرماه وارد قشلاق‌های استان می شوند و اواخر فرودین سال بعد به مراتع ییلاقی استان‌های فارس و اصفهان کوچ می‌کنند.

کهزادی به تسهیلات و خدمات صورت گرفته به عشایر اشاره و خاطر نشان کرد: این خدمات شامل مرمت و راهگشایی راه‌های عشایری، احداث و تعمیر آب انبار، تامین آب شرب، تامین علوفه و توزیع آرد خانه پز است.

بازگشایی مجدد راه‌ها نیازمند تامین اعتبار است

وی با اشاره به اینکه هم اکنون دو شرکت تعاونی تحت پوشش این اداره هستند، بیان کرد: این شرکت تعاونی‌ها وظیفه تامین اقلامی همچون آرد و علوفه برای عشایر بر عهده دارند.

کهزادی عمده مشکلات عشایر شهرستان را تامین آب، علوفه و راه گشایی و مرمت راه‌ها عنوان کرد و افزود: با توجه به تخصیص 257 میلیون تومانی اعتبارات توانسته ایم 270 کیلومتر مسیر راه گشایی کنیم .

وی با بیان اینکه بارندگی های نیمه دوم سال باعث خرابی دوباره راه‌ها شد، گفت: برای بازگشایی مجدد راه‌ها نیاز به تامین اعتبار است که امیدواریم این موضوع تحقق باید.

خسارت به 120 کیلومتر راه عشایری دشتی

کهزادی بیان داشت: عشایر شهرستان دشتی سالانه حدود دو هزار و100 تن گوشت قرمز را روانه بازار مصرف می کنند و تولیدات صنایع دستی از قبیل قالی، قالیچه و گلیم از جمله تولیدات صنایع دستی این عشایر است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص میزان خسارت‌های ناشی از بارندگی اخیر به عشایر شهرستان اظهار داشت:در پی باران‌های شدید اخیر در مناطق کوهستانی شهرستان تعداد 100 راس دام عشایر تلف و یا ناپدید شدند و به 120 کیلومتر راه عشایری وبه 4هزارو800 کیلو آرد خسارت وارد شده است.

کد خبر 2213596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha