۲۴ دی ۱۳۹۲، ۲۱:۲۴

خلیلی عنوان کرد:

چشم اهالی کتاب رشت به طرح "کتاب اتوبوس" روشن می شود

چشم اهالی کتاب رشت به طرح "کتاب اتوبوس" روشن می شود

رشت - خبرگزاری مهر: شهردار کلانشهر رشت از اجرای طرح "کتاب اتوبوس" در اتوبوس های این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیم خلیلی شامگاه سه شنبه در نشستی که میان اعضای شورای شهر رشت با هیئت امنای کتابخانه ملی رشت که در این کتابخانه برگزار شد، افزود: طرح کتاب اتوبوس در اتوبوس های شهر رشت از سوی معاونت فرهنگی شهرداری در راستای گسترش کتاب و کتاب خوانی و افزایش سرانه مطالعه شهروندان در آینده ای نزدیک اجرا می شود.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح در بودجه سال آینده شهرداری پیش‌ بینی گرفته شده است، اظهار داشت: شهرداری رشت با طراحی و اجرای مقدمات این طرح تحسين‌ برانگيز قرار است ميليون ها ساعت وقت تلف شده مردم رشت در ترافيک های ايام سال، به طلا تبديل شود.

شهردار رشت با بیان اینکه با اجرای طرح کتاب اتوبوس به روش غیرمستقیم پیام‌ های آموزنده و شهروندی به شهروندان انتقال می یابد، ادامه داد: کوتاه بودن داستان ‌ها و استفاده از تصویر، کتاب ها را خواندنی ‌تر می کند.

وی افزود: کتابخانه های عمومی شهر رشت با اقدام هایی ویژه رونق می یابد و این در حالیست که هم اکنون یک کتابخانه تخصصی در ساختمان سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری در ابتدای خیابان سعدی تجهیز شده و آماده استفاده اهالی کتاب در ساعت های اداری است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این باره گفت: با اجرای طرح کتاب اتوبوس به ‌زودي همه اتوبوس هاي رشت به سبدهاي كتاب مجهز مي ‌شود.

فاطمه شیرزاد با اشاره به اینکه هدف از اين اجرای طرح، گسترش كتاب و كتابخواني با استفاده از فضاها و ظرفيت های موجود است، اظهار داشت: اين طرح می تواند در مكان هاي ديگری مانند مطب ها و اماكني كه مردم زمان زيادی را ناخواسته در آنجا سپری مي ‌کنند، اجرا شود.

وی ادامه داد: اجرای این طرح ممکن است در ابتدا روند نهادینه سازی فرهنگ مطالعه در اتوبوس ها را با دشواری ها و مشکلات مختلفی همراه باشد اما با استمرار و مقاومت می توان به این مهم دست یافت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت افزود: با توجه به اینکه داستان بهترین قالب کتاب‌ مورد علاقه مسافران شهری است باید در قالب داستان به موضوعات مختلف تاریخی، اجتماعی و ‌فلسفی پرداخته شود.

وی با بیان اینکه شهرداری اهتمام ویژه‌ای در اجرای این طرح و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی دارد، اظهار داشت: نوع کتاب ها، مجلات و بروشورهای قرار داده شده در جایگاه های کتاب باید جاذب و متنوع باشد.

شیرزاد یادآور شد: طرح کتاب اتوبوس به منظور ارتقای فرهنگ عمومی با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب خوانی در میان شهروندان، افزایش سطح تماس کتاب با جامعه، افزایش گرایش شهروندان به استفاده مفید از وقت اجرا می شود.

کد خبر 2214753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha