۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۵۰

پرتغالیها در استان قزوین سرمایه گذاری می کنند

پرتغالیها در استان قزوین سرمایه گذاری می کنند

قزوین - خبرگزاری مهر: یک هیئت تجاری، مهندسی و بازرگانی از کشور پرتغال در سفر به قزوین برای ارزیابی فرصتها و ظرفیتها و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، دانشگاهی، صنعتی، حمل و نقل و ترافیک اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، یک هیئت 17 نفره تجاری، بازرگانی، مدیران شهری از کشور پرتغال متشکل از چند شهردار، مسئول امور بازرگانی، مشاوران اقتصادی، استادان دانشگاه در حوزه های مدیریت شهری، حمل و نقل و ترافیک و دانشگاهی، تولیدکنندگان مواد غذایی، کشتارگاه و امور دامی با دعوت شهرداری قزوین در سفر سه روزه به استان قزوین ظرفیتهای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف این استان را بررسی می کنند.

این هیئت صبح امروز در نشست مشترک با استاندار قزوین و مدیران دستگاههای اجرایی، شهردار و مدیران شهری قزوین دیدگاههای خود را مطرح کردند.

فرناندو فیگورا رئیس هیئت پرتغالی در این جلسه که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: در بازدیدی که صبح امروز از کاخ چهل ستون، موزه شهر و عالی قاپو داشتیم به نظر می رسد این شهر قابلیتهای گردشگری بسیار بالایی دارد که با مدیریت و برنامه ریزی می توان سالانه صدها هزار گردشگر را به این منطقه جذب کرد.

وی افزود: برای این هیئت جای خرسندی و افتخار دارد که به عنوان پیشگامان صلح و دوستی برای منزلت دادن به مدیریت شهری و تبادل تجربه و ظرفیتهای خود بدنبال گسترش مناسبات تجاری و بازرگانی بین دو کشور ایران و پرتغال هستیم و قزوین در این میان می تواند نقش مهمی ایفا کند.

فیگورا تصریح کرد: با اشتیاقی که در دو طرف وجود دارد امیدواریم به تقویت روابط خود اقدام کنیم و با توجه به مشابهت هایی که در برخی شهرهای پرتغال با قزوین دیده می شود در حوزه های مورد نظر به توافق های مناسبی برسیم.

ایجاد پل علمی، فرهنگی، بین قزوین با مجموعه شهری آلتین جو

وی بیان کرد: با همکاری مشترک در صدد راه اندازی پل علمی و فرهنگی برای ایجاد دوره های تحصیلات تکمیلی در گردشگری، حمل و نقل و ترافیک، مدیریت شهری هستیم و دانشگاه پرتغال آمادگی کامل دارد با امضاء تفاهم نامه و پروتکل برای این کار فرهنگی اقدام شود.

فیگورا تصریح کرد: این سفر و جلسات تخصصی آغازگر توسعه روابط دو جانبه خواهد بود و امیدواریم با تبادل نظر بتوانیم ضمن تبادل فرهنگی و برپایی نمایشگاه مشترک از محصولات مورد نیاز طرفین به سرمایه گذاری های مشترک برسیم.

رئیس هیئت پرتغالی یادآورشد: با توسعه زیرساختها برای ارتقاء سطح اقتصادی و بازرگانی و افزایش گردشگر می توانیم اقدام کنیم که امید است در پایان سفر به نقاط مشترکی دست یابیم.    

ایران نمادی از توسعه در همه بخشهاست

قیگورا یادآورشد: ایران نمادی از توسعه در همه بخشهاست و ما هم بدنبال دریافت و درک بهتر از شرایط و فرصت ها هستیم و خوشحالیم که دعوت قزوین را پذیرفته ایم و با تعامل بیشتر امیدواریم با ارتباط بیشتر با این هیئت که از متخصصان گردشگری، ترافیک و ساختار شهری، فعالان امور فرودگاهی، برنامه ریزی و تولیدکننده نیز حضور دارند به تفاهم برسیم.

فیگورا تصریح کرد: پرتغال در حوزه تجاری، حمل و نقل، تولید گوشت گوساله و روغن زیتون بسیار مرغوب شاخص است و در این زمینه ها می توانیم با قزوین مراوده داشته باشیم و تجربیات خود را منتقل کنیم.

وی افزود: برای تولید و فروش قهوه در قزوین هم آمادگی داریم.

رئیس هیئت پرتغالی از قزوین به عنوان شهری زیبا با مدیریت خوب شهری یاد کرد.

کد خبر 2220965

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha