۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۹:۰۷

روزبه:

کاهش مصرف آب با فرهنگ سازی و آموزه های دینی محقق می شود

کاهش مصرف آب با فرهنگ سازی و آموزه های دینی محقق می شود

قزوین - خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: با فعالیت جدی در بخش فرهنگی و استفاده از آموزه های دینی باید مصرف آب را بهینه و از منابع آبی صیانت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی روزبه عصر سه شنبه در مراسم معرفی مدیرعامل جدید آبفای قزوین گفت: هر چند آب موضوعی حیاتی است اما نگاه ما به آن جدی و جیاتی نسیت که باید در این زمینه جدی عمل کنیم.

بحران آب جدی است

وی افزود: بحران آب جدی است و نشانه های آن در دنیا، کشور و استان هم دیده می شود اما مهمترین مشکل ما این است که فقط در اوج مشکلات در اوج زمستان به فکر کاهش مصرف گاز، در تابستان مصرف آب به فکر برنامه ریزی هستیم که نشان می دهد دیدگاه اساسی نداریم.

روزبه بیان کرد: در مدیریت مصرف مشکل داریم لذا تنها با مدیریت باید اوضاع را بهبود بخشیم تا دچار بحران آبی نشویم زیرا جامعه ما کاملا مصرفی است و با مصرفی بی رویه و غیرمنطقی نیازمند سیاست گذاری مدونی برای اصلاح روند موجود هستیم.

تدوین بسته تشویقی برای کاهش مصرف آب

استاندار قزوین یادآور شد: زیرساخت های آموزشی و فرهنگی در این زمنیه دچار مشکل اساسی است لذا برای بهینه سازی مصرف باید بسته تشویقی، تنبیهی، آموزشی و فرهنگی، تعریف کنیم تا مردم راغب شوند در کاهش مصرف خود مشارکت کنند.

وی افزود: متاسفانه رفتارهای ما با آموزه های دینی مناسبت ندارد در حالی که بهترین رهنمودها برای کاهش مصرف در دستورات قرآنی و ائمه معصومین(ع) آمده است که باید پیوندی بین آنها با رفتار خود ایجاد کنیم تا در مصرف آب، برق، گاز، غذا و سایر موارد به نتیجه برسیم.

روزبه گفت: مصرف بی رویه در آب هدر دادن منابع ملی است که تجدید آن غیرممکن است لذا از دستگاههای خدمات رسان انتظار داریم برای فرهنگ سازی هزینه کنند تا سرمایه گذاری مناسبی در این حوزه صورت گیرد.

انتخاب مدیر بومی متخصص و دردآشنا ارزشمند است

وی از انتخاب هجران فر به عنوان مدیری متخصص و بومی تقدیر کرد و اظهارداشت: این نیروی متخصص با نگاه درون سازمانی از مقبولیت بسیارخوبی در میان همکاران برخوردار است که می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

روزبه بیان کرد: یکی از مشکلات فعلی در دستگاههای اجرایی این است که گاهی مدیر هیچ تعلق خاطری به مجموعه ندارد و همکاران نیز نمی توانند با وی ارتباط برقرار کنند که این کار در روند امور مشکل آفرین است و بی تعلقی به سازمان خطرناک است که از این تدبیر خوب تشکر می کنیم.

استاندار قزوین از خدمات ارزشمند رضایی فر در دو سال گذشته هم تشکر کرد و افزود: اقدامات بسیار خوبی در سالهای اخیر انجام شده اما برخی کارها نیز تکمیل نشده و زمین مانده که با بحران آبی که در پیش داریم از همین امروز باید برنامه ریزی  و تدبیر کنیم تا فرصت را از دست ندهیم.

وی استفاده از همه ظرفیت های شرکت آبفا در استان را برای تحقق اهداف سازمانی موثر دانست.

کد خبر 2223801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha