۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۴۵

سرطان، بلای جان خالق کارآگاه والاندر

سرطان، بلای جان خالق کارآگاه والاندر

هنینگ مانکل نویسنده خالق شخصیتی به نام کارآگاه والاندر اعلام کرد به سرطان مبتلا شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، هنینگ مانکل نویسنده سوئدی با این حال اعلام کرد قصد دارد به نوشتن درباره این بیماری بپردازد.

این نویسنده که با یادداشتش در ستون یک روزنامه سوئدی این خبر را اعلام کرده ، نمایشنامه‌نویس و فعالی دست چپی هم هست.

او که نویسنده 12 رمان درباره کارآگاه کاملا هوشیاری به نام کورت والاندر است که بر مبنای آن مجموعه تلویزیونی نیز ساخته شده، در روزنامه پست گوتبورک درباره ابتلا به بیماری‌اش و اطلاع از آن در استکهلم نوشته است. وی نوشته است که ابتدا فکر می‌کرد به دیسک مبتلا شده و دکتر در معاینات خود متوجه وجود چند تومور در شش و گردن او شده است.وی نوشته است : روز بعد که به گوتبورک برگشتم می دانستم به یک بیماری جدی مبتلا شده ام.

این نویسنده 65 ساله که به زودی درمان خود را شروع می کند، نوشته است که آماده است تا مراحل درمان خود را در این ستون بنویسد.  

مانکل از نظر سیاسی وابسته به جناج چپ سوئد است و از مخالفان ضد جنگ ویتنام بود. او با رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی نیز بارها مخالفت کرد . او در دهه 70 در نروژ به سر برد و با حزب کمونیست این کشور همکاری می کرد.

در سال 2009 او به عنوان میهمان به کنفرانس ادبیات فلسطین دعوت شد و و آنجا اعلام کرد با تفکرات آپارتایدی که گروهی را شهروند درجه دو می خواند، مخالف است. او دیوار حایل اسراییل را با دیوار برلین شرقی و غربی مقایسه کرد و بارها از فلسطینی‌ها دفاع کرد.

هنینگ مانکل یکی از سرنشینان کشتی آزادی بود که در سال 2011 قصد کمک به محاصره شدگان غزه را داشت و با حمله نیروهای اسراییلی روبه رو شد. 

کد خبر 2224457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha