۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۵۴

ابوتراب خسروی از«یکی بود یکی نبود» می‌گوید

ابوتراب خسروی از«یکی بود یکی نبود» می‌گوید

کتاب‌های «یکی بود یکی نبود» که به بازنویسی قصه‌های کهن ایرانی اختصاص دارد، با حضور بیش از 20 نویسنده و تصویرگر این آثار رونمایی می‌شود. ابوتراب خسروی درباره این مجموعه سخن می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسم رونمایی از مجموعه «یکی بود یکی نبود»، محمد حسینی، مریم حسینیان، ابوتراب خسروی، امیرحسین خورشیدفر، علیرضا روشن، ناهید طباطبایی، یوسف علیخانی، بهناز علیپور گسکری، سیامک گلشیری، حسن لطفی، محمد مطلق، حمیدرضا نجفی و فریبا وفی به عنوان نویسندگان این آثار حضور خواهند داشت.

همچنین علی بخشی مدیر هنری مجموعه و الهه بهین، غزاله بیگدلو، هاله پارسازادگان، سعید خالقی، میثم زیدی، مریم طباطبایی، ملیحه عینعلی، محمد فتاحی و آنیتا هاشمی مقدم (تصویرگران کتابها) در مراسم حضور می یابند.

قرار است در این برنامه، یوسف علیخانی به عنوان دبیر مجموعه و ابوتراب خسروی نویسنده کتاب «فرج بعد از شدت» درباره ادبیات امروز و بازنویسی متون کهن صحبت کنند.

«یکی بود یکی نبود» عنوان مجموعه‌‎ای 30 جلدی است که از سوی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر میشود و تاکنون 16 جلد از آن راهی بازار شده است. این کتاب‌ها با هدف احیای متون قدیمی و ارزشمند ایران و با درنظر گرفتن مخاطبان نوجوان، جوان و بزرگسال نوشته شده است. عناوین و نویسندگان آثار منتشر شده عبارتاند از: مثنوی معنوی نوشته حمیدرضا نجفی، قصه‌هایی از فیه‌مافیه نوشته سیامک گلشیری، تاریخ بیهقی به روایت محمدعلی آزادی خواه از جمله این آثار است.

همچنین قصه‌هایی از اسرارنامه به قلم علیرضا روشن، قصه‌های شیخ اشراق به قلم امیرحسین خورشیدفر، قصص الانبیاء نوشته امین فقیری، لیلی و مجنون از حسن لطفی، فرج بعد از شدت به قلم ابوتراب خسروی، سمک عیار از مهدی مرعشی، ویس و رامین نوشته ناهید طباطبایی، بوستان به روایت محمد مطلق، تذکره الاولیا به روایت یوسف علیخانی، شاهنامه به قلم محمد حسینی، منطق الطیر از مریم حسینیان، دیوان پروین به روایت فریبا وفی و قصه‌هایی از هشت بهشت نوشته بهناز علیپور گسکری از دیگر مجلدات این مجموعه هستند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست میتوانند ساعت 17 روز یکشنبه 13 بهمن به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان جلفا، نرسیده به پل سیدخندان مراجعه کنند.

 

کد خبر 2224461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha