۱۰ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۰۵

كرباسيان:

خام فروشي معادن کشور به زودي متوقف مي‌ شود

خام فروشي معادن کشور به زودي متوقف مي‌ شود

بافق - خبرگزاري مهر: معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل ايميدرو گفت: سياست راه اندازي پروژه هاي صنعتي در كنار معادن با جديت در دست پيگيري است و با اجراي طرح هايي در اين زمينه، اميدواريم به زودي خام فروشي معادن در كشور متوقف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدي كرباسيان در حاشيه بازديد از طرح‌هاي صنعتي بافق اظهار داشت: حمايت از طرح هاي توسعه صنعتي و فعال شدن پروژه هاي صنعتي از مهمترين اقدامات و سياست هاي دولت در حوزه صنعت است.

وي با اشاره به اقدامات انجام شده در زمينه كنسانتره، دانه بندي و آگلومراسيون در شركت سنگ آهن مركزي بافق بيان كرد: حمایت از مسئولان این شرکت و تکمیل پروژه آگلومراسیون توسط متخصصان داخلی از افتخارات مهم برای پروژه های صنعتی در کشور است.

وي با اشاره به گرم شدن کوره گرم پروژه آگلومراسیون و خروج  محصول آن در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده یک قدم به سمت خودکفایی است.

کرباسیان با اشاره به اقدامات انجام شده برای  45 تن باطله کم عیار با اعتبار 89 میلیون یورویی عنوان كرد: صنايع فولادي از کنسانتره موجود بهره مند خواهند شد.

معاون وزیر صنعت و معدن، همچنين از گشایش اعتبار و عملیات گندله سازی در آخرین مراحل سیستم بانکی و نهایی شدن قرارداد آن تا چند ماه آینده خبر داد.

وی حضور تمام مسولان را در این بازدید نشان دهنده حمایت از طرح ها ورفع مشکلات پروژه ها عنوان کرد و گفت: وظایف دولت و وزارتخانه برای تامین منابع کافی مالی و گشایش اعتبار و تامین منابع خارجی از قبیل قطعات و ماشین آلات است.

کرباسیان، حمایت از بخش خصوصی در پروژه های صنعتی برای سرمایه گذاری در اشتغال کشور را از دیگر وظایف این وزارتخانه و دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت نيز در اين بازديد اظهار داشت: با تکمیل حلقه های صنایع و معادن، مواد خام معدنی به محصول تبدیل می شود و ارزش افزوده افزایش پیدا می کند.

احمد دوست حسيني با اشاره به حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت از اجرای پروژه ها ی جوار معدنی افزود: اگر این حمایت ها نبود، امروز شاهد اتفافات خوب معدنی در بافق نبودیم.

وي با اشاره به پتانسیل و ظرفیت بالای سنگ آهن بافق در زمینه تولید خوراک کارخانه های جوار معدنی خاطرنشان کرد: رفع نواقص طرح های صنعتی و معدنی، اجرا و تکمیل این پروژه ها از برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

کد خبر 2224784

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha