۱۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۵۳

گزارش مهر:

جای خالی امام (ره) و شهیدان انقلاب خالی تر از همیشه/ 12 بهمن فرصتی برای تجدید پیمان

جای خالی امام (ره) و شهیدان انقلاب خالی تر از همیشه/ 12 بهمن فرصتی برای تجدید پیمان

اراک - خبرگزاری مهر: بهمن، در حافظه تاریخی ملت ایران ماه بزرگی است و 12 بهمن روزی مهم تر . امروز یادآور بازگشت پیروزمندانه مردی است که قیامی بزرگ را رهبری کرد. قیامی که در تاریخ ماندگار شد اما مردم در این روز علاوه بر روشن کردن نقطه امید، جای خالی امام خمینی (ره) و شهیدان انقلاب را خالی تر از همیشه می بینند. همانها که ایستادگی کردند تا انقلاب به ثمر نشست.

به گزارش خبرنگار مهر،  هنوز بسیاری از مردم ایران خاطره استقبال چند میلیونی و صف 33 کیلومتری جمعیت را به یاد دارند، هنوز دوازدهم بهمن که می شود تصویر خیابان های شسته و گل و دود اسفند در تلویزیون نقش می بندد و مردان و زنانی را که از ستم شاهنشاه چشم امید به آسمان دوخته بودند تا هواپیمایی را که ناجی و مرادشان را از پاریس بعد از سال ها دوری می آورد، ببینند.

ضربان قلب ها با تیک تاک ساعت یکی شده بود و بالاخره لحظه موعود فرا رسید، ساعت ۹:۲۷:۳۰ دقیقه صبح هواپیمای حامل امام بر زمین نشست و با قدم گذاشتن امام خمینی بر پلکان هواپیما، ایران اسلامی وارد دوره جدیدی شد.

مردم ایران اسلامی هنوز این جمله امام خمینی (ره) در بهشت زهرا تهران را به یاد دارند: "رژیم سلطنتی از اول خلاف عقل بود... هر ملتی باید خودش سرنوشت خودش را تعیین کند " و امروز بعد از گذشت هزاران هزار روز از آن روزِ سرنوشت ساز و چشیدن طعم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، مردم ایران جشن ملی خود را به جشن می نشینند.

دهه فجر آغاز شد، دهه ای که به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی "سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند بشمارمیرود."

12 بهمن روز مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران

و اما استان مرکزی بعنوان زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شور و شعف چند برابری دارد. شهر آذین بندی شده و مردم یاد روزهایِ بهاریِ زمستان 57 را جشن گرفته اند تا بگویند در شلوغی و روزمرگی زندگیشان هنوز به یاد آرمان های انقلاب و ارزش های اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امام خمینی (ره) 12 بهمن را روز مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران عنوان و گفت: مهمترین مسئله در آستانه دهه فجر، 12 بهمن روز بازگشت غرورآفرین و پیروزمندانه امام خمینی(ره) پس از 14سال تبعید به میهن است که باید به بهترین شکل گرامی داشته شود.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: دهه فجر، دهه خدمت، عبادت، عزت، شرافت و خدمت به مردم و فرصتی برای تبیین دستاوردهای انقلاب است.

وی رهبری امام خمینی (ره) را رمز پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام خمینی (ره) در مقابل تمام قدرت های غربی و شرقی ایستاد و طلسم دو هزار و 500 ساله رژیم شاهنشاهی را شکست و نظام جمهوری اسلامی را تاسیس کرد که تا صد ها سال آینده برجا خواهد ماند.

وی غیرت و حمیت را از دیگر رموز پیروزی انقلاب خواند و ادامه داد: آنچه سبب شد دهه فجر به عنوان این دهه شکل بگیرد غیرت و حمیت بود و حرکت در مسیر ولایت و بصیرت از محتواهای مهم این ایام بود.

انقلاب اسلامی ایران نماد مقابله با سردمداران استکبار جهانی است

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ادامه داد: انقلاب ایران با سه ویژگی استعمار ستیزی، استکبار ستیزی و پرهیز از خشونت به بار نشسته است و باید دولتمردان این اهداف جمهوری اسلامی ایران را تبیین کنند.

وی اظهارداشت: مسئولان در این دهه باید به ارزیابی نقاط ضعف و قوت برنامه های گذشته خود پرداخته و در جهت رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در جهت توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر کشور و انقلاب اسلامی حرکت کنند.

امام جمعه اراک ملت ایران را الگوی ملتهای آزادیخواه عنوان و افزود: انقلاب اسلامی ایران نماد مقابله با سردمداران استکبار جهانی است و تمامی دستاوردهای امروز آن در سایه انقلاب اسلامی و به برکت خون شهدا و آرمان های امام خمینی (ره)و منویات و تدابیر رهبری معظم انقلاب به دست آمده است که باید قدردان آن باشیم.

استاندار مرکزی نیز گفت: دهه فجر مجالی است تا  نظام جمهوری اسلامی ایران خود را به جهان عرضه کند.

محمد حسین مقیمی دهه فجر را بستری مناسب برای تداوم نظام جمهوری سالامی عنوان و افزود: این ایام فرصتی است تا با معرفی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران به نسل سوم انقلاب که آنروزهای انقلاب را درک نکردند بستر تداوم نظام را فراهم کرد.

وی با تاکید بر ضرورت تبلیغات فرهنگی برای معرفی دستاوردهای انقلاب به نسل حاضر گفت: : ایام الله دهه فجر از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است و هرآنچه تبلیغات فرهنگی برای معرفی این ایام انجام دهیم کم است.

مقیمی خاطرنشان کرد: ایام الله دهه فجر و بزرگداشت آن به نظام جمهوری اسلامی ایران هویت می بخشد و ویژه برنامه های گرامیداشت ایام الله دهه فجر در کنار راهپیمایی عظیم 22 بهمن به نظام جمهوری اسلامی ایران هویت بخشیده است.

وی با اشاره به جایگاه با ارزش ایام الله دهه فجر در نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: بیان اطلاعات انقلاب به نسل های بعد موجبات آشنایی نسل جوان و نوجوان را با دستاوردهای انقلاب فراهم کنند و تمام تلاش باید به سوی اجرای باید بهتر و با شکوه تر از سال های گذشته باشد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: نوآوری و بهره گیری از پژوهش ها در برگزاری هر چه بهتر مراسم بزرگداشت ایام الله دهه فجر ضروریست.

یکی از شهروندان اراکی گفت: جشن گرفتن دهه فجر علاوه بر جنبه شادی و سرورش، جنبه آگاهی و یادآوری نیز دارد، یادآوری آرمان هایی که به خاطرآن ها انقلاب شد.

مردم در آن زمان وحدت و همدلی داشتند

عبادی که 56 ساله است، افزود: مردم استان مرکزی نیز در زمان مخالفت ها و تظاهرات علیه رژیم شاه حضور پررنگ داشتند.

وی ادامه داد: من در دوران انقلاب جوان بودم و شور و هیجان آن روزها را به خوبی به یاد دارم خصوصا در تهران زیرا در آن زمان من در تهران مشغول کار بودم.

عبادی گفت: مردم در آن زمان وحدت و همدلی داشته اند که وصف نشدنی بود و همه یک هدف را دنبال می کردند و آن سرنگونی رژیم شاه بود.

وی با بیان اینکه هدف مردم از انقلاب ایجاد عدل و کاهش ظلم و فقر بود؛ اظهار کرد: ورود امام خمینی نقطه امیدی برای همه مردم ایران بودو نوید روزهای روشن را می داد.

آقای مرتضوی نیز گفت: انقلاب ایران اسلامی یکی از بزرگترین انقلاب های جهان است و باید در معرفی آن به تمام جهان تلاش کرد.

این شهروند اراکی که 33 سال دارد، افزود: درست است که من و خیلی دیگر روزهای انقلاب را درک نکرده ایم، اما دیدن تصاویر و خواندن مطالبی در این خصوص باعث آشنایی ما با انقلاب شده است.

وی ادامه داد: غیر از رهبری بی نقص امام خمینی (ره) در دوران انقلاب، حضور پررنگ مردم و اعتقاد به ارزش های اسلامی در به ثمر نشستن انقلاب نیز بسیار موثر بود.

مرتضوی گفت: البته توجه به انقلاب اسلامی و تبیین آن نباید محدود به یک دهه بلکه این حساسیت در معرفی انقلاب  باید در بقیه ایام سال هم مهم باشد.

انقلاب اسلامی آیینه تمام نمای عزت و شرف و آزادگی

وی گفت: 12 بهمن روز مهمی است، روزی که  فرصت تجدید پیمان با آرمان های امام و شهیدان انقلاب است و این تجدید پیمان در یک دهه تکمیل و در 22 بهمن به اوج خود می رسد.

انقلاب اسلامی آیینه تمام نمای عزت و شرف و آزادگی است. پیروزی انقلاب اسلامی ایران به علل و عوامل متعددی وابسته بود. اما سه علت اصلی که مورد تأکید محققان است،در این زمینه بیشتر مورد توجه قرار گرفته‏ اند.

نخست باورهای دینی و اعتقادات اسلامی‏ مردم ایران،دوم وحدت مردم و مبارزات سیاسی آن‏ها،و سوم رهبری قاطع و بی‏نظیر امام خمینی(ره).این سه عامل‏ پس از آن‏که در کنار یکدیگر قرار گرفتند و یک مثلث را تشکیل دادند، به نیروی قدرتمندی تبدیل شدند که رژیم پهلوی را سرنگون ساخت. بررسی جنبه‏های متفاوت این سه عامل،ماهیت واقعی و عناصر تشکیل‏ دهنده‏ی جنبش اسلامی مردم ایران را روشن خواهد ساخت.

و امروز 12 بهمن سال 1392، پس از سی و پنج سال در حالی این روز را به جشن نشسته ایم که جای خالی امام خمینی (ره) و شهیدان انقلاب خالی تر از همیشه است اما مردم ایران با حفظ آرمان ها و عمل به رهنمودهای امام فقیدشان و با تاسی به ولایت فقیه جای خالی آن ها را سبزتر از قبل می کنند.                                        

کد خبر 2225800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha