۱۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۱۱

مقیمی:

2000 پروژه نیمه تمام در استان مرکزی وجود دارد/ افتتاح 473 پروژه عمراني در دهه فجر

2000 پروژه نیمه تمام در استان مرکزی وجود دارد/ افتتاح 473 پروژه عمراني در دهه فجر

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی گفت: در حال حاضر حدود دو هزار پروژه نیمه تمام در استان مرکزی وجود دارد که تحقق اعتبارات تبصره بودجه 93 کمک شایانی در تسریع، تکمیل و اجرای آنها می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی ظهر یکشنبه در نهمين جلسه  شورای توسعه و برنامه ریزی استان مرکزی افزود: باتوجه به اینکه امسال رقم تخصیصی بودجه های عمرانی استان مرکزی 20 درصد است، مدیران اجرایی دستگاه ها باید با پیگیری جدی سهم استان را از 200هزار میلیارد ریال بودجه تبصره ای ملی که سهم استانی آن چهار هزار میلیارد ریال است محقق کنند.

وی بر پيگيري سهم استان از محل اعتبارات مناطق كمتر توسعه يافته تاكيد كرد و گفت: در تبصره های بودجه امسال کشور دو هزار و 600 میلیارد ریال برای تحرک بخشی به اقتصاد مناطق محروم و کمکهای فنی و اعتباري طرح های روستایی اختصاص یافته که دو درصد این اعتبارات سهم استان مرکزی است.

مقيمي با بیان اینکه همه طرح هاي عمراني مصوب شده بايد هم توجيه فني،‌ اقتصادي،‌مالي، زيست محيطي و هم توجيه فرهنگي نيز داشته باشد ادامه داد:‌ مديران دستگاههاي اجرايي بايد با برنامه ريزي، بستر سازی و ایجاد زمینه ها برای تحرک اقتصادی و اشتغالزایی مولد در مناطق محروم و روستایی این استان تلاش كنند.

وي با اشاره به اينكه استان مركزي در شاهراه اصلي تردد كشور است، افزود:‌ بودجه هاي تصويب شده در مورد زيرساخت هاي حمل و نقل بايد پيگيري و محقق شود.

وی توضیح داد: تقویت زیرساختهای صنعتی و کشاورزی و شناسایی و ایجاد رسته های شغلی در مناطق محروم شهری و روستایی استان زمینه ماندگاری جمعیت و پیشگیری از مهاجرتها است و در بهبود وضعیت معیشت خانوارها رابطه مستقیم دارد.

استاندا مرکزی اضافه کرد: بسیاری از پروژه های بزرگ ملی نظیر آزاد راه تهران به بندعباس، راه آهم قم اصفهان، قم مشهد، تکمیل پروژه نقره کمر تفرش، و دو خطه کردن راه آهن اراک به قم از طرحهایی است که باید با تحقق اعتبارات تبصره بودجه، تکمیل آنها شتاب گیرد.

افتتاح 473 پروژه عمراني امسال در دهه فجر

وی در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح 473 پروژه عمراني امسال در دهه فجر خبر داد و گفت:  امسال همزمان با برگزاري جشنهاي ويژه بزرگداشت سالروز پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي 473 پروژه عمراني به با اعتباري بالغ بر سه هزار و پانصد ميليارد ريال در استان مركزي افتتاح مي شود.

مقيمي افزود:‌ با  تكميل و بهره برداري از اين پروژه ها بيش از سه هزار فرصت شغلي جديد در استان ايجاد خواهد شد.

استاندار مرکزی با اشاره به اينكه يك هزار و 370 ميليارد ريال  از اين اعتبارات در قالب تسهيلات است گفت: بيشترين اعتبارات هزينه شده در اين پروژه ها متعلق به شركت توزيع نيروي برق استان، شركت مخابرات و اداره كل جهاد كشاورزي است.

مقيمي با بیان اینکه  افتتاح و بهره برداري اين پروژه ها بيش از 70 هزار خانوار بهره مند مي شوند تصریح کرد: بيش از نيمي از مجموع پروژه ها در حوزه مناطق روستايي و نزديك به نيمي نيز در مناطق شهري است.

در اين جلسه گزارشي در مورد ميزان جذب اعتبارات طرحهاي ملي مندرج در پيوست شماره يك قانون بودجه 92 ارائه شد همچنين در خصوص توزيع اعتبارات قانون بودجه و رقم های اعتباری سهم استان مرکزی در تبصره های بودجه با موضوع ورزش همگانی و قهرمانی، تقویت زیرساختهای ورزشی مدارس، کمک به حوزه های علمیه، کشاورزی و مرتعداری، کمک به مددجویان زندانی، زیرساختهای شهرداری ها و دهیاری ها زیرساختهای پزشکی و فیبر نوری ارزیابی شد.

کد خبر 2227140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha