۱۴ بهمن ۱۳۹۲، ۲۰:۱۳

مهر گزارش می دهد/

ورود موج جدید سامانه بارشی/ سرمای استخوان سوز غرب مازندران

ورود موج جدید سامانه بارشی/ سرمای استخوان سوز غرب مازندران

تنکابن - خبرگزاری مهر: در حالیکه بارش شدید برف و سرمای هوا از سه شب پیش در شهرهای غرب مازندران آغاز شده اما نبود امکانات و امداد رسانی ضعیف، سوز این سرما را به استخوان مردم رسانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بارش برف که از شب جمعه هفته گذشته در نیمه شمالی مازندران و غرب استان آغاز شده بود، درحالی سومین شب پر سوز و سرمای خود را سپری می کند که چندان خبر امیدوارکننده ای از رفع قطعی برق و آب به گوش نمی رسد و بسیاری از مردم بدلیل عدم دسترسی و مسدود شدن راه در خانه هایشان محبوس مانده اند.

بر اساس اعلام هواشناسی مازندران، بیشترین کاهش دما به میزان 17 درصجه زیر صفر در آلاشت ثبت شده است و سامانه بارشی جدید نیز از شامگاه دوشنبه مناطق مختلف استان را در بر گرفته است.

ارتفاع برف در مناطق برف‌گیر و آسیب دیده غرب مازندران  از 90 سانتی متر تا 1.5 متر گزارش شده و این مسئله موجب قطع شدن سه روزه برق در اکثر نقاط غرب استان شده است.

بدلیل قطع برق، ارتیاطات رادیویی و شبکه های مخابراتی همراه اول و ایرانسل  مسدود شده و از سوی دیگر بسیاری از دستگاه های گوشی های موبایل به سبب عدم شارژ بصورت خاموش درآمده است و همین مساله مشکلات ارتباطی را دو چندان کرده است.

یکی از شهروندان اهل کتالم تنکابن با اشاره به قطع سرویس ماهواره ای مخابراتی در این شهرستان گفت: یکی از اعضای خانواده خودم یعنی پدربزرگم بمدت سه روز است که در روستای دو هزار مانده و هیچ خبری از صحت و سلامتی اش نداریم.

میثم حلاجیان افزود: شدت بارش برف و عدم پاکسازی مسیرها تا حدی است که مردم امکان خارج شدن از خانه را ندارند و متاسفانه بدلیل تعطیلی اکثر مغازه‌ها امکان تهیه مواد غذایی ضروری وجود ندارد.

وی تاکید کرد: هرچند یکی دو بار بسته های نان و آب معدنی از سوی هلال احمر و فرمانداری به ما تحویل داده شده اما نیاز به موادغذایی و کنسروجات بسیار ضروری است.

فرماندار شهرستان تنکابن نیز با اشاره به نیازمندی به امکانات لجستیکی برای بازگشایی محورهای مسدود شده گفت: بیشتر راه‌های روستایی در منطقه تنکابن بسته است و به دلیل شرایط بحرانی نیازمند کمک و امداد هستیم.

سید ابراهیم هاشمی با بیان آنکه علیرغم اقدامات انجام شده برای رفع مشکل مردم توسط نیروهای خدمات‌رسان خاطرنشان کرد: شدت بارش و سرما هوا به حدی زیاد است که امکانات موجود پاسخگویی مشکلات مردم نیست.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس، تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای بازگشایی راهها را مهمترین نیاز مناطق بحران زده مازندران عنوان کرد.

قاسم احمدی در گفتگو با مهر افزود: تا زمانی که راه بازگشایی نشود نمی توان مشکل قطعی برق و آب را حل کرد.

وی با بیان اینکه امدادرسانی درحال انجام است، از روند امدادرسانی ابراز نارضایتی کرد و گفت: باید مشکل مردم زودتر حل شود و بسیاری از اهالی، طی 72 ساعت از آب و برق محروم هستند.

استاندار مازندران خواستار اعزام ماشین آلات راهداری از جمله گریدر ،برف روب و بلدوزر از استان های تهران ، البرز، قزوین و گیلان برای بازگشایی جاده های اصلی و فرعی مناطق غرب استان شد.

ربیع فلاح جلودار در جلسه ستاد مدیریت بحران تنکابن گفت : ماشین آلات راهداری استان جوابگو نیاز غرب استان نیست.

وی افزود : ارتفاع برف در غرب مازندران به حدود یک و نیم متر می رسد و با توجه به گستردگی منطقه و حجم بالای کار نیاز است تا از استان های همجوار ماشین آلات راهداری به منطقه اعزام شود.

استاندار مازندران که از صبح دیروز برای حل مشکلات ناشی از بارش برف سنگین به شهرهای غرب استان سفر کرده است، گفت : بیشتر مشکلات قطع آب ،برق و مسدود بودن راه های اصلی و فرعی مربوط به سه شهر عباس آباد ، تنکابن و رامسر است.

نماینده عالی دولت در مازندران از صبوری و تحمل مردم استان در برابر سختی های ناشی از بارش برف سنگین قدردانی کرد و اظهار داشت : تمامی امکانات امدادی و تجهیزاتی استان برای کمک به حل مشکلات مردم بسیح شده است.

وی بر لزوم تامین آب و نان و دیگر ارزاق عمومی مردم گرفتار در برف تاکید کرد و افزود : تاکنون هماهنگی برای ارسال آب و نان مورد نیاز انجام و بین مردم توزیع شده است.

فلاح گفت : به مردم اطمینان می دهیم تا زمان بر طرف شدن کامل مشکلات ، تمامی مسوولان و گروه های امدادی در منطقه حضور خواهند داشت.

کد خبر 2228325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha