۱۹ بهمن ۱۳۹۲، ۹:۲۱

محمود مشحون در گفتگو با مهر:

کاش در گروه C مسابقات جهانی قرار می‌گرفتیم/ کارمان برای صعود سخت است

کاش در گروه C مسابقات جهانی قرار می‌گرفتیم/ کارمان برای صعود سخت است

رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه همگروه شدن با بزرگان جهان را به فال نیک می‌گیریم اما کارمان برای صعود را خیلی سخت کرده است، گفت: اگر در گروه C این رقابت‌ها قرار می‌گرفتیم شرایط خیلی بهتری برای صعود داشتیم.

محمود مشحون در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هر کس به زعم خود گروه‌بندی تیم ملی بسکتبال در مسابقات قهرمانی جهان را تعبیر می‌کند، اظهارداشت: شخصا از قرعه‌ای که به نام ایران افتاده و همگروهی با بزرگانی مانند اسپانیا، فرانسه و صربستان ناراضی نیستم. چون تکلیف ما در این رقابت‌ها تا حد زیادی مشخص بود و به خاطر قرعه‌کشی انجام شده نامشخص نشده است.

وی ادامه داد: از قبل هم مشخص بود که تیم ملی بسکتبال مثلا برای هشتم شدن در مسابقات قهرمانی جهان شرکت نمی‌کند. البته برای این رقابت‌ها هدف گذاری خود را داشتیم و آن صعود به جمع 16 تیم برتر بود که با توجه به نتیجه قرعه‌کشی رسیدن به این هدف تا حد زیادی مشکل شده است. ما باید بتوانیم علاوه بر مصر که امید زیادی به شکست آن داریم، از میان تیم‌های اسپانیا، فرانسه، صربستان و برزیل یک تیم دیگر را هم شکست دهیم تا بتوانیم به این هدف برسیم. رسیدن به دو پیروزی در مرحله مقدماتی دور از دسترس نیست اما خیلی خیلی سخت است.

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه تیم ملی ایران در هیچ زمانی باخت را نپذیرفته است، یادآور شد: بازیکنان ما در هیچ شرایطی بی تفاوت نسبت به نتیجه و عملکردشان وارد زمین نشده‌اند. آنها همیشه با انگیزه و پر تلاش بوده‌‌اند و همین موضوع ما را نسبت به دستیابی به  هدف موردنظرمان امیدوارتر می‌کند. من اطمینان دارم که ملی‌پوشان بسکتبال در تقابل با بزرگان جهان ذره‌ای کوتاهی نمی‌کنند.

مشحون تاکید کرد: در مورد نتیجه گیری در مسابقات قهرمانی جهان نمی‌توان پیش‌بینی صد در صدی داشت. چه بسا بازیکنان بتوانند به هدفی که دارند، برسند اما اگر هم چنین اتفاقی نیفتد، هیچ چیزی را از دست نداده‌اند چون حداقل مبارزه با بزرگان جهان را تجربه کرده‌اند. واقعا چگونه می‌توانستیم شرایطی را فراهم کنیم که تیم‌هایی مانند اسپانیا، صربستان، فرانسه و برزیل با ترکیبی از بهترین‌های بسکتبال خود مجبور به رویارویی با تیم ملی ایران شوند. قرعه‌کشی جام جهانی این شرایط را برای ما مهیا کرده و باید از آن بهترین استفاده را برد حتی اگر نتیجه نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در مورد گروه تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان نباید به جنبه سخت بودن آن توجه کنیم. به طور حتم قرعه کشی انجام شده به بازیکنان ایران انگیزه می‌دهد که خود را برای ارائه بهترین نمایش مقابل بهترین تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات آماده کنند و در عین حال از مبارزه با آنها آموزش ببینند و مطالب جدیدی یاد بگیرند. اینها دستاوردهای قرعه کشی مسابقات جهانی است که نباید از کنار آنها به سادگی عبور کرد.

"یعنی از نظر شما بهتر نبود تیم ملی ایران به جای گروه A در یکی از سه گروه دیگر مسابقات قهرمانی جهان قرار می‌گرفت"؟، مشحون در پاسخ به این پرسش مهر گفت: به طور حتم اگر در گروه C مسابقات قرار می‌گرفتیم، برای‌مان خیلی بهتر بود. چون شرایط تیم‌های حاضر در این گروه به گونه‌ای است که از رقابت با آنها شانس خیلی بیشتری برای صعود داشتیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه باید به جنبه‌های مثبت قرار گرفتن در گروه A که سخت‌ترین گروه مسابقات قهرمانی جهان است، توجه زیادی داشت اظهارداشت: من قرعه‌کشی انجام شده را به فال نیک می‌گیرم. فکر نمی‌کنم که شایسته باشد این گروه را گروه مرگ بنامیم بلکه بهتر است به آن گروه "تلاش" گفت. این را از یاد نبریم که بازیکنان ایران در مصاف با اسپانیا برگزار کننده دیدار افتتاحیه مسابقات قهرمانی جهان خواهند بود. دیداری که توجه خیلی‌ها را به خود خواهد داشت. همه اینها یعنی فراهم شدن موقعیتی برای خودنمایی بازیکنان ایران و آن را باید به فال نیک گرفت.

محمود مشحون با یادآوری اینکه تیم ملی بسکتبال با قهرمانی در آسیا به عنوان اولین تیم این قاره صاحب سهمیه جهانی شد، به مهر گفت: تیم‌هایی مانند فنلاند، یونان و برزیل در ازای پرداخت یک میلیون و 200 هزار یورو سهمیه جهانی گرفتند. پس نباید خود را دست کم بگیریم. حریفان‌مان بزرگ هستند اما می‌توانیم به تلاش برای نتیجه‌گیری در رقابت با آنها امیدوار باشیم.

کد خبر 2230558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha