۱۸ بهمن ۱۳۹۲، ۹:۳۶

حجت الاسلام نوروزی:

یادواره شهدا سراسر بصیرت و حکمت است/ ولایتمداری و وحدت ملت ایران عامل پیروزی های انقلاب است

 یادواره شهدا سراسر بصیرت و حکمت است/ ولایتمداری و وحدت ملت ایران عامل پیروزی های انقلاب است

بشرویه - خبرگزاری مهر: مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) مشهد گفت: یادواره های شهدا تماما بصیرت، تبصره، حکمت، وعظ و اعتبار است که باید بیشتر برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی مدیر حوزه علمیه امام خمینی شهر مشهد پنج شنبه شب در یادواره شهید عباس فرقانی ونکوداشت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ غلامرضا اسدی بیان کرد:این مجلس، مجلس بصیرت، تبصره، حکمت، وعظ و اعتبار است.

وی افزود:برگزاری یاد شهدا و نکوداشت یک عالم برجسته در جمع کفن پوشان بقیه الله و مردم معتقد و مسئولان  یک درس دانشگاهی و تعلیم ، تعلم و تذکر است و فریادی  بر این تاریخ، برای نهادینه کردن یک روش و منش در میان انسان ها و به ویژه جوانان و کسانی است که در مسیر، انقلاب آفرینان خود می باشند.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به علل موجبه انقلاب اظهار داشت: این علل همان دلایلی است که تاکنون سبب ادامه راه انقلاب پس از گذشت 35 سال شده است.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی مشهد در خصوص علل استمرار انقلاب گقت: یکی ازاین علل توجه به دین و ارزش های اسلامی و مذهب و مکتب بوده است.

وی با مقایسه دوران قبل از انقلاب و بعد از آن تاکید کرد: دوران قبل از انقلاب و هم اکنون بسیار متفاوت است و به راحتی با مقایسه مملکت و دولت این دوزمان مشخص می شود.

 حجت الاسلام نوروزی افزود: امروز ملت و مسئولین و همه ارگانهای مربوطه دراین یادواره در کنارهم نشسته اند که این نشانه حاکمیت دینی و اسلامی است.

وی در ادامه باتاکید در حضور هماهنگ تمامی مسئولین در این مجلس گفت: اینکه همه مسئولین و ارگان ها در کنار هم باشند نشانه حکومتی است که از سفارشات امام علی به مالک اشتر بوده که وجود این حکومت سبب ایجاد امنیت، اعتدال و آرامش است.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) مشهد اظهار داشت: این انقلاب برمبنای دین و ارزش های دینی تاکنون ادامه راه داده است.

حجت الاسلام نوروزی بااشاره به اینکه خاسته مردم در شهر ارسک که در این مجلس بیان کردند وجود امام جمعه در شهرشان بود بیان کرد: این خاسته مردم نشان می دهد که ارزش دینی و انقلابی، دین و انقلاب باهم گره خورده است که همین مهم سبب استمرا انقلاب شده است.

وی علت دیگر استمرار انقلاب را مردمی بودن این انقلاب است دانست و با اشاره به راهپیمایی های مردمی قبل از پیروزی انقلاب اذعان داشت: انقلاب را مردم به پیروزی رساندند همانطور که در تمامی مراسمات در صحنه حضور داشتند از جمله راهپیمایی مردم قم به مناسبت شهادت فرزند امام که در این راهپیمایی شهید تقدیم نظام کردند همچنین راهپیمایی که مردم تبریز چهلم برای آنان برگزار کردند که نشان دهنده انسجام تمامی مردم از فارس، کرد، ترک و لر بود.

حجت الاسلام نوروزی همچنین به نقش موثر خواهران در این انقلاب اشاره کرد و افزود:پشتیبانی خواهران در پشت صحنه و حمایت مردان در پیروزی و موفقیت های این نظام بسیار تاثیرگذار بود.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی مشهد وجود ولایت فقیه را علت دیگر پیروزی و استمرار انقلاب خواند و خاطر نشان کرد:حضور یک روحانی مقتدر و مجتهد چه حضرت امام و چه ولایت فقیه امروز که پیشاپیش مردم قرار گرفتند ومردم را راهبری و هدایت کرده و می کنند سبب پیروزی و استمرار انقلاب هستند.

وی در ادامه تاکید کرد:امروز قدرت و اقتدار مردمی ما با ایمان ولایی به یک مجتهد مقتدر گره خورده است.

حجت الاسلام نوروزی یکی دیگر از عوامل مهم استمرارانقلاب را وجود مردان شجاع و کهن دانست.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی مشهد اظهار داشت:امروز این حرکت قهرمانانه انقلاب و این اتحاد و صلابت رهبری نتیجه توجه و بینش اندیشمندانه و حرکت تاریخ مدارانه مردم برمحور رهبری و وحدت است.

وی مردم متقی را بازوان رهبری خواند و گفت: تقدیم 46 شهید به انقلاب در ارسک ،به عنوان یک بخش بسیار زیاد است که نشانه خدمتگزار آفرینی و انقلاب آفرینی است.

حجت الاسلام نوروزی بیان کرد:شاهد فداکاری و رشادت های زن در انقلاب اسلامی که به اقتدا و تقلید از امام در حوزه جنگ و دفاع مقدس بودیم که در مرز ایران ایستادند و سلاح بردست گرفتند و اکنون نیز در کنار همسران خود در راهپیمایی ها شرکت می نمایند.

وی افزود:این بانوان پیروان حضرت زینب هستند چرا که اگر حضرت زینب در عاشورا و در کنار امام حسین(ع) نبودند نام امام حسین و راهشان ادامه نمی یافت.

همچنین در پایان این یادواره از رشادت ها و زحمات چندین ساله مجاهد عالم حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا اسدی و خانواده شهید فرقانی تجلیل شد.

کد خبر 2230906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha