۲۰ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۵۰

نمایشگاه عکسهای انقلابی در بازار اراک گشایش یافت

نمایشگاه عکسهای انقلابی در بازار اراک گشایش یافت

اراک – خبرگزاری مهر: نمایشگاه عکسهای انقلاب آثار عکاس پیشکسوت اراکی محمدحسین جمالزاده، با موضوعات عکس های دوران انقلاب و بافت تاریخی شهر در زمان گذشته در سرای کاشانی بازار اراک گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، جمالزاده ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: نزدیک به 60 عکس از تحولات و اتفاقات دوران انقلاب و مکانهای تاریخی شهر مانند برج شیشه، میدان ارک و...در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان گذاشته شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد 25 عکس مربوط به دوران انقلاب و جنبش های مردم اراک به نمایش گذاشته شده و مابقی به بافت تاریخی شهر مربوط می شود.

شهردار بافت تاریخی اراک نیز هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی بافت قدیمی و تاریخی شهر عنوان کرد و گفت: حفظ بازار تاریخی اراک باید در اولویت قرار بگیرد که با برپایی این نمایشگاهها حساس سازی برای مردم و کسبه ایجاد می شود.

نگین شاه کرمی بر ضرورت حفظ و مرمت سراهای بازار اراک تاکید کرد و ادامه داد: بازار اراک 19 سرای قدیمی دارد که حفظ و مرمت آن باید توامان با یکدیگر انجام شود.

وی بافت تاریخی شهر اراک را شامل بازار اراک، میدان ارک، خیابان محسنی دانست و تصریح کرد: در نظرداریم نمایشگاه ها و همایش ها را در سراهای بازار برگزار کنیم تا ضمن  افزایش رفت و آمدمردم در این سراها، فرهنگ شهر در دل بازار اراک قرار گیرد.

شاه کرمی با بیان اینکه بازار اراک علاوه بر سراها دارای مدرسه، آب انبار ،حمام و...است تصریح کرد: در حال حاضر حمام میدان اراک، خانه محسنی ها و برخی گذرهای بازار با کمک میراث فرهنگی در دستور کار بهسازی و نوسازی قرار دارند.

وی یکی از مشکلات بافت تاریخی را تخلفات ساختمانی دانست و اظهارداشت: سرای کتاب فروشان بازار اراک نیز در حال ترمیم و بازسازی است که امیدواریم پس از اتمام بهسازی آن در این سرا شاهد برپایی نمایشگاههای مختلف برای فرهنگ سازی باشیم.

گفتنی است این نمایشگاه تا 27 بهمن ماه بر روی علاقمندان باز است.
 

کد خبر 2232709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha