۲۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۲۶

شکست مس عنوان ناکام ترین تیم را از تراکتورسازی می گیرد/ اولین تجربه کرمانی ها در فینال جام حذفی

شکست مس عنوان ناکام ترین تیم را از تراکتورسازی می گیرد/ اولین تجربه کرمانی ها در فینال جام حذفی

تبریز - خبرگزاری مهر: تیم فوتبال تراکتورسازی در صورتیکه بازی امروز خود در خانه مس کرمان را با برتری و کسب عنوان قهرمانی به پایان برساند، عنوان ناکام ترین تیم جام حذفی از این تیم تبریزی گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار فینال بیست و هفتمین دوره رقابت های جام حذفی فوتبال باشگاه های کشور در حالی امروز در کرمان برگزار می شود که تیم دو تیم تراکتورسازی و مس که پیش از این هرگز موفق به قهرمانی در جام حذفی نشده اند، با انگیزه کسب اولین کاپ در طول 27 دوره این مسابقات به مصاف هم می روند.

این دیدار که محل برگزاری اش با قرعه تعیین شده و قرار است امروز در کرمان برگزار شود، سومین فینال تیم تراکتورسازی در تاریخ این مسابقات است اما تیم مس امروز برای اولین بار حضور در دیدار نهایی جام حذفی را تجربه خواهد کرد. تیم مس تاکنون فقط یک بار حضور در نیمه نهایی جام حذفی را تجربه کرده بود که آن هم مربوط به دو دوره قبلی است که این تیم نتوانست به فینال راه پیدا کند.

در سوی مقابل اما تیم تراکتورسازی که سابقه دو بار حضور در فینال این مسابقات در سال های 1355 (اولین دوره) و 1373 (نهمین دوره) را تجربه کرده است، در هر دو بار مغلوب حریف خود شده و دستش از رسیدن به جام کوتاه مانده است تا لقب ناکام ترین تیم جام حذفی را یدک بکشد.

در اولین دوره این رقابت ها تیم تراکتورسازی حریف ملوان بندرانزلی شد که این بازی با پیروزی شاگردان بهمن صالح نیا در تیم ملوان همراه شد و تیم تراکتورسازی ورزشگاه امجدیه تهران را بدون جام ترک کرد.

در نهمین دوره این مسابقات تیم تراکتورسازی بار دیگر به دیدار نهایی راه یافت و این بار در مجموع دو بازی رفت و برگشت در تبریز و شهر ری به تیم بهمن کرج که سرمربی اش فیروز کریمی بود، باخت و دومین بار از رسیدن به قهرمانی بازماند.

در رقابت های جام حذفی باشگاه های کشور، تیم استقلال تهران با شش عنوان قهرمانی و سه نایب قهرمانی، پرافتخارترین تیم است و پرسپولیس تهران نیز با پنج قهرمانی و دو نایب قهرمانی در رده دوم قرار دارد.

سپاهان اصفهان با چهار دوره حضور در فینال و چهار عنوان قهرمانی، موفق ترین تیم جام حذفی به شمار می آید و در جایگاه سوم رده بندی طول 26 دوره این رقابت ها ایستاده است.

اما تیم تراکتورسازی چنانچه امروز برابر مس کرمان به براری برسد و فاتح دوره بیست و هفتم شود، می تواند در رتبه ششم این رده بندی و برابر با تیم های فجرسپاسی و بهمن کرج قرار بگیرد و عنوان ناکام ترین تیم که با دو شکست در فینال برای تراکتورسازی لقب داده شده، از این تیم تبریزی گرفته شود.

دیدار فینال بیست و هفتمین دوره رقابت های فوتبال جام حذفی باشگاه های کشور از ساعت 16:10 امروز در ورزشگاه امام علی (ع) کرمان برگزار خواهد شد.

کد خبر 2235713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha