۹ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۴۹

کوچک‌تر از آرنج را در گوش خود فرو نکنید

کوچک‌تر از آرنج را در گوش خود فرو نکنید

اگر می‌خواهید به گوش درد مبتلا نشوید، کوچک‌تر از آرنج ر در گوش خود فرو نکنید. در کتاب«گوش درد» به این ضرب‌المثل قدیمی اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، گوش درد بعد از سرماخوردگی، دومین بیماری شایع در کودکان است. بیشتر گوش دردها بعد از سرماخوردگی یا حساسیت ایجاد می‌شوند. وقتی سرما می‌خورید بینی‌تان مقدار زیادی مایع ترشح می‌کند، گاهی اوقات این مایع در گوش میانی می‌ماند و به مکانی برای تجمع میکروب‌ها تبدیل می‌شود. این حالت ممکن است باعث عفونت گوش شود.

گاهی ممکن است بچه‌ها با فروبردن اشیای مختلف یا حتی انگشت‌هاشان در گوش به درد مبتلا شوند. پس اگر گوش درد دارید به پزشک مکراجعه کنید تا او گوش شما را معاینه و دارو تجویز کند.

در کتاب«گوش درد» از مجموعه«سلامت من» ابتدا نویسندگان، بچه‌ها را با ساختمان گوش آشنا کرده و سپس گفته‌اند مشکلات مربوط به گوش چگونه ایجاد می‌شود و بچه‌ها چطور می‌توانند از خود در برابر ابتلا به گوش درد محافظت کنند.

وِزوِز و عفونت گوش از مشکلاتی است که نه تنها بچه‌ها که بزرگ‌ترها هم با آن روبه‌رو هستند.  در این کتاب آمده که چگونه می‌توان این دو را برطرف کرد. گاهی هم موقع شناکردن با حمام رفتن، آب وارد گوش‌هامان می‌شود باز هم در کتاب «گوش درد» آمده که اگر به هر دلیل دچار این درد شدیم چه کنیم.

حتی در این کتاب، راه‌های پیشگیری از گوش درد هم توضیح داده شده؛ برای مثال نباید هیچ چیزی را در گوش خود فرو ببریم. این کار موجب می‌شود که مجرای گوش ما خراش داده و راه برای عفونت گوش باز شود.

«لغت‌نامه» و«واژه‌یاب» بخش‌های پایانی کتاب«گوش درد» نوشته ویرجینیا و الوین سیلوراستاین و لورا سیلوراستاین نان هستند. نویسندگانی که در انتهای کتاب معرفی شده‌اند. الوین سیلوراستاین، استاد رشته زیست‌شناسی در دانشگاه نیویورک است و ویرجینیا مترجم ادبیات علمی روسی است. این زن و شوهر بیش از 160 کتاب برای بچه‌ها نوشته‌اند. لورا هم به عنوان کمک نویسنده در بیش از 30 کتاب درباره بیماری‌ها، مفاهیم مربوط به سلامتی و...با نویسندگان همکاری کرده است.

در کتاب«گوش درد»، نوشته ویرجینیا و الوین سیلوراستاین و لورا سیلوراستاین نان با ترجمه روزبه بخیت را کتاب‌های حاجی لک‌لک(واحد کودک و نوجوان انتشارات تیمورزاده) در 3000 نسخه و به قیمت 7500 تومان منتشر کرده است.

 

کد خبر 2236678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha