۲۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۳۱

فیوضی خبر داد:

برگزاری یادواره شهدای جهاد عشایر خوزستان

برگزاری یادواره شهدای جهاد عشایر خوزستان

حمیدیه - خبرگزاری مهر: فرماندار حمیدیه از برگزاری یادواره شهدای جهاد عشایر خوزستان در محل یادمان این شهدا در منطقه گمبوعه این شهر خبر داد.

سعید فیوضی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این یادواره به پاس دلاورمردیهای شهدای جهاد عشایر خوزستان که در سال 1293 در رویارویی با استعماران انگلیسی اتفاق افتاده بود، برگزار می شود.

وی با بیان اینکه نیمه ابتدایی اسفند ماه جاری برای زمان برگزاری این یادواره در نظر گرفته شده است، افزود: جایگاه شهدای دوران استعمارگری در ایران و ارزش خدمات آنان کمتر از شهدای معاصر در دوران دفاع مقدس نیست و برگزاری یادواره برای بزرگداشت مقام آنان نیز باید در کنار یادواره های شهدای جنگ تحمیلی قرار بگیرد.

فرماندار حمیدیه اظهار کرد: به همین منظور تصمیم بر آن شد که یادمان این شهدا در منطقه گمبوعه حمیدیه نیز به جمع دیگر یادمانها و زیارتگاهای مورد بازدید راهیان نور قرار بگیرد و این در حالی است که این منطقه زیارتی برای نخستین بار مورد بازدید کاروانهای راهیان نور استانهای خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی با تعداد 400 نفر قرار گرفت.

فیوضی عنوان کرد: در سال 1293 جهادگران عشایر عرب منطقه برای مقابله با ظلم و جور مستکبران و استعمارگران انگلیسی و برای دفاع از خاکشان با دست خالی به مبارزه با آنان پرداختند که در این نبرد نابرابر به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

وی نبود آسفالت مناسب جاده منتهی به این منطقه و تانکر آب برای تامین آب مورد نیاز زایران و همچنین عدم روشنایی کافی این منطقه را از جمله مشکلات یادمان شهدای جهاد عشایر عرب عنوان کرد.

کد خبر 2238047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha