۲۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۶:۳۶

رئیس مجلس ساحل عاج:

همبستگی ملی زمینه ساز توسعه فرهنگی و تحقق عدالت است

همبستگی ملی زمینه ساز توسعه فرهنگی و تحقق عدالت است

رئیس پارلمان ساحل عاج با تاکید بر ضرورت همبستگی عمومی بین شوراهای عضو اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی گفت: این همبستگی زمینه ساز توسعه، فعالیت فرهنگی و تحقق عدالت است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در ادامه نخستین روز نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی رئیس مجلس ساحل عاج در سخنرانی خود با ابراز قدردانی از جمهوری اسلامی ایران نسبت به میزبانی این اجلاس گفت: امیدوارم هر چه زودتر با شما (رئیس مجلس شورای اسلامی) در ساحل عاجل دیدار کرده و روابطمان را مستحکم کنیم.

وی افزود: کشور ساحل عاج در کنفرانس هشتم اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی حضور داشت و در نهمین اجلاس نیز شرکت کرد،  پارلمان کشور ما بعد از روی کار آمدن دومین دوره اش تلاش کرد روابط خود را با اتحادیه های پارلمانی تقویت بخشد.

رئیس پارلمان ساحل عاج گفت: علاوه بر وضعیت موجود که پارلمان کشورها بدنبال توسعه عدالت و همبستگی هستند ارزشهای اسلامی در بین همه کشورها بر مبنای همبستگی است به طوری که توسعه بدون همبستگی و عدالت بوجود نمی آید.

وی افزود: نمایندگان پارلمان باید در ایجاد اتحاد و همبستگی تلاش کنند و باید ابتدا در کشورهای خودمان این مسئله را ایجاد کنیم.

رئیس مجلس ساحل عاج ادامه داد: بحران های بوجود آمده باعث شده که دوستان ما بدنبال از بین بردن موانع رسیدن به همبستگی باشند، من شما را به همبستگی عمومی برای توسعه و فعالیت فرهنگی دعوت می کنم.

وی با اشاره به بحران هایی همچون اوضاع فلسطین، سوریه، سودان و آفریقای جنوبی که گرفتار تروریسم هستند گفت: این یکی از چالش های پارلمانهای اسلامی است، علاوه بر اهداف هزاره سوم چالش های بسیاری در برابر ما وجود دارد که از آن جمله  می توان به حقوق بشر و دسترسی به آموزش اشاره کرد.

رئیس مجلس ساحل عاج خاطرنشان کرد: امیدوارم در جهت دستیابی به این مسائل قطعنامه های سازمان ملل در زمینه زنان و خانواده های ضعیف تحقق یابد.

کد خبر 2239188

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha