۳۰ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۰۷

لاریجانی:

اتحاد جهان اسلام دغدغه مشترک ایران و اردن است

اتحاد جهان اسلام دغدغه مشترک ایران و اردن است

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس اردن با بیان اینکه حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اتحاد جهان اسلام از دغدغه های دو کشور است ابراز امیدواری کرد با گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه در جهت حل مسائل فوق نیز گام هایی برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطف الطراونه رئیس مجلس اردن که در راس هیاتی بلندپایه برای شرکت در کنفرانس روسای مجالس کشورهای اسلامی به ایران سفر کرده است با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار حضور هیات پارلمانی اردن در اجلاس تهران را مفید و سازنده دانست و گفت: حل مشکلات کنونی جهان اسلام نیازمند گفتگو و تشریک مساعی همه کشورهای اسلامی است.

وی بر این اساس اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی از گسترش مناسبات با کشورهای مسلمان به منظور کمک به حل مسائل جهان اسلام و تحکیم و تقویت همبستگی کشورهای اسلامی حمایت می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، اردن را کشوری مهم در جهان اسلام خواند و افزود: حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اتحاد جهان اسلام از دغدغه های دو کشور است که امیدواریم با گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه در جهت حل مسائل فوق نیز گام هایی برداشته شود.

وی همچنین با انتقاد از سیاست های قدرتهای بزرگ در ایجاد و گسترش افراط گرایی در منطقه افزود: آگاهی و اتحاد مسلمانان رمز پیروزی بر توطئه دشمنان اسلام است.

لاریجانی در پایان این دیدار روابط دو کشور را رو به رشد خواند و گفت: گسترش مناسبات دو کشور به نفع منافع دو ملت و جهان اسلام است.

عاطف طراونه رئیس مجلس اردن نیز در همین دیدار با اشاره به جایگاه مهم ایران در منطقه و جهان اسلام، ضمن حمایت از گسترش مناسبات دو کشور در عرصه های مختلف، افزود: از تلاش ها و حمایت های بیدریغ مجلس و دولت جمهوری اسلامی ایران برای توجه و اهتمام در حل مشکلات جهان اسلام قدردانی می کنیم.

وی گسترش مناسبات دو کشور را خواست ملت و دولت اردن خواند و نسبت به گسترش مناسبات دو کشور ابراز امیدواری کرد.

 

کد خبر 2239489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha