۳۰ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۳۴

مازنی عنوان کرد:

هدف از برگزاری یادواره شهدا ترویج فرهنگ سپاس و ایثار است

هدف از برگزاری یادواره شهدا ترویج فرهنگ سپاس و ایثار است

دهدشت – خبرگزاری مهر: معاون پژوهشی و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور هدف از برگزاری یادواره و کنگره های شهدا را رواج فرهنگ سپاس و فرهنگ ایثار عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد مازنی شامگاه سه شنبه در یادواره 411 شهید شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه ما به دو دلیل نیازمند برگزاری یادواره و کنگره ها ی شهدا هستیم، افزود: اولین علت نیاز به برگزاری این یادواره ها  سپاس و قدرشناسی از شهیدان و ترویج فرهنگ قدردانی از کسانی است که به مردم خدمت می کنند.

وی با اشاره به اینکه قرآن در آیات مختلف به بیانات گوناگون ما را متوجه مساله قدرشناسی و آموزش فرهنگ قدرشناسی می کند، اظهار داشت: هدف از این آیات تبیین این فرهنگ در زندگی مردم است.

مازنی بیان کرد: شهیدان به دلیل خدمتی که به مردم کردند و همت بلندی که از خود نشان دادند شایسته سپاسگذاری هستند.

وی با اشاره به اینکه آزادی، استقلال، عزت، امنیت، ناموس و مکتب ما مدیون شهداست، تصریح کرد: ما هر آنچه داریم به برکت خون شهیدان است.

معاون پژوهشی و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه ما ملت ناسپاسگذاری و قدرناشناسی نیستیم، گفت: با برگزاری این یادواره ها ثابت می کنیم که نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی نسل قدرشناسی هستند.

مازنی رواج فرهنگ قدرشناسی را در ایجاد آرامش در جامعه موثر دانست و خاطرنشان کرد: اگر کسی در عرصه صنعت، کشاورزی، سیاسی و سایر عرصه ها کاری انجام دهد هنگامی که بداند مردم قدرشناس او هستند بنابراین به خو بی به مردم خدمت می کند.

وی دومین علت نیاز به برگزاری یادواره شهدا را رواج فرهنگ ایثار نام برد و بیان کرد: امروزه فرهنگ ایثار دستخوش یک تفسیر انحرافی در دنیا شده است و در نقطه مقابل آن طرز تلقی و تفسیر صحیحی است که انقلاب اسلامی ارائه داده است.

معاون پژوهشی و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به تفکر طالبانی و ارتجاعی و تکفیری که امروزه در دنیا رواج پیدا کرده است اشاره و خاطرنشان کرد: در این تفکر به نام جهاد و شهادت طلبی انسان بیگناه را می کشند افکار و افراد مخالف را زیر سلطه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی له می کنند و اسلام هراسی را در دنیا ترویج می دهند.

مازنی تاکید کرد: آنچه امروز در سوریه می گذرد حاکمیت یک طرز تفکر انحرافی از برداشت غلط از فرهنگ شهادت است.

وی به ترویج تفکر تکفیری در سوریه  اشاره و ابراز داشت: با شعار تکفیر هم می کشند و هم کشته می شوند عملیات انتحاری انجام می دهند و اماکن متبرکه را به انفجار و نابودی می کشند.

معاون پژوهشی و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خاطرنشان کرد: ما در مکتب امام بزرگوارمان آموختیم که جهاد و شهادت یعنی برداشتن موانع آزادی انسان ها از پیش پای آنها و برداشتن موانع استقلال، پیشرفت، عزت و کرامت انسان ها.

مازنی  اضافه کرد: جهاد یعنی سد کردن راه کسانی که نمی خواهند مردم آرامش و امنیت داشته باشند.

وی به 411 شهید شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و افزود: جهاد یعنی 411 تن بروند و در میدان نبرد راه بعثیان را سد کنند تا مردم این شهرستان آزادی، عزت و امنیت داشته باشند.

معاون پژوهشی و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور شهادت را زندگی، امنیت، آرامش، رفاه، احساس همدردی با دیگران، همسایه را هم دیدن و خود را برای دیگران فدا کردن دانست.

مازنی تاکید کرد: اگر با فرهنگ ایثار و شهادت بیگانه شویم اختلاس، رشوه خواری، تقلب، نفاق و ریاکاری در جامعه رشد می کند.

وی اضافه کرد: اما اگر از فرهنگ ایثار و شهادت درس بگیریم به این دلیل که شهدا از جان گذشتند ما نیز از پست، مقام، اموال و رشوه خواری می گذریم تا جامعه ای ایده آل و کاملا اسلامی داشته باشیم.

همچنین استاندار کهگیلویه و بویراحمد حضور پرشور مردم در این یادواره را نشانگر ارج نهادن به مقام شهدا و پاسداری از آرمان های آن بزرگواران عنوان کرد.

سید موسی خادمی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی فرصتی تاریخی برای مردم کهگیلویه فراهم کرد، افزود: مردم ما آنچه دارند و افتخار آفریدند در انقلاب اسلامی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه مردم ما در هشت سال دفاع مقدس در یک جنگ نابرابر نه تنها هیچ چیزی را از دست ندادند بلکه افتخارات بزرگی را نیز کسب  کردند، اظهار داشت: افتخارات و دستاوردهایی که امروز این نظام دارد از انرژی آزاد شده از پیروزی های دفاع مقدس است.

خادمی دستاوردهای این انقلاب را مرهون ایثارگری ها و از خودگذشتتگی شهیدانی دانست که 411 تن از آنها از میان مردم فرهنگ پرور شهرستان کهگیلویه بیرون آمدند و خود را فدای انقلاب و اسلام کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یاد شهدا نیاز امروز ماست و با یاد آنان می توانیم روحیه و الهام بگیریم، اضافه کرد: خانواده های شهدا یادگاران آنها هستند و ما موظف به تکریم از آنها هستیم.

خادمی با اشاره به اینکه شهرستان کهگیلویه نسبت به جمعیت خود بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: حضور پرشور مردم در این یادواره نیز برای نظام و همه مسئولین باعث دلگرمی است.

وی مشارکت اجتماعی مردم در چنین مراسماتی را نعمت بزرگی نام برد که باید به خوبی از آن در سطح ملی استفاده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش به دیپلماسی قوی هسته ای ایران اشاره داشت و خاطرنشان کرد: اگر امروز کشور ما در جهان به یک قدرت در منطقه تبدیل شده است و اگر سیاستمداران ما با اقتدار از مذاکرات سربلند بیرون می آیند به پشتوانه مردم و خون شهیدان است.

خادمی برگزاری چنین یادواره هایی را نشان از وفاداری مردم به شهدا دانست و ادامه داد: امروز در این یادواره یاد و خاطره 411 شهید شهرستان کهگلیویه را گرامی می داریم که از این تعداد 107 شهید دانش آموز بودند.

همچنین فرماندار شهرستان کهگیلویه با اشاره به نابرابر و ظالمانه بودن جنگ تحمیلی، گفت: این جنگ برای جلوگیری از ثبات انقلاب اسلامی و عدم رسیدن پیام های الهی این انقلاب به دنیا بر ملت ما تحمیل شد.

ابراهیم جعفری افزود: در هشت سال دفاع مقدس اگرچه به ظاهر طرف جنگ ما فقط عراق بود اما در واقع این یک جنگ منطقه ای بود و بیش از سی کشور در دنیا به طرق مختلف صدام را حمایت می کردند.

وی اظهار داشت: در این جنگ ملت ایران مردانه ایستادند و 22 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند اما اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمن بیفتد.

جعفری ولایت مداری مردم و تبعیت از رهبر انقلاب، رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره)، نقش بسیج در جنگ و الگوگیری از فرهنگ عاشورا را از عوامل پیروزی  در هشت سال دفاع مقدس ذکر کرد.

وی شهادت را معامله با خدا دانست و بیان کرد: شهادت یعنی در خط مستقیم ولایت بودن، دارای یقین، فراست و بصیرت شدن، همنشینی با انبیاء و صدقین و صالحین و دست رد بر سینه هر چه غیر خداست.

فرماندار شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: شهرستان ما مانند دیگر شهرستان های کشور در این حماسه به یادماندنی در تاریخ سهمی بسزا داشته است به نحوی که از نظر جمعیت به رسم حضور در جبهه جزء الگوهای برتر است.

جعفری بیان کرد: 411 شهید از اقشار مختلف سند افتخار این شهرستان جهت نشان دادن ولایت مداری محض مردم آن است.

وی اضافه کرد: 132 گلزار شهید در این  شهرستان زیارتگاهی است تا همیشه یادمان باشد که آسایش و امنیت امروز ما مدیون فداکاری شهیدان است.

فرماندار شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: بزرگترین هدف برگزاری این یادواره این است که یادمان بماند که شهدا کارشان را انجام داده اند و امروز این ما هستیم که باید وظیفه خود را انجام دهیم و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش دهیم.

کد خبر 2239663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha