۳۰ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۴۸

نصرالله نژاد:

448 نفر در تصادفات جاده ای مازندران کشته شدند/ شناسایی محورهای پرخطر

448 نفر در تصادفات جاده ای مازندران کشته شدند/ شناسایی محورهای پرخطر

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل حمل ونقل و پایانه های استان مازندران اظهار داشت : در 9 ماهه امسال 448 نفر در تلفات جاده ای استان کشته شدند که از این تعداد 115 نفر عابرپیاده و99 نفرموتورسوار بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید رضا نصرالله نژاد ظهر چهارشنبه در همایش طرح ارتقای ایمنی موتورسواران ، سرنشینان و عابرین پیاده در روستای سید محله ساری، تلفات جاده ای در 10 ماهه امسال در بخش موتورسواران را 109 نفر و 139 نفر عابر پیاده اعلام کرد.

نصرالله نژاد با اشاره به ساخت 160 پل عابر پیاده در 7 ساله اخیر ، گفت: برای کاهش تلفات در این بخش از عابران می خواهیم تا از این پلها استفاده کنند.

مدیرکل حمل ونقل و پایانه های استان مازندران با اشاره به رتبه دوم مازندران در بخش تلفات موتورسواران ، افزود : با برنامه ریزی هایی که دراین بخش صورت گرفته امروز رتبه 12 کشور را داریم.

وی جاده بهنمیر لاریم و گلوگاه را جزء پرخطرترین جاده های استان برشمرد و افزود : تمام تلاشمان این است که بابرنامه ریزی های درست تلفات را به حداقل برسانیم.

شناسایی محورهای پرخطر مازندران

نصرالله نژاد به شناسایی محور های پرخطر استان اشاره کرد و گفت : تمام هدف اداره کل حمل ونقل پایانه های استان مازندران کاهش تلفات جاده ای است.

 وی با اشاره به توزیع کلاه ایمنی در سه سال اخیر ، بیان داشت : امسال نیز همچون سالهای گذشته سه هزار کلاه ایمنی در روستاهای استان توزیع می شود که امید است با طرح توزیع رایگان آن، این تلفات کاهش پیدا کند.

مدیرکل حمل ونقل و پایانه های استان مازندران پرخطرترین سن در بین موتور سواران را بین 21 تا 30 سال دانست و افزود : 34 درصد از تلفات در این بخش مربوط به سنین جوان است .

نصرالله نژاد در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر همکاری مسئولان استانی برای کاهش تلفات جاده ای گفت : امید است با همکاری دستگاهها هیچ موتورسواری بدون کلاه ایمنی اجازه تردد نداشته باشد .

وی با تاکید بر فرهنگ سازی برای کاهش تلفات جاده ای ، بیان داشت : فرهنگ سازی عامل اصلی در کاهش تلفات جاده محسوب می شود و رسانه ها و مطبوعات در این بخش نقش ویژه ای ایفا می کنند.

کد خبر 2239808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha