۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۳۷

رحمت الله خوجه:

پروژه‌های عمرانی نیازمند درآمد پایدار است/ توجه به مبلمان شهری اولویت شهر بندرترکمن

پروژه‌های عمرانی نیازمند درآمد پایدار است/ توجه به مبلمان شهری اولویت شهر بندرترکمن

بندرترکمن - خبرگزاری مهر: شهردار بندرترکمن گفت: اگر یک شهر بخواهد به لحاظ توریستی مقبول واقع شود و در اولویت انتخاب گردشگران باشد، باید در وهله اول در حوزه نظافت و مبلمان شهری به آن توجه ویژه ای شود که این برنامه در دستور کار ما قرار دارد.

رحمت‌الله خوجه در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: از دیگر اولویت‌های کار ما در شهرداری، توجه به بخش عمرانی و ساماندهی عبور و مرور شهری است و انجام بهتر این پروژه ها نیازمند اعتبارات و داشتن یک درآمد پایدار است.

وی با بیان این که باید یک درآمد پایدار برای شهرداری ایجاد کنیم گفت: در همین راستا در جهت جذب سرمایه‌گذار یک واحد به نام معاونت گردشگری و طرح‌های سرمایه گذاری و مشارکت های همگانی در شهرداری بندرترکمن ایجاد کردیم که جلساتش را منظم برگزار می‌کنیم.

وی بیان کرد: این واحد را در شهرداری ایجاد کردیم تا از این روزمرگی بیرون بیاییم و تنها به درآمد عوارض از مردم متکی نباشیم و سرمایه گذاران را در بخش های مختلف جذب کنیم.

خوجه افزود: باید بتوایم بعد از گذشت سی سال توقعات به حق مردم در حوزه شهری و زیباسازی شهری را برآورده کنیم و این مساله با درآمدهای اندک عوارضی شهرداری میسر نمی‌شود.

وی با بیان این که بندرترکمن از مقصد های اولیه  گردشگران وارد شده به گلستان است گفت: بندرترکمن با داشتن ساحل و بازارچه و فرهنگ ویژهای که دارد گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و ما باید با برنامه ریزی بیشتر این شهر را برای حضور گردشگران بیشتر آماده کنیم.

شهردار بندرترکمن تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات شهر بندرترکمن آب گرفتگی مناطق شرق این شهر است که با هر بارندگی مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد می کندو عبور و مرور را مختل می کند.

130 میلیون تومان بودجه برای هدایت آب های سطحی بندرترکمن

وی افزود: آب های سطحی در این شهرستان باید هدایت شود و امسال 130 میلیون تومان بودجه برای این امر پیش‌بینی شده است که امیدوریم بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

وی با بیان این که همکاری شورای شهر بندرترکمن با شهرداری بسیار خوب است، گفت: ساماندهی عبور و مرور شهری و آسفالت معابر از دیگر اقدامات اولیه ما در شهر بندرترکمن است.

خوجه درآمد شهرداری بندرترکمن را برای سال جاری چهار میلیارد و 200 میلیون تومان عنوان کرد و در ادامه افزود: تعامل بین دستگاهی برای توسعه شهر هم از اولویت های کار شهرداری است.

کد خبر 2240270

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha