۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۲۶

مجللی:

نسخه مجلس تعزیه کربلایی کاظم ساروقی احیا شد

نسخه مجلس تعزیه کربلایی کاظم ساروقی احیا شد

اراک - خبرگزاری مهر: کارگردان و پژوهشگر تعزیه از احیای نسخه مجلس تعزیه کربلایی کاظم ساروقی خبر داد و گفت: مجلس تعزیه کربلایی کاظم ساروقی معجزه قرن، حافظ قرآن کریم و از مفاخر استان مرکزی برای اجرا آماده شده است.

اسماعیل مجللی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این مجلس برگرفته شده از زندگی مرحوم کربلایی کاظم ساروقی است که بیش از چهل سال پیش از جهان رخت بربسته است.

وی تصریح کرد: مرحوم کربلایی کاظم ساروقی در سنین جوانی بدون اینکه از کمترین سواد خواندن و نوشتن بهره ای داشته باشد به طرز معجزه آسایی در محل امامزادگان 72 تن ساروق حافظ کل قرآن می شود و با بسیاری از علمای دوران خود دیدار و مورد امتحان قرار می گیرد که در این تعزیه ماجرای حافظ قرآن شدن این مرحوم به اجرا در می آید.

مجللی ادامه داد: چون مرحوم کربلایی کاظم تا حدود چهل سال پیش زنده بوده اند بنابر این متن این تعزیه نیز زیاد نمی تواند قدیمی باشد ولی دخل و تصرفی از در این تعزیه رخ داده و کار دراماتورژی آن را انجام شده است.

وی با بیان اینکه  در این مجلس دو مرحله زندگی جوانی و کهولت ایشان به تصویر کشیده شده است خاطرنشان کرد: این مجلس  توسط دو تعزیه خوان اجرا می شود.

پژوهشگر تعزیه یادآور شد: این تعزیه به سرپرستی حسن مجللی آماده اجرا است و تاکنون رایزینی هایی را با مقامات ارشد استان نیز به اجام رسانیده ایم و امیدوار هستیم این برنامه در اراک اجرا شود.
 

کد خبر 2242991

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha