۱۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۵۷

تدوین سیاست‌های جدید در طرح جامع مسکن/ حذف دولت از اقدامات اجرایی در بافت فرسوده

تدوین سیاست‌های جدید در طرح جامع مسکن/ حذف دولت از اقدامات اجرایی در بافت فرسوده

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه در بازنگری طرح جامع مسکن، بخش بهسازی و نوسازی بافت فرسوده های فرسوده مورد توجه قرار گرفت، گفت: به دنبال حذف دولت بعنوان ‌محور اجرائی برنامه‌های تامین مسکن در بافت های فرسوده هستیم.

محمد سعید ایزدی در گفتگو با مهر در خصوص برنامه های دولت در بافت های فرسوده شهری، اظهار داشت: ما موظف بودیم که در قانون احيا و ساماندهي، سندي را تحت عنوان سند ملي احیاء، بهسازي و نوسازي شهري تدوین و به دولت ارایه کنیم.

وی افزود: این سند در مراحل نهایی بررسی در کمیسیون های زیربنایی دولت قرار داشت که با توجه به تغییر سیاست های دولت در بخش بافت های فرسوده، این سند دوباره بازنگری شده است و مراحل تدوین را طی می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر نقش محوری مردم در نوسازی و مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری، اظهار داشت: تمام سياست‌هاي ما باید مردم‌محور و شهروند محور باشد و مردم را به عنوان اصلی‌ترین مخاطبان خود در این امر دخيل كنيم.

ایزدی با بیان اینکه دومين سياست در بافت‌های فرسوده محوریت شهرداري‌ها و مديريت شهري در فرآيند بهسازي و نوسازي است، بیان کرد: برای اجرای این سیاست هم در سند ملی کمبود قانونی داشتیم به همین جهت در بازنگری دوباره مورد توجه قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران سومين محور نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری را توجه به بخش خصوصي،‌ سرمايه‌گذاران و انبوه‌سازان دانست و گفت: اين سند جدید با توافق سه جانبه‌اي بين وزارت كشور و شوراي عالي استان‌ها و وزارت راه و شهرسازي تدوين شده است.

وی تصریح کرد: اميدواريم تاپایان سال این سند به تصويب نهايي کمیسیون زیربنایی دولت برسد تا به عنوان دستور كار اصلي شرکت عمران و بهسازي مورد استفاده قرار گیرد.

ایزدی در خصوص طرح جامع مسکن، اظهار داشت: يكی از 5 كارگروه طرح جامع مسكن كارگروه بافت های نابسامان شهري است که در این طرح موضوع مكان‌گزيني نامناسب، تجمع و تمركز مسكن براي گروه‌هاي خاص در يك نقطه و دولت محور بودن برنامه‌هاي تامین  مسكن مورد انتقاد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در برنامه‌ ما در طرح جامع مسكن تلاش شده اين نقايص برطرف شود، بیان کرد: تأمين مسكن در قالب برنامه نوسازي و بهسازي شهری هيچ فشاري را به دولت و به مديريت شهري وارد نمي‌كند زیرا تمامی زیرساخت ها در این بخش ها از قبل تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه نبايد در محدوده‌هايي که زيرساخت ندارد ساخت و توسعه مسکن انجام گیرد، گفت: موضوع عدم تمركز اقشار در يك نقطه خاص مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد زیرا بايد با پراكنش گروه‌هاي مختلف درآمدي،‌ ساختار اجتماعي تلفيقي را بوجود آوريم.

ایزدی با بیان اینکه حذف دولت بعنوان ‌محور اجرائی برنامه‌های تامین مسکن هم از ديگر برنامه‌هاي  شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در بافت‌هاي فرسوده است، گفت: تلاش مي‌كنيم از طريق در اختيار گذاشتن تسهيلات،‌ حمايت شهرداري‌ها و در اختيار گذاشتن خدمات فني از طريق دفاتر تسهيل‌گري و خدمات نوسازي،‌ مردم را براي ورود به عرصه نوسازي تشويق كنيم.


 

کد خبر 2247959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha