۱۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۱۷

گزارش مهر؛

جشنواره بازی های ژیمناستیک در گناوه برگزار شد

جشنواره بازی های ژیمناستیک در گناوه برگزار شد

گناوه – خبرگزاری مهر: جشنواره بازی های ژیمناستیک صبح شنبه با حضور فعالان این رشته ورزشی در گناوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره بازی های ژیمناستیک با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گناوه، رئیس هیئت ژیمناستیک استان بوشهر، رئیس هیئت ژیمناستیک شهرستان گناوه، مسئول تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان گناوه، مربیان، ژیمناست کاران نونهال و نوجوان و والدین آنها در سالن حوادث گناوه برگزارشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گناوه در این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ورزش ژیمناستیک از ورزش های پایه است که در جهان ورزش توجه بسیار زیادی به آن می شود.

رحمان عمادی گفت: نزدیک به دو سال است که در شهرستان گناوه نیز این ورزش راه اندازی شده و زیر نظر هیئت ژیمناستیک به فعالیت خود به طور مستمر ادامه می دهد.

لزوم ترویج ژیمناستیک در مدارس

رئیس هیئت ژیمناستیک استان بوشهر نیز در این جشنواره در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هیئت ژیمناستیک شهرستان گناوه یکی از هیئت های بسیار فعال در بین هیئت های ژیمناستیک استان بوشهر است.

امیر قنبری گفت: هیئت ژیمناستیک شهرستان گناوه توانسته است با پشتکار فراوان و تلاش بی وقفه و با وجود مشکلات فراوان به ویژه در زمینه مسائل مالی و کمبود امکانات حیات ورزش ژیمناستیک را در این شهرستان زنده نگه دارند.  

قنبری بیان داشت: این پویایی در هیئت ژیمناستیک شهرستان گناوه در سایه تلاش رئیس هیئت، مربیان و به ویژه خانواده های ورزشکاران که با فعالیت فرزندان خود در این هیئت و پرداخت هزینه ناچیز شهریه از هیئت حمایت مالی می کنند، محقق شده است و هیئت به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی ادامه داد: ورزش ژیمناستیک ورزش پایه و شعار فدراسیون جهانی ژیمناستیک نیز همین است؛ در این ورزش هماهنگی اعصاب و عضله، استقامت، سرعت، انعطاف و ... همه وجود دارد و ورزشی چند بعدی است.

قنبری اضافه کرد: این ورزش، فرد را برای هر ورزشی آماده می کند و فرد می تواند به هر ورزشی پس از فعالیت در ژیمناستیک به علت پایه بودن این این ورزش وارد شود.

وی تصریح کرد: به تازگی مسئولان آموزش و پرورش به این نتیجه رسیده اند که ورزش های پایه نظیر ژیمناستیک، دو و میدانی و شنا را در مدارس به دلیلی پایه بودن اجرایی و نهادینه می کند.

رئیس هیئت ژیمناستیک استان بوشهر در پایان گفت: امیدواریم که در سال آینده هیئت شهرستان گناوه بهتر از این در رشته های ژیمناستیک مثل ایروبیک ژیمناستیک، ترامپولینگ، هنری و سایر فعالیت های دیگر فعال تر باشند که بتواند مسابقات شهرستانی برگزار کرده و بهترین آنها را به مسابقات کشوری اعزام کنیم.

تامین فضای مناسب برای فعالیت ژیمناست‌کاران گناوه ضروری است

رئیس هیئت ژیمناستیک شهرستان گناوه نیز در این جشنواره در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در این یکسال و شش ماهی که مسئولیت این هیئت را عهده دار شده ام ابتدا به برآورد داشته ها و نداشته های سخت افزاری و نرم افزاری خود در این هیئت پرداخته ایم.

حسین قرائتی گفت: پس از بررسی های نخستین متوجه شدیم که برای فعالیت هیئت، مربی و فضای فیزیکی برای انجام تمرینات ورزشکاران را در اختیار نداریم و در نخستین گام کلاس مربیگری برای آقایان و خانم ها را به صورت جداگانه برگزار کردیم.  

قرائتی بیان داشت: از این دو کلاس در بخش آقایان 3 مربی و در بخش خانم ها  نیز بیش از 6 مربی موفق به اخذ مدرک مربیگری شدند؛ متاسفانه با توجه به کمبود فضای فیزیکی نتوانستیم از حضور بیش از 6 مربی خانم در هیئت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: دومین گام ما در راستای فعالیت های این هیئت تامین فضای مناسب برای فعالیت ورزشی ورزشکاران هیئت با همکاری ویژه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بود؛ چرا که پیش از این در سالن کشتی تمرین می کردیم که در آنجا مشکلات فراوانی داشتیم.

تامین برخی تجهیزات ورزشی و تشک مخصوص برای ژیمناست‌کاران گناوه

قرائتی اضافه کرد: با همکاری اداره ورزش و جوانان و ارتباط با هیئت استان موفق به تامین برخی تجهیزات ورزشی و تشک مخصوص برای فعالیت این رشته ورزشی با کمک برخی دوستان شدیم.

وی با اشاره به حضور یک مدرس برجسته فدراسیون از شیراز و انجام تمرینات و آموزش به مربیان این هیئت ابراز داشت: مربیان را موظف به شرکت در کلاس این مدرس برجسته کرده ایم.

قرائتی اظهار داشت: در این کلاس ها نقاط ضعف و قوت مربیان بیان و تکنیک های جدید به آنها آموزش داده شده و برنامه ماهانه به آنها ارائه می شود.

وی تصریح کرد: کاری که باید طی چندین سال در این هیئت شکل می گرفت را ما توانستیم با پشتکار همه مربیان و ورزشکاران این هیئت در یکسال و نیم به انجام برسانیم و به جایی رسیده ایم که می توانیم جشنواره برگزار کنیم.؛ چرا که درگذشته ژیمناستیک گناوه تنها در حد یک نام بود.

هیچگونه کمکی برای برگزاری این جشنواره به این هیئت نشده است

قرائتی با بیان اینکه برای برگزاری این جشنواره هیچگونه کمکی به این هیئت نشده است، افزود: اعتبارات اداره ورزش و جوانان شهرستان کم است و این اداره تا به حال در تامین فضای ورزشی برای تمرین ورزشکاران هیئت نهایت همکاری را با ما به عمل آورده است.

وی متذکر شد: امیدواریم با تدوام فعالیت این رشته بتوانیم در پنج سال آینده نتجه لازم را به دست آوریم.

قرائتی ادامه داد: آمار ورزشکاران این هیئت از 50 نفر در آغاز به بیش از 470 نفر به ویژه در فصل تابستان با توجه به تعطیلی مدارس رسیده است.

وی اضافه کرد: از محل پرداخت شهریه ها و کمک های مالی خانواده های ورزشکاران هیئت موفق شدیم تا برای ورزشکاران برخی اقلام ورزشی مورد نیاز از جمله لباس ورزشی را تامین کنیم.

زمینی برای احداث سالن در گناوه نداریم

قرائتی تاکید کرد: اگر ما فضای کافی داشته باشیم، می توانیم ادعا کنیم که در آینده نزدیک شمار ورزشکاران این هیئت از یک هزار نفر نیز بیشتر باشد؛ باتوجه به فضایی که در اختیار داریم تا به حال عملکردی خوبی این هیئت داشته است.

وی خاطر نشان ساخت: مشکل اساسی اداره ورزش و جوانان شهرستان گناوه این است که این اداره زمین برای احداث برخی سالن های مورد نیاز ورزشی را در اختیار ندارد.

قرائتی افزود: در صورتی که این اداره زمین مورد نیاز برای ساخت سالن ژیمناستیک را در اختیار داشت، می توانستیم با رایزنی با مسئولان مربوطه و تخصیص اعتبارات لازم اقدام به احداث یک سالن اختصاصی ژیمناستیک در شهر گناوه کنیم.     

رئیس هیئت ژیمناستیک شهرستان گناوه در پایان گفت: اگر سالن اختصاصی ژیمناستیک در اختیار داشتیم، قطعا هیئت ژیمناستیک شهرستان گناوه به عنوان یکی از قطب های این ورزش در استان بوشهرشناخته می شد.

در این جشنواره ورزشکاران نونهال و نوجوان هیئت ژیمناستیک شهرستان گناوه به اجرای برخی حرکات نمایشی با وسائل مختلف این رشته پایه پرداختند و در پایان به آنها لوح تقدیر و شاخه گل اهدا شد.
اجرای سرود، موسیقی محلی و نمایش از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره بود.

...................................
گزارش: حسین غلامی   
   

کد خبر 2251582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha