۱۷ اسفند ۱۳۹۲، ۲۰:۱۳

ابراهیمی پور:

شهدا آینه تمام نمای ایثار وشهامت هستند

شهدا آینه تمام نمای ایثار وشهامت هستند

آبادان – خبرگزاری مهر: امام جمعه آبادان گفت: شهدا آینه تمام نمای ایثار، شهامت ، شجاعت و دلاوری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در آیین تجلیل از شهدای جهادگر در 17 اسفند ماه در محل مدیریت جهاد کشاورزی آبادان با بیان اینکه بیانات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص شهدا کلید واژه های معرفت و شناخت آنان است، افزود: ما از جهت نیاز به اوصاف شهدا از آنان تجلیل می کنیم و گرنه آنها از جایگاه رفیعی در نزد خداوند برخوردارند و به تجلیل ما نیازی ندارند.

وی با تاکید بر لزوم تطبیق حال خود با شهدا اظهار کرد: برخی از ما همراه و یا همرزم شهدا بودیم آیا این همراهی تاکنون باقی مانده است یا خیر؟ اگر قرار است تا از جهادگران فضای معنوی ونورانی حرف بزنیم باید بگوییم که آنان به دنبال گمنامی بودند و منیت در کارشان نبود.

حجت الاسلام ابراهیمی پور تصریح کرد: شهدا در ذوق تبعیت از رهبری بودند و باید ببینیم که ما اکنون در کجای این واقعه قرار داریم؟

امام جمعه آبادان یادآور شد: مهم آن است که تطبیقی شود در آینه تمام نمای تجلی شهدا و برگشتی کنیم به خودمان و ببینیم که در کجا قرار داریم.

حجت الاسلام ابراهیمی پور از برتری شهدا در نزد خداوند به عنوان یکی از ویژگیهای منحصر به فرد آنان نام برد و گفت: مسیر شهدا همان راه رسیدن به حق تعالی است و باید سعی کنیم تا در این مسیر گام برداریم.

وی با بیان اینکه شهدا در ولایت ذوب شده بودند، افزود: به منظور گام نهادن در مسیر شهدا باید پیرو رهبری باشیم و از فرامین او تبعیت کنیم. شهدا نشان دادند که خط بندیهای سیاسی نمی توانند به ما بگویند که مقابل رهبری صف بگیریم تا نگیریم، کلام، کلام ولی امر مسلمین است و ما گوشمان را به دم کسی نمی بندیم.

حجت الاسلام ابراهیمی پور تصریح کرد: همراه شهدا بودن آن چیزی است که ما از آنان می آموزیم. از کلامشان که با زبانی ساده مطالب با ارزشی را در وصیت نامه های خود می نوشتند و مردم را در مقابل خون خود به تبعیت از ولی فقیه فرا می خواندند.

امام جمعه آبادان یادآور شد: اوج عبودیت و بندگی خداوند در وجود شهدا تجلی می یافت، نگاه، کردار و نصیحت های شهدا برای جلب رضایت خداوند بوده است و آنان وظیفه خود را به نحومطلوبی به انجام رساندند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور با بیان اینکه خون شهدا اسلام و انقلاب را بیمه کرده است، گفت: اگر امروز پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی از حوادث به راحتی عبور می کنیم به برکت  همین خون شهدا است.

وی افزود: اگر در کشور گاهی انشقاقی پیش می آید اما از هم پاشیده نمی شود به واسطه خون شهدا است که انقلاب را بیمه کرده اند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور اظهار کرد: مسیر شهدا یعنی عزت مومن، بستن راه دشمنان، پیروی از پیامبر اعظم، حفظ نظام و حکومت اسلامی، تبعیت از رهبری و ولایت و حرکت در مسیر آنها است.
 

کد خبر 2252090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha