۱۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۵۲

تلاش پزشکان و مردم برای رفع مشکل کارگر کرمانشاهی

تلاش پزشکان و مردم برای رفع مشکل کارگر کرمانشاهی

صابر بابایی کارگر کرمانشاهی که برای درمان چشمش قصد داشت کلیه اش را بفروشد به کمک مردم و پزشکان بیمارستان لبافی نژاد برای معاینه و معالجه به تهران آمده است.

به گزارش خبرنگار مهر، روز یازدهم اسفند ماه خبرگزاری مهر گزارشی منتشر کرد درباره صابر بابایی 35 ساله که ساکن شهرستان جوانرود کرمانشاه است او از مدتها پیش به بیماری کوری چشم دچار شده است. در پرونده پزشکی او آمده که وی فاقد پتانسیل دید چشم چپ است و چشم راستش نیز به علت نزدیک بینی شدید دارای فرسودگی و نازکی شدید شبکیه است.

صابر بابایی که کارگر شهرداری بوده و نمی توانست هزینه عمل چشمانش را پرداخت کند، یکی از چشمانش را به طور کامل از دست داد و یکی دیگر نیز تنها 20 درصد بینایی داشت و همین عامل او را از کار افتاده کرد.

درد چشمان او به حدی بود که روانه بیمارستان قدس در پاوه شد تا یکی از کلیه هایش را برای خرج درمان چشمش بفروشد تا اینکه مسئولان بیمارستان متوجه قصد او شدند و سالار خرمی را برای بررسی وضعیت خانوادگی او و مشکلاتش مامور کردند.

وی نیز وضعیت خانوادگی صابر، درآمدش و مشکلات ازکار افتادگی او را تایید کرد و به خبرنگار مهر گفت: هزینه عمل چشم او 15 میلیون تومان می شود ولی او و خانواده اش توان پرداخت آن را ندارد.

پس از آن که این مشکلات در خبرگزاری مهر منتشر شد، تعدادی از مردم در ایران و حتی خارج از کشور پیگیر مشکلات صابر شدند و حتی برخی از آنها کمک هایی نیز به وی کردند از سوی دیگر پزشکان بیمارستان لبافی نزآد نیز از او خواستند تا برای درمان چشمانش به تهران بیاید. اما گفتند که 20 درصد بینایی چشم راستش دو هفته زمان طلایی برای درمان داشت اما او که هزینه پرداخت عمل جراحی چشمانش را نداشته در این مدت برای درمان مراجعه نکرده و اکنون تنها 5 درصد بینایی دارد.

پزشکان بیمارستان لبافی نژاد گفته اند که کار از کار گذشته است و تنها باید تحت نظر باشد تا مبادا همان 5 درصد هم از بین برود اما اگر وضعیت بدتر شد باید تحت عمل جراحی قرار گیرد. با این حال عمل چشم او اکنون ریسک بالایی دارد و ممکن است منجر به کوری او شود.

پزشکان بیمارستان نور تهران نیز اعلام کرده اند که باید آمپولی 500 هزار تومانی به او تزریق شود تا بتوان مدتی از کوری مطلق او جلوگیری کرد.

کد خبر 2252295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha