۲۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۵۰

مهر گزارش می دهد/

گناوه یکی از زیباترین سواحل ماسه‌ای کشور را دارد/ لزوم پاکسازی مداوم ساحل

گناوه یکی از زیباترین سواحل ماسه‌ای کشور را دارد/ لزوم پاکسازی مداوم ساحل

گناوه – خبرگزاری مهر: ساحل بندر گناوه یکی از زیباترین سواحل جنوب کشور به دلیل ماسه ای بودن است و هر ساله چندین میلیون نفر با سفر به این شهر از جاذبه طبیعی توریستی بندر گناوه دیدن می کنند که ضرورت دارد تا همواره این ساحل از وجود انواع زباله ها عاری باشد و به همین دلیل در بیشتر اوقات شهروندان گناوه به صورت خودجوش اقدام به پاکسازی آن می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ساحل بندر گناوه به گفته بسیاری از صاحب‌نظران حوزه گردشگری یکی از زیباترین سواحل ایران زمین به لحاظ ماسه‌ای بودن به شمار می‌رود که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند.

متاسفانه علی‌رغم برخی تمهیدات کوتاه مدت مسئولان برای نظافت و حفظ سیمای سحرانگیز ساحل گناوه، شهروندان و گردشگرانی نیز هستند که بی اعتنا به رعایت وظایف شهروندی و لزوم پاکیزه نگهداشتن محیط شهری و به ویژه ساحل اقدام به ریختن انواع و اقسام زباله ها و رهاسازی آن در ساحل چشم نواز بندر گناوه می کنند.

اما با وجود این سهل انگاری ها از طرف برخی افراد، کسانی نیز هستند که نسبت به سالم نگهداشتن محیط شهری خود احساس مسئولیت کرده و در راستای پاکسازی ساحل بی نظیر گناوه به صورت خودجوش گام برمی دارند.

در راستای پاکسازی ساحل بندر گناوه پیش از فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروز 93 و در استقبال از گردشگران نوروزی که در ساحل این شهر اقامت می کنند، جمع زیادی از شهروندان گناوه ای نیز در اقدامی خودجوش اقدام به پاکسازی ساحل این بندر باستانی کردند.

زیبا نگهداشتن شهر و ساحل باید به یک فرهنگ تبدیل شود

شهردار پیشین بندر گناوه در این آئین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از وظایف هر شهروند احساس مسئولیت نسبت به شهری است که در ان زندگی می کند.

علی بیروتی گفت: این احساس مسئولیت در موارد بسیار تجلی پیدا می کند که یکی از آنها پاکیزگی و تمیز نگهداشتن شهری است که در آن زندگی می کنیم.

بیروتی بیان داشت: باید کاری کنیم که زیبا نگهداشتن شهرمان به یک فرهنگ ماندگار برای همه افراد از نونهالی تا بزرگسالی تبدیل شود و این مهم ضرورت انکار ناپذیر سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی را برای مدیران شهری گوشزد می کند.

وی ادامه داد: انسان‌هایی که زیبا فکر کرده و زیبا رفتار می کنند همیشه نسبت به شهرشان احساس مسئولیت کرده و در حفظ و نگهداری مبلمان شهری و پاکیزگی شهرشان نهایت تلاش خود را به کار می بندند؛ چیزی که متاسفانه برخی شهروندان و گردشگران عکس آن رفتار می کنند.

بیروتی اضافه کرد: شهر گناوه با داشتن ساحلی زیبا، منحصر به فرد و چشم نواز در طول سال و به ویژه ایام تعطیلات نوروز پذیرای خیل میلیونی گردشگرانی است که برای خرید از مجتمع های بازار گناوه و دیدن این جاذبه طبیعی سحرانگیز به آن سفر می کنند.

پاکیزگی ساحل در جذب و ماندگاری گردشگران تاثیر زیادی دارد

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلایل بسیاری ساحل بندر گناوه در پاره ای از اوقات انباشته از زباله است که یکی از دلایل این پدیده را می توان وجود زباله هایی دانست که از سمت دریا به ساحل می آیند و توسط خدمه کشتی ها، لنج ها و قایق ها در دریا رهاسازی می شوند.

بیروتی متذکر شد: در همین راستا می طلبد که شهروندان و به ویژه دوستداران محیط زیست پیوسته و به صورت داوطلبانه و خودجوش اقدام به پاکسازی ساحل شهر گناوه کنند.

وی تاکید کرد: ساحل بندر گناوه یکی از زیباترین مناطق توریستی شهرستان گناوه، استان بوشهر و حتی جنوب کشور است که با پاکسازی آن ما می توانیم هر چه بیشتر ضرورت پاکیزه نگهداشتن این منطقه را به دیگر شهروندان گوشزد کنیم.

بیروتی افزود: پاکیزگی ساحل به ویژه در ایامی که گردشگران زیادی به گناوه می آیند، در جذب و ماندگاری گردشگران تاثیر بسیار دارد.

وی خاطر نشان ساخت: ما باید همواره تلاش کنیم تا ساحل بندر گناوه را پاکیزه نگهداریم و این وظیفه همه شهروندان است.

شهردار پیشین بندر گناوه در پایان گفت: امیدواریم که روز به روز شاهد اقدامات بیشتری در راستای پاکیزگی و پاسداری از محیط زیست پیرامن خود باشیم؛ چرا که ما در مقابل آیندگان مسئولیت داریم.

ایجاد فرهنگ پاکسازی بهترین راهکار برای داشتن ساحل مناسب است

رئیس پیشین شورای شهر گناوه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اگر بخواهیم که بهترین راهکار را برای بحث زیبا پاکسازی ساحل گناوه نام ببریم، باید از مقوله فرهنگسازی سخن به میان آورده و به آن توجه ویژه داشته باشیم.

حسن عربزاده گفت: فرهنگسازی مقوله ای زمانبر است و برای آنکه کاری تبدیل به یک فرهنگ غالب در جامعه شود گاهی سال ها زمان می برد و سال ها زمان نیاز است تا آن فرهنگ شکل بگیرد.

عربزاده بیان داشت: مهم آن است که ما همواره در مسیر فرهنگسازی یک کار فرهنگی و متناسب با شرع و عرف جامعه خود گام برداریم.

وی تصریح کرد: ما باید روز به روز بر تلاش خود در راستای فراگیر شدن یک مقوله  فرهنگی تاثیر گذار در جامعه بیافزاییم تا بتوانیم هر چه سریع تر به موفقیت یعنی فرهنگسازی یک کار یا پدیده در جامعه برسیم.

رئیس پیشین شورای شهر گناوه در پایان گفت: امروزه فرهنگ پاکسازی ساحل در میان همه اقشار شهروندان گناوه به خوبی نهادینه شده است.

تلاش ورزشکاران گناوه ای برای پاکسازی ساحل گناوه

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی رزمی کاران امید شهرستان گناوه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ورزشکاران همیشه در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی حضوری تاثیرگذار داشته اند.

اسماعیل عبدالهی گفت: ورزشکاران این باشگاه نیز همواره در کنار دیگر اقشار مردم شهر گناوه در مناسبت های مختلف فرهنگی و به ویژه پاکسازی ساحل زیبای گناوه مشارکتی چشمگیر دارند.

معاون اجرایی باشگاه فرهنگی ورزشی رزمی کاران امید شهرستان گناوه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تلاش برای زیبا نگهداشتن یک شهر از وظایف هر شهروندی است و طبیعتا ورزشکاران گناوه ای نیز به عنوان شهروند از این قاعده مستثنی نیستند.

صادق عبدالهی گفت: اعضای این باشگاه همیشه در این اقدام خودجوش فرهنگی مشارکت دارند و ما در این باشگاه تاکید بسیاری بر روی کارهای فرهنگی داریم.

..............................................
گزارش: حسین غلامی

کد خبر 2254658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha