۲۷ اسفند ۱۳۹۲، ۰:۱۱

رضایی در گفتگو با مهر:

غیبت برخی چهره‌ها از شایستگی‌ ایران کم نمی‌کند/ دیگر ترسی از روس‌ها نداریم

غیبت برخی چهره‌ها از شایستگی‌ ایران کم نمی‌کند/ دیگر ترسی از روس‌ها نداریم

دبیر پیشین فدراسیون کشتی پس از قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در رقابتهای جام جهانی آمریکا گفت: با توجه به غیبت برخی ستاره‌های صاحب نام کشتی همچون روسیه، آذربایجان و کوبا، نباید شایستگی و توانمندی ملی‌پوشان را نادیده گرفت.

اسدالله رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد آمریکا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: به هیچ عنوان قصد بزرگنمایی یا حمایت احساسی از شاگردان رسول خادم را ندارم، اما غیبت برخی ستاره‌های روس و آذری دلیل موجهی برای زیر سوال بردن این قهرمانی محسوب نمی‌شود.

وی تصریح کرد: کشتی آزاد روسیه در تمامی اوزان چندین مهره قابل قبول و توانمند دارد و نمی‌توان گفت چون نفرات اول روسیه در جام جهانی غایب بودند، پس روس‌ها با نفرات اصلی خود به میدان نرفتند. هیچ تفاوتی بین نفرات اول تا چهارم روسیه وجود ندارد و این مساله به خوبی در رقابتهای انتخابی و داخلی این کشور به وضوح دیده می‌شود.

پیشکسوت کشتی ایران ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که ما بطور کامل از ملی‌پوشان راضی هستیم و تیم اعزامی هیچ نقطه ضعفی نداشت، بلکه ما در برخی اوزان به خوبی دیدم نقاط ضعف فراوانی وجود دارد که باید برطرف شود. از سویی دیگر اعتماد به برخی آزادکاران جوان، تصمیم درستی از سوی کادر فنی بود که با درخشش سید احمد محمدی به خوبی ثابت شد.

رضایی پایان دوره ترس و هراس از نام کشتی گیران روس را به فال نیک گرفت و افزود: در سال‌های گذشته هرگاه صحبت از رویارویی با روس‌ها می‌شد، عامل اصلی شکست ملی‌پوشان ما بیش از هر چیز ترس و هراس از نام روس‌ها بود. خوشبختانه در جام جهانی آمریکا به خوبی ثابت شد که کشتی گیران ما می‌توانند یک سر و گردن از روس‌ها بالاتر باشند و به خوبی دوران فرمانروایی آنان را پایان دهند.

وی تغییر اوزان در کشتی را یکی از نکات مثبت در کسب نتیجه ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: رقابتهای جام جهانی آمریکا جزو نخستین میادین بین‌المللی کشتی بود که تغییر اوزان در آن اعمال شد. شاید یکی از دلایل غیبت برخی مهره‌های نامدار و یا حتی عدم کارایی همیشگی برخی از آنها به همین تغییر اوزان مربوط شده که البته این مساله شامل حال تیم ملی ایران هم می‌شد.

داور بین‌المللی و بازنشسته کشتی در خاتمه گفت: کشتی ایران روند رو به رشدی پیدا کرده که باید مورد حمایت قرار گیرد. ضمن اینکه ما باید با برنامه‌ریزی به فکر جایگزین کردن برخی جوانان به جای ملی پوشان عنوان‌دار و باسابقه باشیم. البته این بدان معنا نیست که این قهرمانان زودتر از موعد خود از دنیای قهرمانی و ملی حذف شوند، بلکه باید با حضور چهره های جوان و آینده دار در کنار قهرمانان کنونی، پشتوانه سازی کرد و همچون روس‌ها در هر وزن از  چند کشتی گیر ششدانگ و مطمئن سود برد.

کد خبر 2258055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha