۲۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۲۱

جلیلیان در گفتگو با مهر:

گهواره قطب باغداری کرمانشاه است/ کیفیت پایین آب شرب مهمترین عامل کوچ مردم

گهواره قطب باغداری کرمانشاه است/ کیفیت پایین آب شرب مهمترین عامل کوچ مردم

گهواره ـ خبرگزاری مهر: بخشدار گهواره گفت: با اجرای پروژه عظیم سد آزادی نزدیک به 800 هکتار از زمین های منطقه زمکان و چیزی حدود 1200 هکتار از اراضی بالادست از نعمت آب بهره مند شد که تحول عظیمی را در بخش کشاورزی گهواره ایجاد کرد و اکنون شاهد آن هستیم که منطقه گهواره به یکی از قطب های اصلی کشاورزی و باغداری استان کرمانشاه تبدیل شده است.

بخشدار گهواره در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال گذشته با وجود تحقق نیافتن بسیاری از اعتبارات، کارهای عمرانی زیادی در بخش گهواره و روستاهای اطراف صورت گرفت که از اهم این فعالیت ها می توان به بهبود شبکه راه های روستایی و شن ریزی در بسیاری از روستاهای این بخش اشاره کرد که با استقبال خوب مردمی همراه بود و از طریق دهیاران توانستیم اعتبارات خوبی را به وسیله مشارکت های مردمی جذب کنیم.

احمد جلیلیان در ادامه گفت: در بحث آبرسانی و پروژه "کوثر" که آبرسانی به شش روستای منطقه گهواره را میسر می سازد بازهم از طریق مشارکت های مردمی و کمک های مالی که به صورت زکات جمع آوری شده است، اقدامات خوبی صورت گرفت.

وی افزود: همچنین با توجه به پتانسیل های منطقه گهواره در زمینه کشاورزی، دامپروری و باغداری دو سد عظیم در این منطقه احداث شد. پروژه عظیم سد آزادی که کار آن به اتمام رسیده و آبگیری در این سد انجام شده و اکنون در حال خدمت رسانی به مردم منطقه گهواره است که با اجرای آن در بخش کشاورزی اشتغالزایی خوبی صورت گرفته و کشاورزی منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.

جلیلیان عنوان داشت: با اجرای پروژه عظیم سد آزادی نزدیک به 800 هکتار از زمین های منطقه زمکان و چیزی حدود 1200 هکتار از اراضی بالادست از نعمت آب بهره مند شده که تحول عظیمی را در بخش کشاورزی گهواره ایجاد کرد و اکنون شاهد آن هستیم که منطقه گهواره به یکی از قطب های اصلی کشاورزی و باغداری استان کرمانشاه تبدیل شده است.

بخشدار گهواره به طرح های عمرانی انجام گرفته در این سال هم اشاره داشت و گفت: از طرح های عمرانی دیگری که در بخش گهواره در حال اجرا است سد مخزنی زمکان می باشد که مراحل پایانی ساخت خود را طی می کند و با توجه به بودجه کمی که برای این سد در نظر گرفته شده تاکنون فعالیت ساخت آن متوقف نشده و انشاالله با حمایت های استاندار، نماینده و دیگر مسئولین در سال جدید شاهد آبگیری این سد عظیم خواهیم بود که با انجام این کار بسیاری از ارضی بخش گهواره و روستاهای اطراف از آب این سد بهره مند خواهند شد و تمامی زمین های دیم این منطقه به زمین آبی تبدیل خواهند شد.

جلیلیان افزود: در بخش توسعه باغات در منطقه گهواره با اجرای چندین طرح مختلف از جمله زهکشی باغات و نیز در بخش دامپروری با احداث واحد های صنعتی مرغداری و اجرای بنگاه های زود بازده با توجه به شرایط آب و هوایی و پتانسیل های این منطقه اقداماتی خوبی صورت گرفت و طرح ها و پروژه های دیگری که حتما در سال 93 اجرا و بهره برداری خواهند شد.

بخشدار گهواره در پایان گفت: در رابطه با بحث کیفیت پایین آب شرب که از مهمترین عوامل کوچ مردم این منطقه به شهرهای دیگر است با پیگیری هایی که صورت گرفت و با ارتقای کیفیت آب این منطقه زمینه های بازگشت مردم مساعدتر شد.

کد خبر 2258766

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha