۶ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۴۳

در گفتگو با مهر عنوان شد:

تشریح دلایل بازگشت فخیم به تیم ملی فوتسال و دعوت از بازیکن دوپینگی

تشریح دلایل بازگشت فخیم به تیم ملی فوتسال و دعوت از بازیکن دوپینگی

مربی تیم ملی فوتسال ایران به ابهامات آخرین فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی از جمله بازگشت فرهاد فخیم بعد از خداحافظی‌اش و همچنین دعوت از حمید احمدی که به خاطر مثبت بودن آزمایش دوپینگ یکسال از فوتسال محروم بود، پاسخ داد.

محمد هاشم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص 18 بازیکن دعوت شده به تیم ملی فوتسال برای حضور در اردوهای آماده سازی پیش از مسابقات جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: از آنجا که فرصت زیادی برای تمرین کردن نبود، فقط 18 بازیکن را دعوت کردیم. تلاش ما این بود تا بازیکنان آماده لیگ فوتسال به علاوه بازیکنان جوان را دعوت کنیم. همانطور که قبلا هم گفته بودیم قصد داریم میانگین سنی تیم ملی پایین بیاوریم.

وی افزود: استعدادها و بازیکنان توانمند و آماده زیادی از جمله جواد اصغری مقدم، وحید شمسایی و غیره در لیگ فوتسال حضور داشتند ولی هدف ما جام جهانی 2106 است. سعی کردیم تا میانگین سنی تیم ملی پایین باشد تا در جام جهانی که هدفمان رسیدن به جمع چهار تیم برتر است، برسیم وگرنه بازیکنان آماده زیادی در لیگ داشتیم که می‌توانستند به تیم ملی کمک کنند.

مربی تیم ملی فوتسال در خصوص غیبت لژیونرها در فهرست اعلام شده، خاطرنشان کرد: لژیونرها هم در لیست تیم ملی هستند. با این حال آنها درگیر مسابقات لیگ فوتسال روسیه هستند. مصطفی نظری، حسین طیبی و علی اصغر حسن زاده از اردوی روسیه به تیم ملی ملحق می‌شوند و اگر شرایط لازم را داشته باشند در فهرست نهایی جای می‌گیرند.

هاشم زاده ادامه داد: 14 بازیکن نهایی تیم ملی فوتسال بعد از اردوی روسیه مشخص خواهند شد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر بازگشت فرهاد فخیم به تیم ملی فوتسال بعد از خداحافظی‌اش از مسابقات ملی، تاکید کرد: فرهاد یکی از نفرات آماده لیگ فوتسال ما بود. از این رو خسوس کاندلاس (سرمربی تیم ملی) نظر مثبتی روی او داشت. خسوس از من خواست تا با فخیم صحبت کنم که اگر امکان دارد از تصمیمش صرفنظر کند. من هم از این بازیکن خواستم تا در این شرایط به تیم ملی کمک کند که خوشبختانه فرهاد با این درخواست موافقت کرد.

یکی از نکات عجیب فهرست اخیر تیم ملی فوتسال، دعوت از حمید احمدی بازیکن پیشین تیم ملی بود که اواخر سال 1391 به خاطر مثبت اعلام شدن تست دوپینگش، یکسال از حضور در فوتسال محروم شد. البته احمدی با پشت سر گذاشتن محرومیتش اواخر فصل برای تیم زمزم اصفهان به میدان رفت. هاشم زاده درباره دعوت از احمدی هم گفت: ما احمدی را بعد از بازگشت به فوتسال زیر نظر داشتیم. او عملکرد خوبی در تیم زمزم اصفهان داشت. اینکه یک بازیکن برای مدتی از حضور در میادین محروم می‌شود دلیل بر این نیست که دیگر به تیم ملی بر نگردد. به هر حال احمدی شرایط خوبی داشت و به همین خاطر به تیم ملی برگشت.

مربی تیم ملی فوتسال در پایان به بازی‌های تدارکاتی تیم ملی اشاره کرد و گفت: اول اردیبهشت ما به ازبکستان می‌رویم و دو بازی تدارکاتی با تیم ملی فوتسال این کشور انجام می‌دهیم. سپس از ازبکستان راهی روسیه می‌شویم و دو بازی با تیم‌های باشگاهی نوریل نیکل و دینا مسکو انجام می‌دهیم. پس از آن ششم اردیبهشت به ایران برگشته و دو روز بعد عازم ویتنام خواهیم شد.


مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا از 30 آوریل تا 10 مه ( 10 اردیبهشت 93 تا 20 اردیبهشت) در ویتنام برگزار خواهد شد.

گروه‌بندی مسابقات به شرح زیر است:

گروه A: ویتنام، کویت، تاجیسکتان، عراق

گروه B: ایران، استرالیا، چین، اندونزی

گروه C: تایلند، لبنان، چین تایپه و مالزی

گروه D: ژاپن، قرقیزستان، ازبکستان، کره‌جنوبی

کد خبر 2261067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha