۱۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۳۴

در گفتگو با مهر عنوان شد:

فوتبال ایران پشتوانه خوبی برای جام ملت‌ها دارد/ فدراسیون کی‌روش را حفظ کند

فوتبال ایران پشتوانه خوبی برای جام ملت‌ها دارد/ فدراسیون کی‌روش را حفظ کند

کارشناس فوتبال و هافبک پیشین تیم ملی ایران با اعلام اینکه تیم ملی در جام ملت‌های آسیا پشتوانه خوبی از لحاظ بازیکنان جوان و باتجربه خواهد داشت، گفت: در شرایط عادی سطح فوتبال ما همیشه از تیم‌های قطر، امارات و بحرین بالاتر بوده و تجربه زیادی برای شکست دادن این تیم‌ها داریم. اولویت فدراسیون فوتبال هم باید این باشد که قرارداد کی‌روش را برای حضور در این مسابقات تمدید کند.

حمید استیلی در خصوص گروه ایران در رقابت های جام ملت های آسیا به خبرنگار مهر گفت: ما با تیم های بحرین، قطر و امارات بازی های رسمی و غیر رسمی زیادی را انجام داده ایم و از تجربه بالایی برای شکست دادن این تیم ها برخورداریم ضمن اینکه هیچکدام از این تیم ها به جام جهانی برزیل راه پیدا نکرده اند و در شرایط عادی سطح فوتبال ما همیشه از آنها بالاتر بوده است.

وی در همین خصوص افزود: پیش از حضور تیم ملی در رقابت های جام ملت های آسیا تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل حضور پیدا می کند که این موضوع می تواند در افزایش اعتماد به نفس بازیکنان ما تاثیر زیادی داشته باشد. البته اگر ما در جام جهانی نتایج خوبی بگیریم این موضوع نباید باعث غرور کاذب بازیکنان شده و تیم های حاضر در مرحله گروهی جام ملت‌ها را دست کم بگیریم چیزی که متاسفانه در گذشته در فرهنگ فوتبال ما شاهد آن بوده‌ایم.

هافبک پیشین تیم ملی ایران تاکید کرد: تیم ملی در جام جهانی ترکیبی از بازیکنان با تجربه و جوان است که اکثر این بازیکنان باتجربه آخرین بازی های ملی خود را در این رقابت ها تجربه خواهند کرد و استخوانبندی تیم ملی در جام ملت ها ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه خواهد بود که طی سه سال گذشته کی روش به آنها اعتماد کرده که در این خصوص پشتوانه خوبی در جام ملت های آسیا 2015 داریم.

وی در خصوص احتمال جدایی کی روش از تیم ملی ایران پس از رقابت های جام جهانی 2014 برزیل گفت: در حال حاضر اولویت اصلی فدراسیون فوتبال باید حفظ کی روش و تمدید قرارداد با وی باشد و طبیعی است که مربی در سطح کی روش برای تحقق اهداف و برنامه‌های خود نیاز به ابزار و امکاناتی دارد که فدراسیون فوتبال باید با حداکثر توان خود آن را تامین کند البته فدراسیون باید احتمال عدم تمایل کی روش برای ادامه همکاری با تیم ملی ایران را نیز در نظر گرفته و از اتفاقی که حدود 40 سال پیش افتاد الگو برداری کند.

استیلی در همین زمینه تصریح کرد: در آن مقطع زمانی اوفارل سرمربی تیم ملی ایران بود که تغییرات بنیادی در تیم ملی ایجاد کرد و در کنار وی دو مربی خوب ایرانی یعنی اصغر شرفی و حشمت مهاجرانی نیز حضور داشتند که از وی چیزهای زیادی یاد گرفتند و پس از وی مهاجرانی توانست تیم ایران را به جام جهانی آرژانتین ببرد، جام جهانی که در آن از قاره آسیا فقط یک تیم می توانست حضور پیدا کند.

وی تاکید کرد: ممکن است تیم ملی در جام جهانی نتایج خوبی نگیرد که این موضوع نباید مسئولان فدراسیون فوتبال را برای تمدید قرارداد سست کند چون در آن نتیجه چندان مهم نیست بلکه آنچه اهمیت دارد برنامه هایی است که کی روش به فدراسیون می دهد و اهدافی است که در راستای این برنامه ها برای تیم ملی در نظر گرفته است. در حال حاضر نیز مسئولان فدراسیون باید از وی برای حضور مقتدرانه تیم ملی در جام ملت های آسیا نیز برنامه بخواهند.

کد خبر 2261595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha