۱۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۴۰

اتحادیه روزنامه نگاران آلمان از تصمیم بایرن حمایت کرد

اتحادیه روزنامه نگاران آلمان از تصمیم بایرن حمایت کرد

اتحادیه روزنامه نگاران آلمان از تصمیم باشگاه بایرن مونیخ مبنی بر تحریم دو روزنامه انگلیسی به دلیل اهانت به "باستین شواین اشتایگر" دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "باستین شواین اشتایگر" در بازی رفت که که با نتیجه تساوی یک بر یک در اولدترافورد به پایان رسید به دلیل خطا بر روی "وین رونی" از زمین اخراج شد. پس از آن دو روزنامه دیلی میرر و سان با عناوین توهین آمیز به استقبال از این بازیکن ملی پوش آلمانی رفتند.

این دو روزنامه در روز پس از بازی برای شواینی از واژه 'Schwein' استفاده کردند که به زبان آلمانی به معنی خوک است.

روزنامه میرر در صفحه نخست خود از عنوان "You dirty Schwein" استفاده کرد که به معنی "تو خوک کثیف" است. سان هم نوشت "You Schwein".

باشگاه بایرن مونیخ اعلام کرده برای خبرنگاران این دو روزنامه برای دیدار برگشت که چهارشنبه برگزار می‌شود، کارت بازی صادر نخواهد کرد.

البته "دن سیلور"، دبیر بخش ورزشی دیلی میرر، بر روی توییتر خود نوشت که بایرنی ها از این جناس کلامی دچار سوء تعبیر شده اند.

باشگاه بایرن مونیخ به دلیل این تصمیم از سوی اتحادیه روزنامه نگاران آلمان که مقر آن در برلین است مورد حمایت واقع شده است.

سخنگوی این اتحادیه در گفتگو با "برلینر زایتونگ" اظهار داشت: در شرایط معمول کاری که روزنامه های انگلیسی انجام دادند صحیح نبود. وقتی به عناوین این روزنامه ها نگاه می کنیم من هم با بایرنی ها همدردی می کنم. اعتراض نباید با ارزش های روزنامه نگاری در هم آمیزد. این عناوین خیلی پست هستند و در رسانه های آلمانی منتشر نمی شوند. این با قانون رسانه ای در تقابل است.

 

کد خبر 2263953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha