۱۸ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۰۱

احمدی ونهری:

افزایش ۶۰ درصد درآمد گمرک اصفهان/ صادرات بیش از یک میلیون تن کالا

افزایش ۶۰ درصد درآمد گمرک اصفهان/ صادرات بیش از یک میلیون تن کالا

اصفهان - خبرگزاری مهر: مدیر کل گمرک اصفهان با اشاره به افزایش ۶۰ درصد درآمد گمرک اصفهان در سال 92 گفت: گمرك اصفهان تشریفات صادرات یک میلیون و ۷۵۵ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۱۲۳ میلیون و ۱۷۹ هزار دلار انجام داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۲۶ درصد افزایش و از حیث ارزش ۳۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله احمدی ونهری اذعان داشت:  بخش صنعتي و شيميايي با اختصاص ۹۷درصد از وزن و ۸۹ درصد از ارزش ، بيشترين سهم را طي اين مدت داشته است.

مدیر کل گمرک اصفهان اظهار داشت: ۳۴ هزار تن محصولات كشاورزي و غذايي به ارزش بالغ بر ۶۹  ميليون و ۹۴۳ هزار دلار طي سال ۱۳۹۲ از گمركات استان اصفهان صادر شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از حيث وزن پنج درصد افزایش و از نظر ارزش ۲۷ درصد رشد داشته است.

اسداله احمدی ونهری گفت: صادرات اداره كل گمرك استان اصفهان در سال ۱۳۹۲ شامل ۷۷۵  نوع كالا به ۷۰ كشور جهان بوده و عراق با وارد کردن ۴۲۶ ميليون و ۴۴۶ هزار دلار كالا از طريق گمرك استان جايگاه اول را به خود اختصاص داده و در مكان دوم افغانستان  با وارد كردن ۳۲۸ ميليون و ۶۲ هزار دلار و پاکستان با ۸۹ ميليون و  ۹۹۹ هزار دلار در جايگاه سوم قرار دارد.

وی در خصوص مهمترین کالاهای صادراتی از گمرک اصفهان بیان داشت: آهن آلات و فولاد با ۲۶۴ ميليون و ۷۶۶ هزار دلار ، فراوردهای نفتی با ۱۹۹ ميليون و ۲۳۶ هزار دلار و فرش ماشینی و دستباف با ۱۶۵ میلیون و ۶۵۹  هزار دلار عمده ترين اقلام صادراتي گمركات استان اصفهان بوده است.

مدیرکل گمرک اصفهان گفت: طی این مدت تشریفات واردات ،۷۵ هزار ۹۰۱ تن کالا به ارزش ۲۷۴ میلیون ۷۶۳ هزار دلار درگمرک اصفهان انجام شده که این میزان نسبت به سال ۹۱، از لحاظ وزن ۱۵ درصد کاهش و حیث ارزش دو درصد افزایش داشته است.

همچنین وی در ادامه اذعان داشت: عمده ترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان ماشین آلات صنعتی و برقی به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار ، مواد پلاستیکی به ارزش ۲۰ میلیون دلار و محصولات سرامیکی به ارزش ۱۹ میلیون دلار بوده است.

وی در خصوص کشور های صادر کننده کالا به گمرک اصفهان بیان داشت: عمده ترین کشور صادر کننده کالا در سال ۱۳۹۲ به مقصد گمرک اصفهان، آلمان با ۵۳ میلیون دلار ،چین با ۴۸ میلیون دلار و امارات با ۴۰ میلیون دلار بوده اند.

اسداله احمدی ونهری در خصوص درآمد عمومی گمرک اصفهان بیان داشت: در سال ۹۲ گمرکات استان اصفهان با داشتن ۱۳۶ کارمند، بالغ بر ۸۷۷ میلیارد و ۸۷۵  میلیون ریال در آمد کسب و به خزانه واریز کرده است که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است . همچنین تعداد اظهارنامه های هفتگانه گمرکات استان طی این مدت ۳۶ هزار و ۸۴۹  فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ در صد افزایش داشته است.

وی در خصوص امور مسافری گفت: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت ۲۴ ساعته ، طی سال ۱۳۹۲ تشریفات امور مسافری بالغ بر ۴۰۱  هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است.

مدیر کل گمرک اصفهان در خصوص مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: طی سال گذشته  یک هزار و 269 فقره پرونده مظنون به قاچاق با ارزش ۲۰۳ ميليارد و ۲۹۱ ميليون ريال در واحد قضايي گمرك اصفهان تشكيل شده است كه از حيث تعداد ۱۵درصد افزایش و از نظر ارزش ۲۱ درصد کاهش را نسبت به سال گذشته داشته است.

وی در ادامه اذعان داشت: نمایندگان این گمرک در دو گلوگاه شهید شرافت نایین و شهید امامی شهرضا به منظور نظارت بیشتر و تسریع در امر رسیدگی پرونده متشکله مستقر است.
 

کد خبر 2265694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha