۱۸ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۴۷

علی کفاشیان تاکید کرد:

تمدید قرارداد کی‌روش هزینه 5 میلیون دلاری دارد/ رفع اساسی مشکلات پرسپولیس

تمدید قرارداد کی‌روش هزینه 5 میلیون دلاری دارد/ رفع اساسی مشکلات پرسپولیس

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه مبلغ قرارداد پیشنهادی کی‌روش و دستیارانش در مجموع حدود 5 میلیون دلار می‌شود، گفت: با پیشنهادی که او داده باید به فکر یک مربی سطح پایین‌تر باشیم. کفاشیان همچنین شانس ایران برای میزبانی جام ملتهای 2019 آسیا با توجه به نگاه مثبت AFC دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کفاشیان در حاشیه برگزاری نشست هماهنگی برای میزبانی جام ملت‌های 2019 آسیا در مورد بحث 2 میلیارد واریزی به حساب این فدراسیون و اینکه آیا این پول متعلق به پرسپولیس است و آیا شروط خاصی برای تخصیص آن در نظر گرفته شده؟، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: در این رابطه صحبت‌هایی با وزارت ورزش داشته‌ایم.

وی افزود: در این مورد دو بحث مطرح است اینکه این پول به عنوان مسکن در اختیار تیم ها گذاشته شود تا مشکلات آنها برطرف شود و اگر هم برای پرسپولیس در نظر گرفته شده، باید به این موضوع توجه داشت که این تیم در حال خاضر بیش از 60 میلیارد تومان بدهی دارد که همه هم نسبت به آن مدعی هستند.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین خاطرنشان کرد: به هر حال پرسپولیس جزو باشگاه‌های باقدمت در ورزش کشور است که خدمت زیادی هم به فوتبال کشور انجام داده است. این تیم نیازی به مسکن ندارد بلکه باید کل مشکلات پرسپولیس را مورد نظر قرار داد تا بصورت اساسی برطرف شود. در واقع این پول باید به همه مشکلات مجموعه پرسپولیس اختصاص داده شود که بدهی‌ها و قراردادها بخشی از آن را شامل می‌شود.

وی تاکید کرد: پرسپولیس عضوی از فوتبال ایران است و اینکه به مشکل بدهی این تیم توجه نداشته باشیم و در واقع باعث شویم بدهی روی بدهی‌های پرسپولیس بیاید به نفع نیست. بنابراین باید این دو میلیارد را به کل بدهی باشگاه پرسپولیس اختصاص دهیم، تا انشاءالله این تیم در آینده نزدیک وضعیت بهتری پیدا کند و بتواند با حل حداقل بخشی از مشکلات خود و بخصوص بدهی‌ها روی پایش بایستد.

کفاشیان با اشاره به تاثیرگذاری مدیریت های پیشین باشگاه پرسپولیس در ایجاد مشکلات و بدهی های امروز این تیم گفت: به هر حال پرسپولیس از مدیریتی که پیش از این داشته ضرر دیده است. در این تیم و در مقایسه با سایر باشگاه‌ها قراردادهایی با افرادی بسته شده که شاید به اندازه کارایی آنها نبوده است. الان هم که آن مدیریت کنار رفته اما نمی‌توانیم کجدار مریض با این اوضاع کنار بیاییم.

وی با بیان اینکه در رابطه با پرسپولیس درآمدهایی که از محل سازمان لیگ و وزارت ورزش می‌‎گیریم باید در جهت پوشش و برطرف شدن مشکلات مالی و بدهی‌های این تیم باشد، تصریح کرد: باید همگی دست به دست هم دهیم و کمک کنیم تا پرسپولیس به سال‌های قبل بازگشته و دوباره روی پای خود بایستد.

"با این اوصاف پرسپولیسی‌ها در این روزها منتظر پولی از طرف فدراسیون فوتبال باشند"؟، رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش گفت: به هر حال این پول برای کمک به مجموعه باشگاه پرسپولیس نه تیم پرسپولیس و بخصوص بدهی‌های این باشگاه گذاشته شده و این کار را باید بر اساس یک سری آمار و اطلاعات دقیق انجام داد. البته در این زمینه یکسری آمار و اطلاعات به من داده‌اند که کامل نبوده و درخواست کرده‌ام آن را کامل کنند. من دوست دارم پرسپولیس دوباره توانمند شده و به طور کامل به صحنه فوتبال بازگردد و روی پای خودش بایستد.

وی در رابطه با وضعیت ادامه همکاری فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی اظهار داشت: تا به امروز دو تا سه بار با او صحبت کردم زیرا می‌دانیم به محض پایان جام جهانی فوتبال مشکل مربی خواهیم داشت، به همین دلیل از او خواستیم تا تصمیم خود را بگیرد و بگوید بعد از جام جهانی هم حاضر است هدایت تیم را داشته باشد یا نه.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: کی‌روش ابتدا این پیشنهاد را پذیرفت اما بعدها در مورد مبلغ قرارداد خود مبلغی را عنوان کرد که 70 تا 80 درصد نسبت به آنچه گفته بود، بیشتر بود. البته ما در این مورد وارد چانه زنی نشدیم چون می‌دانیم درآمدهایی که داریم کفاف مبلغ پیشنهادی  کی‌روش را نمی‌دهد مگر اینکه دولت و مسئولان ورزش با این مبلغ موافقت کنند.

وی با اشاره به مبلغ پیشین کی‌روش و مبلغ پیشنهادی وی برای ادامه همکاری تاکید کرد: قرارداد اولیه کی‌روش یک میلیون و پانصد هزار دلار بود که البته او همیشه تاکید داشت، این مبلغ باید بر اساس یورو باشد. الان هم پیشنهاد او دو میلیون یورو است، یعنی دو میلیون و هشتصد هزار دلار. چیزی حدود یک میلیون و 400 تا 500 دلار هم باید برای دستیاران او در نظر گرفت که در مجموع در حدود 5 میلیون دلار می‌شود.

کفاشیان خاطرنشان کرد: این مبلغ با نرخ امروز 15 میلیارد تومان است که واقعا در حد توان فدراسیون فوتبال نیست. آن زمان که با کی‌روش قرارداد بستیم، مبلغ دلار به اندازه امروز نبود. ضمن اینکه همان زمان وزارت ورزش قول کمک داد اما این کار تا امروز انجام نشد پرداخت این مبلغ همانگونه هم سنگین بود و باعث شد زیر بدهی برویم.

وی در بخشی از صحبتهای خود اظهار کرد: با این شرایط و مبلغ پیشنهادی از سوی کی‌روش و البته توان مالی که داریم باید یک مربی سبک پایین‌تر پیدا کنیم. البته نمی‌دانم در آینده چه می‌شود و بالاخره چه تصمیمی در مورد کی‌روش گرفته خواهد شد اما آنچه مسلم است مبلغ پیشنهادی وی در حد توان ما نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین در مورد شانس ایران برای میزبانی جام ملتهای 2019 آسیا گفت: شانس میزبانی ما زیاد است به هر حال برای توسعه فوتبال در آسیا به این میزبانی نیاز داریم. شاید از نظر سخت افزاری پایین‌تر از رقیبانمان باشیم اما توانایی ما خیلی بیشتر از آنها است. AFC نسبت به میزبانی ایران نگاه مثبت دارد و اگر لابی باشد، شانس ایران برای میزبانی زیاد است.

 

 

 

کد خبر 2266130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha