۲۰ فروردین ۱۳۹۳، ۹:۲۶

نيكدل:

فقط افراد نيازمند جهت دريافت يارانه ثبت نام كنند

فقط افراد نيازمند جهت دريافت يارانه ثبت نام كنند

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي گفت: در مرحله دوم قانون هدفمندي يارانه‌ها در سال جديد فقط افراد نيازمند در استان و كساني كه از سطح درآمد پاييني برخوردارند، ثبت نام كنند.

يحيي نيكدل در گفتگو با خبرنگار مهر، با بيان اينكه ثبت نام از متقاضيان دريافت يارانه از امروز بيستم فروردين ماه در خراسان شمالي همزمان با سراسر كشور آغاز شده است، افزود: در اين مرحله از قانون هدفمندي يارانه ها فقط افرادي كه نيازمند هستند ثبت نام كنند و افرادي كه از توانايي مالي بالايي برخوردارند با انصراف خود از دريافت يارانه زمينه را براي كمك به افراد نيازمند فراهم كنند.

وي اضافه كرد: بر اساس اعلام سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها ثبت نام متقاضيان فاز دوم قانون هدفمندي يارانه‌ها از 20 فروردين ماه سال جاري تا 30 فروردين به مدت 10 روز در استان انجام مي شود.

اين مسئول اضافه كرد: متقاضيانی که دسترسی به اینترنت دارند خود می‌توانند برای دریافت یارانه ثبت نام کنند و سایر افراد هم می‌توانند با مراجه به دفاتر پيشخوان دولت، پليس+10، كميته امداد، بهزيستي و دفاتر آي‌سي‌تي روستايي نسبت به ثبت نام و نام نويسي اقدام كنند.

وي با تاكيد بر اينكه نبايد به افراد سودجو در اين زمينه اجازه سوء استفاده كردن داد، تصريح كرد: دستگاه‌هاي حمايتي استان به افراد تحت پوشش راهنمايي‌هاي لازم را ارائه دهند تا در زمان ثبت نام اين افراد مشكلي رخ ندهد.

نيكدل همچنين از بخشداران و دهياران روستاهاي استان خواست با توجيه كردن افرادي كه نياز به يارانه نقدي ندارند، از ثبت نام در اين مرحله انصراف دهند.

وي با اشاره به اينكه ثبت نام اين اين دوره از قانون هدفمندي يارانه‌ها اينترنتي و از طريق سايت رفاهي امكان‌پذير است، اظهار داشت: هم استاني‌ها مي‌توانند با مراجعه به سايت refahi.ir و با تاييد تعهدات مندرج در صفحه سايت اقدام به ثبت نام كنند.

اين مسئول با تاكيد بر اين كه افراد متقاضي بايد اطلاعات را به طور صحيح و دقيق ارائه دهند، تصريح كرد: بر اساس بند و تبصره 21 قانون بودجه 93 به دولت اجازه داده شده در صورتی که مشخص شود فردی اقدام به درج اطلاعات نادرست در سامانه کرده علاوه بر قطع یارانه نقدی وي به میزان سه برابر یارانه نقدی دریافتی جریمه خواهد شد.

نيكدل در خصوص مراحل ثبت‌نام گفت: متقاضيان با ورود به سايت رفاهي ابتدا در کاربرگ نخست تعهد متقاضی یارانه نقدی با تایید آن اخذ می‌شود و در كاربرگ دوم اطلاعاتي شامل شماره ملي سرپرست خانوار، شماره حساب يارانه خانوار و تعداد اعضاي خانوار خواسته و ثبت مي‌شود.

وي تاكيد كرد: منظور از شماره حساب، آخرين شماره حسابي است كه يارانه نقدي به آن واريز مي‌شود.

اين مسئول اضافه كرد: در کاربرگ سوم باید اسامی و اطلاعات هویتی و درآمدی کلیه افراد خانوار را وارد سامانه كرده و با درج آدرس، شماره تلفن دقیق کامل می‌شود.

وی عنوان كرد: در بخش ديگري از مراحل ثبت نام مجموع درآمد ماهیانه اعضای خانوار است خواسته مي شود.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي با بیان اینکه در سامانه refahi.ir پنج طبقه درآمدی ذكر شده‌است، افزود: این درآمدها شامل، کمتر از 600 هزار تومان، بین 600 هزار تا یک میلیون تومان و بیش از دو میلیون و 500 هزار تومان است.

وی گفت: سایر اطلاعاتي كه در سامانه از سرپرست خانوار خواسته مي شود شامل نشانی، کد پستی، شماره تلفن ثابت و تلفن همراه است.

نيكدل در ادامه بيان داشت: پس ار تكميل مراحل ثبت نام توسط سرپرست خانوار و تاييد نهايي، يك كد شناسايي براي فرد به شماره تلفن همراه ثبت شده در سايت دربازه زماني 76 ساعت از طريق پيامك ارسال مي شود.

افرداي كه هر دليلي در مدت زماني 10 روزه كه توسط سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها موفق به ثبت‌نام نشدند درروزهاي 30 و 31 فروردين ماه سال جاري مي توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.

کد خبر 2267105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha